accu laad niet op, stuurbekrachtiger doet het niet

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) accu laad niet op, stuurbekrachtiger doet het niet

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17215792
    hoverpet
      Lid sinds:
      23 December 2009

      Hallo ,

      Wie kan me helpen met mijn volgend probleem .

      Heb een zafira van 2000 DTI, daar piepte (gierde) de V-snaar al een tijdje van , op internet gekeken en vond ik de oplossing .
      WD-40 op de V-snaar spuiten en het moest over zijn , klopt !!! het is over dat gepiep.
      Alleen nu komen er kort daarna andere en grotere problemen , mijn accu laad niet meer op , en de stuurbekrachtiger doet het niet meer.

      Is er iemand die me hier mee kan helpen met goede en bruikbare tips waar dit aan zou kunnen liggen ???

      #17582955
      Heytse
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 February 2009

        Vermoed dat door de WD 40 de V-snaar nu helemaal door slipt, je hoort het alleen niet meer.
        Betere oplossing inplaats van WD 40 was geweest om de v-snaar even te spannen.
        Weet niet of dat nu nog mogelijk is omdat ie nu vrij glad zal zijn.
        Ik denk dat het het makkelijkste is om een nieuwe v-snaar om te leggen.

        Groeten,

        Wouter

        #17582956
        Fearless
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 January 2005

          Dynamo Defect

          #17582957
          coupegek
          Deelnemer
            Lid sinds:
            22 November 2006

            ik denk dat je de koolborstels van je dynamo zou moeten vervangen of een andere dynamo kopen.

            ook een nieuwe multieriem (omdat je de oude met wd-40 heb ingespoten) erop moet gooien en ook ff je krukaspoelie en eventueel je magneetpoelie van je aircopomp als je dat hebt tenminste even ontvetten en dan alles weer in elkaar zetten.

            denkt dat ie het dan wel weer zal doen…..succus :thumbup

            #17582958
            hoverpet
              Lid sinds:
              23 December 2009

              Dank jullie wel voor de snelle reacties en tips .

              Heb ondertussen de snaar naar behoren gespannen , en nog is het probleem niet voorbij.
              Zal vandaag even de contacten op de dynamo controleren of die niet vuil zijn of los zitten.

              Snap alleen niet wat de stuurbekrachtiger te maken heeft met de dynamo , of is het zo dat het een electrische pomp is die rechtstreeks door de dynamo wordt gestuurd ?.

              Hou jullie reacties noulettend in de gaten !!.

              gr. Peter

              #17582959
              hoverpet
                Lid sinds:
                23 December 2009

                Vandaag even de dynamo schoongeblazen met compressor , later de auto gestart en ja hoor …. accu laade weer op en stuurbekrachtiger deed het weer.
                Auto even een kwartiertje lekker warm laten lopen en accu even bij laten laden , toen ging plots het accu lampje weer branden en deed de stuurbekrachtiger het ook niet meer.

                Volgens mij zitten er geesten in die auto , snap er niets meer van .

                #17582960
                stillekracht
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 May 2007

                  Waarschijnlijk is je dynamo nu echt overleden, of je moet de koolborstels van je dynamo vervangen, of een andere dynamo kopen

                  #17582961
                  hoverpet
                    Lid sinds:
                    23 December 2009

                    Hoe kan ik dit zelf controleren of het de koolborstels zijn ?
                    En …. is dat een beetje te doen om ze zelf te vervangen ?

                    De kosten tussen nieuwe dynamo of koolborstels lijkt me wel erg groot , dus dan liever de koolborstels als dat het tenminste is .

                    #17582962
                    stillekracht
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 May 2007

                      Controleer eerst je laadspanning van je dynamo…… moet +/- 13 volt zijn.

                      En als er WD40 gelekt heeft in je dynamo zou ik er niet eens aan vervangen beginnen maar gewoon omruilen voor een andere dynamo

                      #17582963
                      ackuijt
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        19 February 2008

                        Tja, laadspanning is zelfs nog hoger,.
                        Had bij mijn Zafira één keer dat ie ermee stopte de stuurbekrachtiging.
                        Die elektromotor van de stuurbekrachtiging trekt behoorlijk veel stroom.
                        Bij mij heb ik er gelijk een nieuwe accu ingedaan, die was ook niet best meer.
                        Sindsdien loopt alles weer als een zonnetje.
                        :P

                        #17582964
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          origineel gepost door stillekracht
                          Controleer eerst je laadspanning van je dynamo…… moet +/- 13 volt zijn.

                          En als er WD40 gelekt heeft in je dynamo zou ik er niet eens aan vervangen beginnen maar gewoon omruilen voor een andere dynamo

                          Dynamo maar 13volt Stillekracht??

                          dnek 13,5 a 14 eerder komt, max is 14,5 volt.

                          Willem

                          #17582965
                          hoverpet
                            Lid sinds:
                            23 December 2009

                            Vandaag de dynamo gedemonteerd , deze was verder droog en vertoonde geen sporen van WD-40.
                            Heb het blokje van de koolborstels gedemonteerd , en met name de bovenste koolborstel was behoorlijk versleten , schat dat ik nog zo’n 3 a 4 mm was, de onderste was iets langer nog , schat zo’n 8 mm.
                            Zal dus eerst maandag even heen gaan en nieuwe koolborstels ophalen, deze monteren en kijken of het dan verholpen is.

                            Stuurbekrachtiger is vermoedelijk weer klaar , onder in het blok vlak bij de dynamo gaat er een kabel middels stekker aan het blok.
                            Deze was behoorlijk voorzien van de nodige olie , heb dit allemaal gereinigd (ook in de stekker) en …… stuurbekrachtiger deed het weer .
                            Al hoewel ik niet weet of dat blijvend is , maar dat wijst de toekomst uit .

                            WORDT VERVOLGT !!

                            #17582966
                            stillekracht
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              23 May 2007

                              origineel gepost door wim-v6

                              origineel gepost door stillekracht
                              Controleer eerst je laadspanning van je dynamo…… moet +/- 13 volt zijn.

                              En als er WD40 gelekt heeft in je dynamo zou ik er niet eens aan vervangen beginnen maar gewoon omruilen voor een andere dynamo

                              Dynamo maar 13volt Stillekracht??

                              dnek 13,5 a 14 eerder komt, max is 14,5 volt.

                              Willem

                              Ja ja! er staat ook +/- 13 volt hé is een ruim begrip ;)

                              #17582967
                              Lince
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                2 March 2009

                                Even een topic kapen.

                                Heb vandaag een Zafira aangeschaft en ook hier deed stuurbekrachting het niet. Accu-lampje brandt ook. Auto staat nog bij de verkoper, dus die lost het op, wil echter wel weten wat oorzaak is natuurlijk, niet dat ie met 1 of ander lulverhaal komt en iets tijdelijk oplost.

                                Volgens mij zag ik snaar wel draaien, dus misschien ook dynamo kapot. Maar zorgt dit ervoor dat stuurbekrachting gelijk uitvalt??
                                Staat de airco ook op dezelfde snaar?? Want volgens mij deed ie het niet lekker meer.

                                Heb de laadspanning niet getest, zal dat volgende keer eens meenemen, als ik weer erheen ga.

                                #17582968
                                hoverpet
                                  Lid sinds:
                                  23 December 2009

                                  @Lince wrote:

                                  Even een topic kapen.

                                  Heb vandaag een Zafira aangeschaft en ook hier deed stuurbekrachting het niet. Accu-lampje brandt ook. Auto staat nog bij de verkoper, dus die lost het op, wil echter wel weten wat oorzaak is natuurlijk, niet dat ie met 1 of ander lulverhaal komt en iets tijdelijk oplost.

                                  Volgens mij zag ik snaar wel draaien, dus misschien ook dynamo kapot. Maar zorgt dit ervoor dat stuurbekrachting gelijk uitvalt??
                                  Staat de airco ook op dezelfde snaar?? Want volgens mij deed ie het niet lekker meer.

                                  Heb de laadspanning niet getest, zal dat volgende keer eens meenemen, als ik weer erheen ga.

                                  Het euvel zat bij mij dus echt wel in de snaar .
                                  Deze slipte zo ernstig dat er te weinig werd geladen om sommige onderdelen goed te laten werken.

                                  Heb er ondertussen een nieuwe snaar op gezet , en ben gelukkig van alle problemen af.
                                  Hoop je met dit bericht te hebben kunnen helpen met je probleem .
                                  En ….. gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst , gaat vast allemaal goedkomen

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.