Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › ABS Ring Vectra B
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 april 2016 om 17:51 #17276307
Goedenavond mede Opel rijders.
Vandaag er achter gekomen dat mijn Vectra B 2.0 DTI met een kapotte ABS ring kampt wat waarschijnlijk al voor langere tijden voor een brandende abs lampje brand.
Vandaag hebben we de ABS pomp vervangen wat misschien achteraf helemaal niet nodig was.
Nu moet ik dus gaan zoeken naar een nieuwe ring, zijn deze los te koop bij de Opel dealer?
Ik heb wel online een 2tal bedrijven gevonden die ze ook leveren alleen is het bij mij onbekend welke ik precies nodig heb, heeft waarschijnlijk met de hoeveel tandwielen te maken.
Weet er iemand hier welke ik precies nodig heb?http://www.besteonderdelen.nl/metzger-1810727.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
of
http://www.autoservicejoure.nl/index.php?item=vectra–sedan–voor–29-t-b_j_-10_95-_09_02&action=article&group_id=20000295&aid=276915&lang=NL” onclick=”window.open(this.href);return false;Of misschien een andere ?
Alvast heel erg bedankt voor jullie tijd en moeite20 april 2016 om 20:19 #18317099opcom eraan hangen.. hoef je niet zomaar onderdelen te vervangen… dus kun je bevestigen dat het een ring is??
21 april 2016 om 03:23 #18317100@bart-gsi wrote:
opcom eraan hangen.. hoef je niet zomaar onderdelen te vervangen… dus kun je bevestigen dat het een ring is??
Helaas geen opcom tot onze beschikking.
Nadat we een kijkje onder de auto namen kwamen we inderdaad tot de conclusie dat de ring rechts voor kapot is, ontbreken paar tandwielen.21 april 2016 om 09:00 #18317101tanden dan?
Is dat bij een vectra ook onderdeel van de naaf?En hoe kun je zo’n ring slopen? Dan is je sensor ook stuk ws.
21 april 2016 om 09:04 #18317102Ring zit om je homokineet en wil door roest wel eens breken.
Vectra-B heeft een losse sensor met ABS ring op de Homokineet.
De ring kan je los wisselen.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
21 april 2016 om 16:34 #18317103Ja klop wat Wim zegt, bij mijn oude Astra was hij ook door geroest en raakte heel ligt de abs sensor
Aan, ben toen naar de dealer geweest en die zij NEE meneer dat is niet los leverbaar dat word
Een hele homokkineet :( , ik kon toen via een kennis wat goed koper aan een nieuwe komen,
Later hoorde ik dat ze toch los leverbaar waren maar had toen al een nieuwe, lekker hè zo,n dealer :???: -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.