accu lampje brand, stuurbekrachtiging werkt niet meer

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) accu lampje brand, stuurbekrachtiging werkt niet meer

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17265925
    Rmoss
      Lid sinds:
      17 May 2014

      hallo,

      ik heb een opel astra 1999 1.6 8v sport benzine.

      mijn stuurbekrachtiging werkt niet meer, en het sturen gaat nu heel zwaar wat kan het probleem zijn.
      er zit genoeg vloeistof in. Mijn acculampje ging opeens branden. Denk zelf aan de dynamo of zekering hwe iemand advies.

      gr

      #18234462
      cano666
        Lid sinds:
        28 September 2012

        uitlezen hoop voor je dat het niet de pomp is

        #18234463
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Uitlezen zal weinig effect hebben, je accu lampje brand, omdat je elektrische bekrachtiging hebt word deze uitgeschakeld, bij een defecte accu of dynamo.

          Meet eens het voltage op de accu bij draaiende motor. Als dit niet boven de 13 volt uit komt is je dynamo stuk. Lieftst 14,4 volt.

          #18234464
          Rmoss
            Lid sinds:
            17 May 2014

            Kan ik zelf mijn voltage meten of moet ik
            Naar de garage?
            Kan jij mij ook een prijsindicatie geven wat het kan kosten.
            Om het probleem op te lossen.

            #18234465
            Haasje17
            Moderator
              Lid sinds:
              8 September 2009

              nieuwe dynamo zal om en nabij de 100 euro kosten, garage kan dit controleren, maar kun je zelf ook met een multimeter. Uren ja afhankelijk van de garage dus voor 200 zou je wel klaar moeten zijn. Niet bij de dealer een dynamo kopen maar een ruildynamo halen anders kost het je een vermogen.

              #18234466
              ejay
                Lid sinds:
                24 November 2011

                Zelf je spanning meten is erg eenvoudig: neem een multimeter (of koop er een bij een bouwmarkt: voor rond de 2 tientjes heb je er een) en draai de knop naar links tot je bij de eerste “20” aanduiding bent. Laat je wagen lopen en en zet je min (zwarte draad) op de min-pool van je accu en de rode draad (+ pool) van de accu en lees het uit: hij zou zo rond de 14.4 volt moeten zitten maar hij zal bij jou waarschijnlijk rond de 12 volt zitten en dan is je dynamo overleden. Inderdaad niet bij de dealer halen maar bij een revisiebedrijf…ze zeggen dat je een ruildynamo krijgt maar het is gewoon een nieuwe; het heet een ruildynamo. Voor mijn Vivaro kostte het vorige week 145 euro….dus.

                #18234467
                Haasje17
                Moderator
                  Lid sinds:
                  8 September 2009

                  De ruil dynamo is geen nieuwe! Het is een gereviseerde dynamo, ofwel zo goed als nieuw.

                  Die bij de dealers zijn vaak nieuwe, soms ook gewoon ruildynamos voor nieuwprijs. Daar zit het prijsverschil in.

                  #18234468
                  ejay
                    Lid sinds:
                    24 November 2011

                    Motoren revisie flevoland noemt het een ruildynoma…het is een nieuwe!
                    Ik zou trouwens niet eens weten wie er nog gereviseerde dynamo’s aanbiedt want revisie is nét zo duur als een nieuwe….en dan neem ik de nieuwe.

                    #18234469
                    Ray2712
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      13 June 2009

                      Ligt de multiriem er niet gewoon af?

                      #18234470
                      gose91
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        13 November 2013

                        @Ray2712 wrote:

                        Ligt de multiriem er niet gewoon af?

                        Dat is wel het meest logische ja

                        #18234471
                        Rmoss
                          Lid sinds:
                          17 May 2014

                          Multieriem hoe kan ik dat controleren er komt
                          Nu een vriend vsn mij aan die in een garage werkt kijken.

                          Iedereen hartstikke bedankt voor het meedenken

                          #18234472
                          Opeltje17
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            18 January 2012

                            Dat moet die vriend in 1 seconde zien of de riem eraf ligt.

                            #18234473
                            Rmoss
                              Lid sinds:
                              17 May 2014

                              Mijn vriend gaf aan dat mijn multiriwm op knappen staat de spanni g is te graat vandaar dat mijn accu noet geladen wordt.

                              #18234474
                              Rmoss
                                Lid sinds:
                                17 May 2014

                                Mijn vriend gaf aan dat mijn multiriwm op knappen staat de spanning is te laag vandaar dat mijn accu niet geladen wordt.

                                #18234475
                                sjoerdie
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  19 September 2005

                                  De spanning van de multiriem, of de laadspanning.

                                  Ik heb in ieder geval nog nooit een multiriem gezien die te slap stond (dus te ver uitgerekt)

                                  #18234476
                                  Rmoss
                                    Lid sinds:
                                    17 May 2014

                                    De spanning van mijn multiriem me multuriem wordt te groot als hij warm wordt en dat is de reden dat ik in het begin wel goed kan rijden en na 10 minuten mij stuurbekrachtiging er vanaf springt en mijn acculampje gaat branden. Met een nieuw multiriem en spanners moet die probleem verholpen zijn volgens hem. Suggesties om nog meer dingen te controleren?

                                    #18234477
                                    midnight black
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      14 December 2011

                                      @Rmoss wrote:

                                      De spanning van mijn multiriem me multuriem wordt te groot als hij warm wordt en dat is de reden dat ik in het begin wel goed kan rijden en na 10 minuten mij stuurbekrachtiging er vanaf springt en mijn acculampje gaat branden. Met een nieuw multiriem en spanners moet die probleem verholpen zijn volgens hem. Suggesties om nog meer dingen te controleren?

                                      Nou dan check ook je distributieriem maar eens (staat ergens wanneer die vervangen is?) Bij de distributiewissel wordt namelijk (vaak) ook meteen de multiriem meegenomen.

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.