ABS vectra B 1998 1.8i en opnieuw tot leven wekken…

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum ABS vectra B 1998 1.8i en opnieuw tot leven wekken…

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17267496
    PeterValkis
      Lid sinds:
      12 August 2014

      Beste allemaal,
      sinds gisteren nieuw hier op het forum en vanaf afgelopen maandag in het bezit van een Vectra, die even stil gestaan had en met wat (kleine) probleempjes, maar ik zie het als een uitdaging om deze allemaal zelfstandig op te lossen.
      Toen ik hem opgehaald heb, moest hij starten met een starthulp ivm een compleet platte accu, toen een hele kermis op het dashboard en heb alle meters en lampjes zien aan en uit springen en dansen…….
      Eerste klus was een nieuwe accu plaatsen, waarna alle lampjes (als laatste airbag) uitgingen op het ABS lampje na; deze bleef branden.
      Dinsdag de basis zaken vertroeteld (reinigen, filtertjes, sapjes) en rijden doet hij weer steeds beter en nu al goed!
      Luchtinlaat systeem gereinigd incl. klepjes en motorisch en uiterlijk heb ik het nu allemaal wel redelijk in orde.
      Gisterenmiddag ging ook spontaan mijn ABS lampje na een paar ritten uit na het starten en dit bleef eigenlijk in orde, totdat vanmiddag tijdens een kort ritje deze weer begon te branden na het starten en bleef weer branden.
      Omdat ik e.e.a wil uitlezen/resetten heb ik een clone tech 2 besteld, maar moet ik nog even op wachten voordat ik deze in huis heb.
      Ik heb inmiddels in een topic hierover gereageerd. (over de tech 2 en software)
      Zijn er voor anderen op dit forum in mijn verhaal al herkenningspunten of simpele zaken die ik alvast kan ondernemen om deze ABS storing te tackelen?
      Ik heb genoeg gelezen inmiddels hierover op het forum, maar mis even het overzicht.

      Ik hoor graag van jullie!

      Groeten vanuit het zeeuwse,
      Peter

      #18248051
      sw_reijnders
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 October 2005

        iedereen heeft wel een brandend lampje als herkenningspunt
        maar je zal toch moeten wachten tot je je Opcom setje thuis hebt.

        en eerst uitlezen!!!!!

        ik kan wel zeggen dat je ECU stuk is, maar straks is het een wielsensor.

        lukraak onderdelen wisselen heeft totaal geen zin.

        #18248052
        PeterValkis
          Lid sinds:
          12 August 2014

          Klopt, bedankt!
          Ik dacht alleen aan zaken die ik in afwachting van de tech2 alvast kon ondernemen die met gesloten beurs alvast kunnen en zowiezo goed zijn.
          Ik dacht bijvoorbeeld aan massa en zo?
          Wellicht kan deze ook van invloed zijn door vervuiling tijdens de stilstand?

          Grt
          Peter

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.