ABS/snelheidsmeter defect Corsa C 2005

Forumindex Forums Modellen Corsa ABS/snelheidsmeter defect Corsa C 2005

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    CorsaC2005Peter
    Deelnemer

Na een klein ongelukje, met een betonnen greppeltje kreeg ik ABS en later ook snelheidsmeter problemen. Het ABS lampje ging willekeurig aan, maar verdween na het contact uit te zetten en kwam later weer terug.

Na het raadplegen van dit forum en YouTube, leerde ik hoe ik m’n ABS ringen en sensor na kon kijken, wat me heeft geholpen om het probleem te isoleren. Na het schoonmaken van de ABS ringen en de sensor deed mijn snelheidsmeter het niet meer. Bij een garage liet ik de codes uitlezen en die liet weinig ruimte over voor discussie, “open circuit ABS LV”.

De linker voor ABS sensor heb ik dus vervangen en nu werkt alles weer perfect. Dat is een klusje die iedereen zelf kan doen. Ben voorzichtig met het stekkertje. Daar zit bij mijn Corsa C uit eind 2005 een blauw dingetje op die ik voorzichtig naar buiten moest trekken om het stekkertje los te krijgen/klikken. Verder is het gewoon 1 op 1 monteren zoals de oude sensor zat (maak foto’s).

Succes en alvast bedankt voor alle info op dit forum, het helpt soms enorm! :applause02:

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.