Accu laat niet op, stuurbekrachtiging valt weg

Forumindex Forums Modellen Astra Accu laat niet op, stuurbekrachtiging valt weg

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Erwin_Astra
    Deelnemer

Hey ik heb een probleempje..
      vanmiddag met het mooie weer ff wezen rijden en niks aan de hand,
      nu wou ik de astra vanvond starten, en dat deed die ook wel maar met veel moeite..
      accu lampje knipperde lichtjes dus ff blok om geweest zodat die weer op kon laden, maar het lampje bleef branden.

paar keer de astra weer uitgezet aan gestart, soms ging het zoals normaal maar meestal weer met moeite,

weer rijden maar toen viel ineens de stuurbekrachtiging weg:thumbdown
      dit was dan wel voor even maar toch zwaar irritant, daarna niet meer gehad..

Ik denk dat het aan de dynamo ligt, maar door dat de stuurbekrachtiging weg viel vindt ik het een beetje vreemd..

iemand hiermee bekend??
      gaat trouwens om een astra g 2.0 16v uit 99′ met een x2.0xev motor.

mvg,
      Erwin

Erwin_Astra
      Deelnemer

multiriem is nog wel heel,

misschien de accu wel?, want hij zweet ook een beetje.. mrgen maar ff doormeten:hmmz

tmug

Meten = weten! Maar klinkt als dynamo, en als je accu al minder is, heeft dit een domino effectje…

Famempeters

je hebt elektrische stuurbekrachtiging dus ik zou eerst is kijken of het dash bord lampje heel is moet het doen gaat anders niet laden en me dynamo is nazien .

dus is niet geheel vreemd.

goed nieuwe dynamo voor zo rond de 120€ met 3 jaar garrantie bij http://www.huizen-electric.nl ,,, ruiller kost ook rond de 130€

Bert

vhPEE

9/10 alternator (dynamo) en is inderdaad domino effect het volgende dat wegvalt is je ABS :o:o:o nieuwe erin en terug ok hoor :D

Erwin_Astra
              Deelnemer

accu ff gemeten,
                stationair is het voltage 11.5 volt,
                naarmate ik meer gas bij geef daalt het voltage,

Deze week de computer maar ff uitlezen, denk zelf toch de spanningsregelaar/ dynamo..:hmmz

tmug

Gewoon compleet vervangen. En ik weet wel zeker dat het je dynamo is. Even een nieuwe halen bij reitsma rintsemageest, heb je voor 4-5 tientjes een goede.

reitsma: rotonde na damwoude 3kwart, en dan alsmaar rechtdoor, kom je op een kruising lijkt alsof je alleen links/rechts kunt, maar je kunt ook rechtdoor (smal weggetje) daar zit reitsma einde van de weg.

Nick-GSI
                  Deelnemer

11.5v is niet goed, dat word een dynamo vervangen.

OPC Turbo

Dit is 99 van de 100 keer gewoon een kapotte dynamo…

Omdat de stuurbekrachtigingspomp electrisch aangedreven is schakelt deze uit bij een te lage spanning…

Nu ik zie wat je gemeten hebt is het aardig duidelijk dat de dynamo kapot is.

Succes.

b07

wat wel vaker voorkomt is een kapotte gelijkrichter/koolborstel dit kost plus minus 30 euro ,dus zou eerst is kijken of je koolborstels nog heel zijn .

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.