Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › accu laad niet genoeg bij
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 april 2014 om 07:08 #18228792
ik ga straks alles ff proberen wat hier genoemd is, staan wel dingen tussen wat ik nog niet heb geprobeerd, eerst ff de trilplaat voor het huis langs houden dalijk.
uitgerekend nu regent het haha14 april 2014 om 09:35 #18228793plus en min van de dynamo bekeken, geeft ie rond de 12 volt aan. (dat was tip 1.)
dan de tip van wim, met draaiende motor met het lampje er tussen (lampje uiteraard eerst getest op de accu.. brande wel.)
toen op de plus van de accu, en toen op de dynamo op de d+, geen lampje.
toen nog op de plus van de accu, en op het kabbeltje zelf, geen lampje.ben zoals ik al eerder zei, niet de slimste hier mee, houd dus in dat draadje sowieso kapot is en de dynamo er bij?
14 april 2014 om 09:37 #18228794en als je de draad van d+ aan massa legt?
en heb je geprobeerd om met een extra draad van plus naar d+ op de dynamo ?
14 april 2014 om 09:47 #18228795nee die extra draad nog niet, wou ff stap voor stap doen.
corrigeer me ff als ik het nu verkeerd zeg.
de d+ hoort er voor te zorgen dat ook mijn accu lampje gaat branden.
met de auto op contact, een een ander stuk draad op de d+ rechtstreeks op de stekker van het dashboard zou hij na mijn idee branden moeten.
gebeurd dus niks.met de auto op contact de min kabel van de multimeter in de massa gedrukt, en de + op de d+ van de dynamo, krijg iets in beeld van 0.23.
ik zou dus haast zeggen dat de d+ van de dynamo niet werkt zoals hij werkt.
ff helemaal terug naar het begin.
de dynamo die de vorige eigenaar er op heeft gezet had een andere aansluiting dan de 2 dynamos die er na de tijd op hebben gezeten.
zou het mogelijk zijn dat de aller 1e dynamo nooit kapot is geweest, maar dat waarschijnlijk toen het accu lampje kapot was?
en dat deze 2 dynamos het niet doen simpel weg omdat er nu een andere stekker aansluiting op zit?
gewoon ff een wilde gok hoor.@tehun.
dat kabeltje van de d+ naar de plus van de dynamo, als ik dat doe moet ik ook gewoon dat stekkerstje die normaal op de d+ zit er op laten? of moet ik die er af laten?14 april 2014 om 10:06 #18228796he kneus je mag mijn naam wel goed schrijven
@soepkiepe wrote:
nee die extra draad nog niet, wou ff stap voor stap doen.
corrigeer me ff als ik het nu verkeerd zeg.
de d+ hoort er voor te zorgen dat ook mijn accu lampje gaat branden.
met de auto op contact, een een ander stuk draad op de d+ rechtstreeks op de stekker van het dashboard zou hij na mijn idee branden moeten.
gebeurd dus niks.met de auto op contact de min kabel van de multimeter in de massa gedrukt, en de + op de d+ van de dynamo, krijg iets in beeld van 0.23.
ik zou dus haast zeggen dat de d+ van de dynamo niet werkt zoals hij werkt.
ff helemaal terug naar het begin.
de dynamo die de vorige eigenaar er op heeft gezet had een andere aansluiting dan de 2 dynamos die er na de tijd op hebben gezeten.
zou het mogelijk zijn dat de aller 1e dynamo nooit kapot is geweest, maar dat waarschijnlijk toen het accu lampje kapot was?
en dat deze 2 dynamos het niet doen simpel weg omdat er nu een andere stekker aansluiting op zit?
gewoon ff een wilde gok hoor.@tehun.
dat kabeltje van de d+ naar de plus van de dynamo, als ik dat doe moet ik ook gewoon dat stekkerstje die normaal op de d+ zit er op laten? of moet ik die er af laten?je lampje gaat branden omdat er geen spanning uit je dynamo komt
lampje is massa geschakeld
als je een er een schema bij pakt zie je dat de andere kant van het lampje bij aan de plus van je oliedruk lampje is aan gesloten.
de d+ sluiting heeft 2 funkties zorgt voor indicatie dan dynamo werkt maar ook voor het start magnetisch veld.
het lampje dient dan als stroom begrenzing.14 april 2014 om 10:09 #18228797kneus nog wel haha.
maar normaal kan ik er info uit halen, alleen nu begrijp ik je ff niet.
betekend dus inderdaad dat de dynamo niet goed is?14 april 2014 om 10:44 #18228798test 1 controle of auto bedrading goed is
je neemt de d+ draad los van de de dynamo
en legt deze aan massa als je nu de auto op contact zet moet dynamo lampje branden.
als je deze zelfde draad aan plus legt moet lamp uit zijn.test 2 dynamo testen
neem een buislampje van de interieur verlichting.
sluit deze aan tussen d+ van de dynamo en plus accu of dikke uitgang dynamo
als de motor niet loopt moet lampje branden
bij draaiende motor moet lampje uit zijn14 april 2014 om 11:04 #18228799test 1..
GESLAAGD!!test 2 gaan we nu doen.
ga er van uit dat niet lopende motor ook in houd dat ie niet op contact moet staan.inplaats een buislampje heb ik een steeklampje, ook gewoon van een auto, dus neem aan dat dat ook goed is.
14 april 2014 om 11:06 #18228800mijn accu is trouwens zo goed als leeg, kan ik die kabel ook op de accu van de astra zetten?
desnoods mijn beide polen er af, of werkt dat niet?14 april 2014 om 11:16 #18228801ik zou de accu maar even aan een lader zetten
je komt er wel uit succes
14 april 2014 om 11:28 #18228802test 2..
mislukt
als ik het lampje op de plus en min van de accu zet brand ie nog wel, dus zit nog wel wat in, maar op de d+ van de dynamo en de plus van de accu brand ie niet.14 april 2014 om 11:40 #18228804gebruik je nu de plus aansluiting op de dynamo ?
van 2 dingen heb ik nu nog geen duidelijk beeld
of plus draad van de dynamo goed is
en of de dynamo wel een goed massa heeft.dus nu graag de het lampje aansluiten op de dikke draad van de dynamo en op de dynamo
en de andere kant op het chassis van de dynamo14 april 2014 om 12:03 #18228803ik had hem net op de plus van de accu en de d+ van de dynamo.
toen kwam er geen signaal af.sorry, hier kom ik ff niet uit..
dus nu graag de het lampje aansluiten op de dikke draad van de dynamo en op de dynamo
en de andere kant op het chassis van de dynamoheb het een paar keer gelezen, maar snap hem ff niet.
1 kant van het draadje gewoon op de plus van de dynamo zetten, en de andere op de behuizing van de dynamo?14 april 2014 om 12:12 #18228805auto op contact.
1 kant op de plus van de dynamo )met de plus kabel er uiteraard ook op)
andere kant op het alluminium van de dynamo.. lampje brand.14 april 2014 om 12:21 #18228806begint er wel sterk op te lijken dat de dynamo stuk is.
alle bekabeling is nu getest en die is heel
14 april 2014 om 12:27 #18228807oke, gooi ik die andere dynamo er eens op terug, kijken als het dan beter gaat.
staat nu zat info om alles weer opnieuw te testen.14 april 2014 om 13:23 #18228808andere dynamo zit er nu op.
de auto op contact, geen accu lampje in de auto.
als ik dan de kabel met het lampje er tussen de ene kant op de plus van de accu zet, en de andere kant op de d+ brand het lampje wel.
zou betekenen dat deze dynamo wel goed is.alleen nu komt het probleem met het accu lampje wat niet brand weer terug.
het schuifstekkerstje was afgeknipt, en zit nu met een kroonsteentje aan elkaar.
die maakt wel contact met elkaar lijkt me zo.pff, wat kun je dan aan het zoeken komen haha
14 april 2014 om 13:30 #18228809nu eerst dynamo testen
met tijdelijk lamp en dan kijken of de dynamo ook echt energie gaat leveren met draaiden motor.
er is sprake van laadspanning als de spanning boven die van de accu uit komt.bij een draaiende motor moet het tijdelijk lampje uitgaan.
14 april 2014 om 13:42 #18228810ff wachten als de bui over is.
alles wat hier boven staat werkt nu zoals het hoort, enkel het accu lampje niet.
doe ik weer het zelfde asl wat je zei, d+ er af halen en aan de massa leggen, dan brand het lampje wel weer.ik zal hem dalijk ff over starten en zien wat er gebeurd.
14 april 2014 om 13:47 #18228811denk dat het het draadje voor de d+ waar dat kroonsteentje bij aan zit niet helemaal fris is
vind trouwens kroonsteentje niet echt een oplossing weet niet of je nog een fris stuk draad hebt en een soldeerbout.
wat je nu hebt is een oplossing om thuis te komen.14 april 2014 om 13:49 #18228812dat is dus ook de reden dat ik dat kroonsteentje er ff tussen gezet heb, er zat eer zo blauw ding om heen en daar trok ik het kabeltje al vlot uit, dus ik heb er nu net zelf ff snel een kroonsteentje tussen gezet in de hoop dat alle ellende maar dat kleine probleem was.
ik ga hem nu ff over starten, volgens mij is het droog.14 april 2014 om 14:07 #18228813hij laad wisselvallig nu.
net op het laatst blijft ie rond de 13.20 schommelen, in het begin zakte hij ff terug naar 12. nog wat.
als ik gas geeft komt er geen verschil in het laden, laad er niks meer om.
toen de vin aan sloeg bleef hij ook het zelfde laden.zat betekenen dat het probleem nu op gelost is?
vermoedelijk is het kroonsteentje toch net dat laatste beetje extra geweest? (al brand het accu lampje als nog niet.)o ja, wel handig om er ff bij te vermelden.
toen het het voltage af begon te zakken leek het net dat de motor ff anders ging lopen waarna hij weer op begon te lopen.
auto staat op het moment nog iets op de chokenu stationair zonder choke geeft ie 13.30 aan
14 april 2014 om 14:40 #18228814je bent er nog niet
het lampje moet branden dus die d+ draad is niet fris.
waarschijnlijk teveel weerstandals je geen 12.6 volt meet doet je dynamo niks
als de fan niet aanslaat en je accu is redelijk vol zou 13.8 volt moeten halen14 april 2014 om 17:03 #18228815k zal het kroonsteentje eens bekijken. lijkt toch dat daar iets niet goed is.
het draadje niet fris, toen ik een gewone kabel uit de la pakte en die op de stekker van het dash zette, en op de d+ zette brande hij ook niet.
14 april 2014 om 17:30 #18228816@soepkiepe wrote:
het draadje niet fris, toen ik een gewone kabel uit de la pakte en die op de stekker van het dash zette, en op de d+ zette brande hij ook niet.
zit daar geen dynamo wissel tussen ?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.