ABS pomp

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila ABS pomp

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Qbek
    Deelnemer

Ikheb een Meriva type B 1.3 diesel 90pk van 2012.

Mijn auto remt maar op 3 wielen.Rechtsvoor doet niets.Er komt geen olie toe aan de rem.

ABS unit gedemonteerd en jawel,er gaat geen olie naar remklauw rechtsvoor.

Nieuwe abs sensor geplaatst maar datwas geen oplossing,ontluchting geprobeerd,ook daar ..geen olie.

Ik heb geen foutcodes .

Nu heb ik me geinformeerd bij sommige dealers en dit zou een meervoorkomend probleem zijn bij opel.

Nu mijn vraag,als “handyman” kan ik dit zelf herstellen,ABS unit dan of is er een andere oplossing?

keyboard
      Deelnemer

Als er uit de ABS pomp geen olie loopt uit de leiding richting rechtsvoor bij het intrappen van de rem dan is er waarschijnlijk een klep in de ABS unit defect/verstopt. Loopt de olie daar nog wel, dant is er een leiding verstopt.
        Het is een vaker voorkomend probleem dat 1 kanaal stopt.

De unit is zelf te vervangen als je handig bent. Je kunt hem laten reviseren (volgens mij doet ACtronics dat bv) of een 2e hands unit op de kop tikken. (of uiteraard nieuw kopen)
        Let er wel in de laatste 2 gevallen goed op dat je exact het juiste typenummer hebt en dat een 2e hands unit ook snel het probleem kan krijgen.
        Mooiste is verder als je iemand kent die eventueel een backup van de codering kan maken van de oude unit en deze over kan zetten naar het vervangende exemplaar.
        En ontluchten is ook erg belangrijk, ik weet het zo niet uit mijn hoofd voor deze unit maar in de meeste gevallen moet een ABS unit voor ontluchten in zg bleeding mode gezet worden met een diagnose apparaat.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.