ABS/REM problemen opel vectra b 2001

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum ABS/REM problemen opel vectra b 2001

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    koot1987
    Deelnemer

Hallo

Ik heb al een tijd een probleem met mijn ABS systeem.

Ongeveer een jaar geleden sinds de laatste keuring heb ik het volgende:

Wanneer ik tussen de 10 en 15 KM per uur rijd lijkt het net of me rem hapert en voel ik mijn rem pedaal trillen, ook hoor ik een mechanisch brom geluid van onder me auto vandaan komen net alsof iets over elkaar heen loopt. wanneer ik dan rem lijkt het net of me rem niet aanslaat als ik dan pompend rem stopt mijn auto wel gewoon. Dit is met name super irritant tijdens file rijden. Want dan rijd je bijna constant 10 tot 15 KM per uur en hoor ik dus de hele tijd dat brom en voel me pedalen trillen. Dit is dus echt alleen tussen de 10 en 15 KM per uur. Daaronder nergens last van en daar boven ook niet.

Auto is wel gewoon APK gekeurd omdat tijdens keuring geen lampje of iets gaat branden.

Nu ben ik er achter gekomen als ik precies 55 KM per uur rijd en dan een baan naar rechts of links opschuif gaat mijn ABS lampje branden en remt de auto weer helemaal perfect, dit lijkt me omdat dan het ABS systeem is uitgeschakeld. Ik heb dan ook geen last meer van die vreemde geluiden en trillende pedalen.

Zou iemand kunnen weten wat dit zou kunnen zijn?

liviu2004
      Deelnemer

Uitlezen.

bart-gsi
        Deelnemer

kan zijn dat je abs sensoren niet goed werken bij de wielen…
          als je een storing krijgt met van richting veranderen is er een verschil in snelheid van het linker en rechter wiel..
          maar idd uitlezen

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.