accu leeg trekken

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum accu leeg trekken

• Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    djavo

beste collega’s Opel rijders
      ik heb een Opel Vectra 16 16 v bwj 99
      nu heb ik een probleem de auto trekt momenteel op 4 uurtjes heel de accu leeg en heb even geen idee waar ik moet beginnen met zoeken .
      ik heb de radio al los gemaakt daar ligt het niet aan .
      de dynamo laad wel bij, maar als ik hem een paar uur laat staan is de accu helemaal leeg.
      ik heb van de week wel per ongelijk de sleutel op de uit stand gedraaid om dat ik met de knie achter de sleutelhanger bleef hangen toen heeft de auto heel even gelopen met het contact op nul en het accu lampje brandde wel ik heb de koppeling ingetrapt en hem toen op nieuw gestart ik weet niet op nu de dynamo een oplawaai heeft gehad dat die de accu leeg trekt , maar bij laden doet hij wel want als ik start gaat het lampje van de dynamo gewoon uit.
      graag hoor ik als iemand het weet waar ik moet zoeken met vriendelijke groet djavo

sw_reijnders
      Deelnemer

meten is weten

zet de multimeter op je accu met draaiende motor
        als de laadspanning rond de 13,5 volt ligt is het goed.

verder zou je eigenlijk eens de amperes over de massa moeten meten terwijl de auto uit staat (niet op contact) en ondertussen alle zekeringen een voor een trekken.
        dit kan wel met een multimeter, maar een amperetang is beter.
        als de accu leeg getrokken wordt meet je amperes over de massa.
        als bij het trekken van een van de zekeringen het aantal amperes wegzakt, weet je dat je in DIE kring een lekstroom moet gaan zoeken.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.