ABS maakt raar geluid

Forumindex Forums Modellen Astra ABS maakt raar geluid

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    0505

Mijn vader rijdt sinds afgelopen zomer in een Astra H uit 2005. Nu met het slechte weer treedt met remmen vaak de abs in werking. Hierbij komt er een raar schrapend geluid, alsof er twee metalen delen langs elkaar op schaven. Nu heeft hij vanochtend de dealer gebeld met het idee dat er iets mis is. Nu vertelden zij dat dit normaal is bij een Astra. Klopt dit of probeert de dealer onder een reparatie onder garantie uit te komen?

skip
      Deelnemer

Wordt het geluid wat je omschrijft niet veroorzaakt door de banden omdat het wegdek momenteel erg glad kan zijn. Ik heb het met mijn astra ook maar het geluid komt bij mij toch van mijn banden weg heb ik de indruk.

Astra F Vaassen
        Deelnemer

ABS klinkt opzich voor sommige mensen raar want je hoord idd een schrapend geluid. Is normaal hoor.

Dizs

mijn astra h heeft dat ook… of naja echt een schrapend geluid weet ik niet maar je hoord inderdaad wel een geluid als de abs in werking gaat.(in iedergeval wanneer het pedaal heen en weer gaat tijdens werking van abs) later ik heb het nog vergeleken met 2 andere astra’s en die hadden precies hetzelfde.

maar ik weet niet als jouw vader z’n astra hetzelfde geluid maakt als de mijne.

Astra F Vaassen
            Deelnemer

Ik heb nog nooit in een auto gereden die niet zo’n geluid maakt welk merk dan ook;)

Laagvlieger
              Deelnemer

Ouderwetse ABS systemen (Astra-F GSI enzo) doen DRRRRRRRR
                Moderne ABS systemen hebben een hogere regelfrequentie en die maken daardoor een hoger geluid, meer van BZZZZZZ. :P
                ABS dat hoor je nou eenmaal. Is niets aan te doen en het is geen storing.

krasy
                Deelnemer

origineel gepost door Laagvlieger
                  Ouderwetse ABS systemen (Astra-F GSI enzo) doen DRRRRRRRR
                  Moderne ABS systemen hebben een hogere regelfrequentie en die maken daardoor een hoger geluid, meer van BZZZZZZ. :P
                  ABS dat hoor je nou eenmaal. Is niets aan te doen en het is geen storing.

mijn astra g doet gggrrrrr

GooneyBird
                  Deelnemer

*wacht op het Grote Post-Je-ABS-Geluid-topic van 2010-2011* :P

Het geluid wat je omschrijft is de ABS die in werking treed. Dat klinkt inderdaad als een soort van schrapend geluid. Dit komt omdat de remmen heel veel keer (vast wel iemand hier die me precies het aantal hertz kan vertellen ;) ) remt en weer loslaat. Dit gaat zo snel, dat je niet meer de afzonderlijke ‘plofjes’ hoort, maar 1 continu geluid; het gekraak/kreun.

Als het goed is, voel je ook je rempedaal een beetje trillen dan. Bij mijn G is het vrij subtiel (het is niet alsof ik op een massagestoel sta of zo), maar je voelt het wel een beetje.

0505

Bedankt voor de reacties! Het geluid komt precies gelijk met het trillen van het pedaal. Het is alleen dusdanig anders dan andere auto’s waarvan we allebei ooit de abs gemerkt hebben dat we het even zeker wilden weten. als ik de kans heb zal ik van de week nog even een geluidsopname maken :)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.