Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › ABS & TC storing Vectra B
- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 oktober 2019om 18:24 door Joefje.
-
AuteurBerichten
-
7 oktober 2019 om 12:40 #18369099
Goedendag,
Ik ben nieuw op dit forum dus zal mij eerst even voorstellen!
Mijn naam is Joep Dekkers, kom uit de regio Eindhoven en al een flinke tijd in het bezit van een Vectra B i500 uit 2000.
Ben handig in sleutelen dus tot nu toe alleen meegelezen op het forum, alleen zoals de titel al aangeeft heb ik een probleem met TC/ABS en snelheidsmeter.
Soms gaan de lampjes van TC en ABS branden, dan valt ook snelheidsmeter naar nul en werkt (uiteraard?) cruisecontrol niet meer. Eerst was het zeer sporadisch maar de laatste tijd wat vaker en ook wat langer. Nu las ik op dit forum dat het het relais kan zijn van de ABS computer, maar dat het bijna nooit voorkomt bij een Bosch ABS pomp. Aangezien ik een Bosch ABS pomp/computer heb is mijn vraag of dat het ook alleen van de ABS sensor linksvoor kan komen? Ik had zojuist gekeken naar de ABS unit, ik zag dat de ABS computer met 6 torxboutjes vast zit, waarvan de onderste 2 niet los te maken zijn zonder heel de pomp te demonteren?
Motorcode van de wagen is X25XEi.
Alvast bedankt voor het meedenken!
7 oktober 2019 om 13:36 #18369103Nog een kleine aanvulling, soms komt er bij momenteel verbruik van de boordcomputer een F te staan als het TC en ABS lampje gaan branden, meestal is dit maar een paar seconden, ik neem aan dat dit gerelateerd is?
9 oktober 2019 om 16:50 #18369158Ik heb een X25XE uit 2000, daar blijk uiteindelijk de ABS computer stuk te zijn.
Bij mij branden ook de ABS+TC lampjes en deed de snelheidsmeter en dagteller enzo het ook niet meer.
De ECU is te demonteren met de leidingen aangesloten, maar een fijn klusje is het niet.
9 oktober 2019 om 17:24 #18369161[quote quote=18369158]Ik heb een X25XE uit 2000, daar blijk uiteindelijk de ABS computer stuk te zijn. Bij mij branden ook de ABS+TC lampjes en deed de snelheidsmeter en dagteller enzo het ook niet meer. De ECU is te demonteren met de leidingen aangesloten, maar een fijn klusje is het niet.[/quote]
Klopt het dat het 6 boutjes zijn? Hoe heb jij het toen gedaan?
11 oktober 2019 om 10:11 #18369207De ABS Ecu zit met 6 schroefjes aan de pomp vast.
Als je alle kabels uit de weg haalt en de pomp los maakt uit zijn houder / bracket (dat zijn 2 boutjes, wel zorgen dat de rubbertjes en boutjes niet vallen).
Dan moet je met wat rommelen de ecu kunnen vervangen.
Makkelijkste blijft natuurlijk complete pomp uitbouwen, maar dan moet je ook de remmen ontluchten.
11 oktober 2019 om 18:24 #18369222[quote quote=18369207]De ABS Ecu zit met 6 schroefjes aan de pomp vast. Als je alle kabels uit de weg haalt en de pomp los maakt uit zijn houder / bracket (dat zijn 2 boutjes, wel zorgen dat de rubbertjes en boutjes niet vallen). Dan moet je met wat rommelen de ecu kunnen vervangen. Makkelijkste blijft natuurlijk complete pomp uitbouwen, maar dan moet je ook de remmen ontluchten.[/quote]
Ik ga aan het rommelen, dank je voor je hulp!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.