ABS vraagje

Forumindex Forums Modellen Calibra ABS vraagje

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Robc20xe
    Deelnemer

Ik heb een vraagje over de invloed van bandenmaat op ABS van een calibra,
      kon niks vinden over het calibra abs of ander wat ouder opel abs systeem.

En nu heb ik 17 inch er onder zitten met 205/40/17 waarvan 2 goede banden en 2 slechte.
      Nu zat ik te denken om daar 205/45/17 te monteren en met de tijd ook de andere 2 banden voor deze maat te vervangen,
      om op deze manier kilometerteller afwijking wat lager te krijgen.(op het moment dus op teller 60, op navi 52kmh)

Maar heb op verschillende plekken op het internet gelezen dat max verschil 2% mag zijn in de de 4 wielen, maar ook weer gelezen dat het niet zo zou zijn…

Had al via tooltje op internet berekend dat verschil in omtrek tussen 205/40 en 205/45 3.3% zou zijn.

Dus mijn vraag, zijn er hier mensen die verschillende bandenmaat tussen voor en achter hebben, en dan met name de omtrek van de band?
      en geen problemen met abs hebben

dit is het tooltje trouwens(was eerste hit op google :thumb )
      http://www.buggyboys.be/nl/tech_tellerafwijking.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

McKaamos
      Deelnemer

Ik heb 195-45-17 op de voor-as en 215-45-17 op de achter-as en dat is dus 3%.
        Geen ABS storingen oid, werkt nog altijd prima.

Robc20xe
        Deelnemer

kijk dat is iets waar ik wat aan heb, gok dat er weinig verschil in ABS systeem zit van een 91′ en 94′.

Heel erg bedankt :thumb

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.