ik heb een technische vraag over het opladen van mijn nieuwe accu. Deze is van januari 2015. De accu is leeggelopen omdat ik hem al vanaf februari niet meer heb gebruikt. Hij staat in de kelder en mij auto is voorlopig geschorst.
Ik dacht even te starten maar dat was pech hebben. Leeg. De accu is 60 Ah.
ik heb een oplader. Eenvoudig model van Ferm en geeft aan 10 amp. Laden. Er is niks trapsgewijs of instelbaar.het is aan of uit.
ik zie allemaal berekeningen over het opladen maarbegrijp er niet veel van. Kan iemand mij zeggen of de oplader voldoende capaciteit heeft om mijn accu weer te vullen?
Ok. Bedankt voor je reactie. Ik vroeg er naar omdat ik ook las dat je je accu met een te hoge of lage oplaadspanning kunt verzieken. Ik ga hetdan maar proberen.
Zal wel meevallen, als ik een lege accu heb hang ik de lader er aan. Dan geeft het metertje wat meer amperes aan, als ie opgeladen is is de meter terug gezakt. Volgens mij kan je hem er ook wel een dag aan laten…denk niet dat dat veel verschil maakt.
Heb er allerlei accu’s mee geladen, van kleine scooteraccu’s tot zware accu’s van 96A :thumb
haha let wel op of de lader 12 volt en 24 volt heeft.ik heb per ongeluk een keer de verkeerde voltage ingesteld,en de volgende dag mooi de accu overleden :D