Ac-Delco manta lawaai suggesties gevraagd welke uitlaat?

Forumindex Forums Modellen Manta Ac-Delco manta lawaai suggesties gevraagd welke uitlaat?

• Dit onderwerp is leeg.
22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    rearwheeldriven

Het heeft even geduurd maar de ac-delco manta (zie eerder topic in het manta forum) is weer op de weg na de revisie ben ik nu druk bezig het 3.0 24 klepper blok aan het inrijden.

Maar nu ik weer met de manta rij vind ik (en ben bang ook de politie) dat door de uitlaat die er onder was gehangen de manta veel te veel herrie maakt.
      De gebruikte uitlaat lijkt me op een soort free flow uitlaat er zitten wel 2 dempertjes tussen maar volgens mij doen die niks.
      In eerste instantie ben ik nu aan het kijken of ik het geluid met een db-killer naar een acceptabeler niveau terug kan brengen maar de beste oplossing is uiteindelijk toch een uitlaat die meer dempt.

Dus mijn vraag aan jullie is wat voor soort uitlaat is geschikt om onder een manta te hangen met een 3.0 24 klepper waarbij het geluid op een normaal niveau blijft ?
      (mag best wel iets sportiever klinken maar niet zoals dat nu is dat het de ruiten van alle omringende huizen laat meetrillen)

Het probleem wat er qua uitlaat bij de ac-delco manta speelt is dat er maar ruimte is voor 2 dempers aangezien er een R25 bak onderhangt welke aardig wat ruimte opsnoept vooraan.

Alle suggesties zijn welkom.

ShockWave
      Deelnemer

Origineel zitten er 2 echte dempers order een manta en bij de meeste sportsystemen is dat ook gewoon zo. Die kun je normaal gesproken ook gewoon plaatsen met een r25 bak aangezien de dempers niet in de buurt van je bak zitten.

Wat vindt je acceptabel? Een groep a zal altijd meer volume produceren dan standaard. Mijn eigen manta is voorzien van een rvs groep a en die maakt inderdaad flink wat kabaal. Ben echter al meerdere keren aangehouden en ook al eens voor een controle maar in alle gevallen heb ik gewoon rustig mogen doorrijden, ligt er ook een beetje aan hoe jij je als persoon gedraagd en hoe je met de manta rijdt.

ikdenman
        Deelnemer

groep-n van simmons die zijn rustig qua geluid !

ICEQUEEN_Manta_Logan
          Deelnemer

Hij heeft nog een manta met een groep A maar komt niet in de buurt van kabaal van deze volgens mijn ouders :jerry
            Die kunnen het weten want zijn de buren :angel
            Probleem moeten we ergens anders in vinden :hmmz

jethro
            Deelnemer

Bij de JETEX groep-A systeem kun je dus een extra demper verkrijgen.
              Die duw je in de achterdemper, en WALLA uwen probleem is opgelost.
              Let wel, alleen gebruiken bij rustig rijden.
              Wanneer het gevoel daar is en de zware voet actief is, deze demper verwijderen.
              Heb er zelf geen ervaring mee.

mantadevil
              Deelnemer

een soort van DB killer dus ,die eruit knalt als je voet te zwaar word :jerry

rearwheeldriven

Jongens alvast bedankt voor jullie reacties :thumb .

De optie van die groep n uitlaat van simmons lijkt mij een zeer goede optie alleen de vraag hierbij is kan dit in combinatie met een 3.0 24 klepper (doorvoer capaciteit uitlaat) en hou ik nog genoeg demping over gezien het feit ik alleen de achterste 2 dempers kan plaatsen door de r25 bak is er geen ruimte meer voor een vlammendover
                  en waar kan ik die groep n uitlaat voor de manta bestellen?

Ook ben ik wel een beetje benieuwd aangezien mijn manta niet de enige manta is met een 3.0 24 klepper in het vooronder welke uitlaat configuratie bij die andere manta’s is.

ikdenman
                  Deelnemer

de groep n kun je bestellen bij stroeve motorsport in hardenberg ! op hun site staan de uitlaten afgebeeld zodat je een indruk kunt krijgen hoe de vorm van de uitlaat is .

Stender
                    Moderator

Heb zelf ook de Groep N van Simons (gekocht bij Stroeve) en ben er nog steeds goed over te spreken. Alleen de voorste demper is iets te laag voor mijn auto maar verder een mooi systeem.

lenn0
                      Deelnemer

“Officieel” gezien is een group N pijp (54mm ofzo?) wat aan de dunne kant voor een 24v denk ik.
                        Zelfs de standaard 2.4 8v c24ne uitlaat heeft al een grotere diameter.

Ik zou er gewoon een group A systeem onder hobbyen, met een wat royalere einddemper.

Zelf heb ik alles los samengesteld met Simons group A delen via GKB-Import, daar heb je aardig wat keuze in dempers.

ralph3000
                        Deelnemer

Onze 24v heeft een powersprint (rvs) groep A. Mooi donker geluid en nooit asociaal om aan te horen.
                          Er heeft tenminste nog nooit iemand met de vinger naar zijn hoofd gewezen terwijl ik langsrijd :jerry :jerry

Is trouwens dezelfde uitlaat welke shockwave eronder heeft, de kwaliteit en pasvorm ervan is trouwens ook prima. :thumb

opelmantagek
                          Deelnemer

@ralph3000 wrote:

Onze 24v heeft een powersprint (rvs) groep A. Mooi donker geluid en nooit asociaal om aan te horen.
                            Er heeft tenminste nog nooit iemand met de vinger naar zijn hoofd gewezen terwijl ik langsrijd :jerry :jerry

Is trouwens dezelfde uitlaat welke shockwave eronder heeft, de kwaliteit en pasvorm ervan is trouwens ook prima. :thumb

Ben ook aan een nieuwe uitlaat toe @ralph3000 weet jij een goedkoper adresje waar je de RVS groep A powersprint kan bestellen dan deze http://www.bkcustoms.nl/product_info.php?products_id=388&osCsid=3il0806nsqc50jsu6if64olcf6

mantadevil
                            Deelnemer

Heb vroeger ook wel medere 6 pitters gehad met groep a eronder maar daar zat meestal mooi diep donder geluid in wat niet over dreven was.
                              Mijn Laatste manta was een 2.2 met groep a ,maar daar zat al weer meer sound in dan bij de zespitter .
                              ligt denk ik aan het type,merk groep a .

ralph3000
                              Deelnemer

@opelmantagek wrote:

@ralph3000 wrote:

Ben ook aan een nieuwe uitlaat toe @ralph3000 weet jij een goedkoper adresje waar je de RVS groep A powersprint kan bestellen dan deze http://www.bkcustoms.nl/product_info.php?products_id=388&osCsid=3il0806nsqc50jsu6if64olcf6

Ik heb er al meerdere gekocht bij sandtler in Duitsland. Maar ik wachtte altijd tot de beurs in Essen i.v.m de korting. Ik bestelde ze dan met 5 tegelijk ( en 1 keer heb ik er 8 in 1 keer gekocht, weet nog niet meer voor wie ze allemaal waren :hmmz ) en betaalde dan meen ik €290 voor midden en einddemper samen) De voorpijp maakte ik altijd zelf. Trouwens een 16v klinkt er ook mooi mee. :afro

ralph3000
                                Deelnemer

Sorry ik heb gelogen. :wors heb net even een oude bon opgezocht in de klapper en in 2006 heb ik er blijkbaar 11 in een keer gekocht :shock: ( 5 middendempers en 6 einddempers).kostten: €270 voor midden en einddemper samen.( kreeg per set € 100 korting op hun prijs) :afro
                                  Weet wel nog dat de verkoper me erg bedenkelijk aankeek en me een paar keer heeft gevraagd of ik het echt wel meende. :jerry

Maar goed, heb geen idee wat ze nu kostten, is ook alweer 7 jaar geleden dus niet echt relevant meer. Kijk anders eens op de site van sandtler. :thumb

opelmantagek
                                  Deelnemer

@ralf3000 komplete sets zitten bijna overal tegen de 600 euro aan, alleen de 2 dempers ongeveer 400 euro,
                                    op de site van sandtler kan ik niks voor de manta vinden ;-)

rearwheeldriven

Okey als ik de reacties hier zo lees is de powersprint groep a uitlaat een juiste keuze.

Alleen waar kan ik deze bestellen ik heb alleen de 2 dempers nodig want als ik zoek op het internet op zo’n powersprint uitlaat kom ik ook alleen uit bij de website van bkcustoms maar die verkopen alleen een complete set.

@opelmantagek
                                      op welke site of bij welk bedrijf heb jij die prijs voor die 2 dempers gezien ?

Ghanz
                                      Deelnemer

gkb-import.nl

misschien kun je daar wat mee

rearwheeldriven

Hmm op de site van GKB kan ik alleen een groep a systemen voor de manta vinden
                                          van het merk Simmons en geen powersprint gezien de buisdiameters zou alleen de 63.5 variant achter een 24 klepper kunnen passen maar of de manta daarmee qua geluid niveau voor de wet weer acceptabel is weet ik niet zeker.
                                          Dus in eerste instantie gebruik ik dan liever de groep a van powersprint gezien de ervaringen hiermee bij anderen.

maar bedankt voor de tip

Ghanz
                                          Deelnemer

ikzelf had onder de manta ook een groep a van Simons
                                            63,5 mm buisdiameter inderdaad.
                                            en 117 DB

terwijl iets van 90db maximaal toegestaan is…

ach.. er mag wel meer niet :D

NL power heeft powersprint volgens mij ook in het leveringsprogam,
                                            mogelijk dat je specifiek voor powersprint daar slaagt?

en vergeet niet… er is meer te koop als wat internet u bied !
                                            gewoon maandag even een belletje doen naar nl power.. en je hebt je antwoord

(denk ik.. )

corsaboy
                                            Deelnemer

Of dutchpowertrading.nl die levert ook powersprint en andere systemen.

Ff met ze bellen.

rearwheeldriven

Dank voor de reacties.

dutchpowertrading had ik al gemailed en een reactie terug deze kunnen de desbetreffende groep a wel leveren, maar tijdens mijn zoektocht op het internet naar de powersprint groep a kwam ik wel wat adresjes tegen met afbeeldingen en maten van deze groep a en vond dit er toch verdacht veel uitzien als de uitlaat die nu al onder de manta licht dus gisteren even gekeken naar het merk wat op de dempers staat en ja hoor daar staat netjes powersprint.
                                                Dus blijkbaar licht er al een powersprint groep a onder deze manta en tijdens het demonteren en monteren van de uitlaat ook geen sporen gezien dat er met de dempers geknoeid is (absorptie materiaal weggehaald).

Dus ik snap niet waarom deze manta zo’n enorm bak lawaai meer maakt als mijn andere manta waar ook een groep a (simmons 63,5) onder zit.
                                                Zou het verschil in db’s verklaard kunnen worden door het verschil in aantal cilinders van de motor 6 cilinder t.o.v. 4 cilinder ?

Ik zit nu echt te twijfelen wat ik moet doen want als ik ook onder de ac-delco net zo’n simmons groep a gooi als onder de andere is dan het geluidsniveau weer van een acceptabel niveau of moet ik langs zo’n bedrijf die een uitlaat fabriceren op basis van je wensen.

Heeft iemand misschien een geluidsopname van een manta met een 3.0 24v erin gekoppeld aan een powersprint groep a (misschien dat de dempers toch een beetje bewerkt zijn) puur ter vergelijking voor mij.

hopelijk weten jullie nog een oplossing.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
                                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.