Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › ABS probleem opgelost
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 mei 2010 om 19:21 #17653794
origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door DVO
origineel gepost door Silver
je bedoelt ABS van je remsysteem?
was je daar zelf nog niet achtergekomen.. met al die sneeuw en gladheid afgelopen tijd?
of heb je de vec nog niet zo lang?
naja igg schakelt ie weer goed nu.ja klopt,beetje verkeerd neergezet sorry.
maar in de wintermaanden deed tie het nog wel,maar verder had ik het gelukkig niet nodig.
me maatje heeft ‘m dus van de week gewoon zomaar ff geprobeerd,en constateerde dus dat tie het niet meer deed.
het lichtje blijkt er ook uit te zijn,dus mocht ik een storing hebben zie ik het niet.:hmmz
maar ja hij schakelt weer als nieuw;)Een beetje keurmeester ziet WEET dat ALLE vectra’s B ABS hebben en zal de werking van het ABS lampje controleren.
dan is het alsnog afkeur.
Willem
ja dat is waar,
maar ik ga morgen of overmorgen ff me dash eruit halen en ff kijken.2 mei 2010 om 19:22 #17653795origineel gepost door sw_reijnders
moet je um ff uitlezen. dan weet je wat de ABS storing is.als het C0121 Valve relais is (dit komt bij de Kelsey Hayes ABS’sen voor) moet je ff het relais uit solderen en voor 10 euro een nieuwe erin zetten.
oke thnx Bas.
trouwens allemaal ff bedankt,ik laat het van de week ff weten.:thumbup4 mei 2010 om 12:32 #17653796het ABS lampie was er idd uit en ff die van me accu erin gedaan om te kijken.en ja hoor,hij blijft branden
of de vorige eigenaar het gedaan heeft tja…..dat weet ik niet.
nu maar uit laten lezen van de week.4 mei 2010 om 19:56 #17653797Het is in ieder geval weer een klassieke NAAI streek.
4 mei 2010 om 19:58 #17653798origineel gepost door DVO
het ABS lampie was er idd uit en ff die van me accu erin gedaan om te kijken.en ja hoor,hij blijft branden
nu maar uit laten lezen van de week.Ik wil je niet moed in praten.
kan best zijn dat het lampje nu brand, omdat de fout melding is dat het lampje er niet in zat.Dit is namelijk bij het motorstorings lampje wel zo.
Maar we wachten het bericht wel af. :thumbup
4 mei 2010 om 20:19 #17653799origineel gepost door arjontje
origineel gepost door DVO
het ABS lampie was er idd uit en ff die van me accu erin gedaan om te kijken.en ja hoor,hij blijft branden
nu maar uit laten lezen van de week.Ik wil je niet moed in praten.
kan best zijn dat het lampje nu brand, omdat de fout melding is dat het lampje er niet in zat.Dit is namelijk bij het motorstorings lampje wel zo.
Maar we wachten het bericht wel af. :thumbup
ja da’s waar.we wachten het maar af,want als het wel weer wat gaat kosten ben ik bang dat ik ‘m
toch weer weg ga doen,ook al rijd tie goed.:hmmz6 mei 2010 om 10:46 #17653800nou net uit laten lezen,en ja hoor een foutcode in kleprelais.:fy1
sorry dat ik het moet zeggen en geen schuldige mag aanwijzen,maar dit heeft tie geweten.
hij is auto monteur,dus is bij mij 1+1=2.
als ik het moet laten maken bij de dealer kost het me rond de €1500,-.
dus ik denk dat tie dan maar weggaat,want dat heb ik er niet voor over.6 mei 2010 om 11:11 #17653801Is wat Bas dus al zei waarschijnlijk het Relais.
Deze is niet zo duur om te vervangen, maar bij de VOD vervangen ze meteen de complete ABS ecu.
Kan alleen zo gauw het topic niet vinden waarin dit beschreven werd.
Zonde om hiervoor de vectra de deur uit te doen.
Ik zou als ik jou was de gok wagen en het relais vervangen.Ik woon helaas wat ver weg anders had ik je er graag mee geholpen, of je moet ff naar Raalte komen rijden en anders is er vast wel iemand anders die je wilt helpen.
Ik zie net dat het relais zelf € 10,20 kost
6 mei 2010 om 11:41 #17653802origineel gepost door JanW75
Is wat Bas dus al zei waarschijnlijk het Relais.Deze is niet zo duur om te vervangen, maar bij de VOD vervangen ze meteen de complete ABS ecu.
Kan alleen zo gauw het topic niet vinden waarin dit beschreven werd.
Zonde om hiervoor de vectra de deur uit te doen.
Ik zou als ik jou was de gok wagen en het relais vervangen.Ik woon helaas wat ver weg anders had ik je er graag mee geholpen, of je moet ff naar Raalte komen rijden en anders is er vast wel iemand anders die je wilt helpen.
Ik zie net dat het relais zelf € 10,20 kost
hey Jan,
ik heb hier dus echt geen kaas van gegeten,om dat zelf ff te doen.
ik hoop het dus dat iemand dat voor me wil doen dan ja.
want ik zit al gelijk weer naar een andere wagen te kijken:mad:6 mei 2010 om 11:46 #17653803Als je een ritje naar Raalte er voor over hebt wil ik wel voor je kijken en het relais vervangen.
Weet je wel welk type ABS je hebt?
Haynes 430?
En of de foutcode C0121 is?Brand het lampje altijd?
6 mei 2010 om 11:50 #17653804origineel gepost door JanW75
Als je een ritje naar Raalte er voor over hebt wil ik wel voor je kijken en het relais vervangen.Weet je wel welk type ABS je hebt?
Haynes 430?
En of de foutcode C0121 is?Brand het lampje altijd?
typr ABS weet ik niet,maar staat dat erop dan kan ik kijken.
voor de foutcode moet ff bellen naar degene die ‘m heeft uit gelezen.ABS is idd de 430 en foutcode C0121
ik hoop dat er iemand in de buurt het wil doen voor me Jan,want het is toch ff 200 km naar Raalte :P
toch vast bedankt voor de moeite.
weet je trouwens of er iemand dit wel eens heeft gedaan,ivm de betrouwbaarheid van een nieuw relais erin solderen.6 mei 2010 om 11:59 #17653805Er zit bij de meeste wel een stikker met streepjes code op daarop staat dan ook het type.
6 mei 2010 om 12:04 #17653806origineel gepost door JanW75
Er zit bij de meeste wel een stikker met streepjes code op daarop staat dan ook het type.hehe,ik was net ff eerder met antwoorden :thumbup
6 mei 2010 om 12:09 #17653807Ja weet dat het veel kilometers zijn ik rijd ze regelmatig.
Mijn schoonouders wonen namelijk in Hoogvliet.Ik kom daar ergens in juni weer.
btw. in onderstaand topic is eea behandelt.
6 mei 2010 om 13:06 #17653808relai van de abs vervangen is niet moeilijk hoor.
vier bouten los draaien kasje er af. open zagen. relais los maken. vervangen. kasje weer dicht lijmen. terug zetten. en klaar.
ben je hoog uit 1.5 uur mee bezich.
ik heb het zelf bij mijn vectra ook gedaan.6 mei 2010 om 13:18 #17653809Hey Eugene,
bedankt voor de uitleg man,alleen misschien raar,maar dat risico durf ik eigenlijk niet te nemen.
dus zoek ik iemand het lifst in de buurt natuurlijk die het wel wil doen.
Jan wil het al doen,maar ja het is ff 200km.6 mei 2010 om 13:19 #17653810Of ff wachten tot juni ben ik weer in Hoogvliet
6 mei 2010 om 13:27 #17653811origineel gepost door JanW75
Of ff wachten tot juni ben ik weer in Hoogvliethaha,ja dat zou ook kunnen,maar me auto moet voor 5 juni gekeurd worden:D
maar dat topic wat je me hebt laten lezen hierover,zag ik dat navreen het er ook over had,en die woont in Spijkenisse.
dus ik zal ‘m ff bellen.:thumbup6 mei 2010 om 13:31 #17653812Nou kijk, hopen dat het snel opgelost wordt.
En ach de mijne moet voor 4 juni zijn jaarlijkse keuring hebben.
6 mei 2010 om 14:23 #17653813voor de onderste 2 torxjes moet ik eerst zeker me koelvloeistoftankie weghalen:hmmz
want ik ken er nie bij:P6 mei 2010 om 14:44 #17653814Oei dat durf ik zo 123 niet te zeggen.
Heb de vectra thuis staan en zit zelf op het werk.
Ik heb ff gekeken en ja ff tankje op zij en dan kun je erbij.
6 mei 2010 om 18:00 #17653815origineel gepost door JanW75
Oei dat durf ik zo 123 niet te zeggen.Heb de vectra thuis staan en zit zelf op het werk.
Ik heb ff gekeken en ja ff tankje op zij en dan kun je erbij.
kheb net nog ff gekeken op dat topic Jan,en daar staat het ook dat ik dat tankie ff moet weghalen.:thumbup
7 mei 2010 om 05:34 #17653816Nou dan zul je hem waarschijnlijk weg moeten halen :P
7 mei 2010 om 10:03 #17653817Ik zou ff naar Raalte rijden voor 400 km en €10,- relais heb je weer een goede auto.
Lijkt me iets goedkoper dan een andere auto kopen.
En dan net een ander met het probleem opzadelen want ik neem niet aan dat je het erbij vertelt als je hem verkoopt/inruilt.
Net zo als ze het jou hebben geflikt.
gewoon ff maken met de aangeboden hulp en lekker genieten van je auto.7 mei 2010 om 10:14 #17653818Als het goed is probeert hij contact op te nemen met Navreen die heeft zijn eigen ABS ecu gerepareerd en woont ook in Spijkenisse dus is wat dichterbij dan Raalte, maar mocht het nodig zijn dan is hij altijd welkom in Raalte
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.