ABS-lampje Vectra B

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum ABS-lampje Vectra B

• Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Stender
    Moderator

Een goedemiddag,

In de Vectra van mijn ouders (Vectra B, 2001, Z18XE) brand te pas en te onpas het ABS-lampje. Dit is al paar keer uitgelezen maar er wordt niks gevonden. Nu zei de monteur dat dit te maken had met het feit dat de sensoren vrij ondiep in de remblokken zaten en daardoor al vrij snel contact maken.

Is dit een bekend probleem? Zo’n lampje is namelijk vrij vervelend tijdens het rijden :P

Bvd in ieder geval

arjontje
      Deelnemer

er is 1 ding wat ik niet snap.
        ABS sensor ondiep in de rem blokken??????

als het de remblok slijtindicatoren zijn ,krijg je dat op de boordcomputer te zien.
        er gaat geen lampje branden.

Ik hoop voor je dat de abs pomp er niet aan gaat komen is een duur ding namelijk.

speaker
        Deelnemer

te pas en te onpas: is dat boven een aantal km/u ?? langer dan een half uur gereden?? Na flink hard remmen ?? of is er geen patroon??

Bug Killer

of het is het rem idicatie die aangaat.

Maar als het een abs lampje is zou ik toch eens bij een andere dealer laten uitlezen. als hij bij elke rit af en toe aangaat moet het toch te achterhalen zijn.

wim-v6
            Deelnemer

Remindicatie:

Indicatie remblok slijtage word alleen weer gegeven bij Vectra’s B met Verbruiks computer.

Deze melding word ook alleen weergegeven op het scherm van de verbruiks computer.

Remolie peil word weergegeven op je tellerunit door een ROOD lampje met een rondje – 2 haakjes – en een uitroepteken ! erin.

ABS word weergegeven door een geel lampje met een rondje – 2 haakjes – en letters ABS erin.

Als de storing in je ABS niet uit te lezen is heb je waarschijnlijk en Kapotte ABS Computer (ECU), dit komt veel voor bij de Vectra’s B van de laatste generatie (voornamelijk bij vectra’s B met Kelsey Hayes pomp).

kijk eens op http://www.actronics.nl

Willem

Stender
              Moderator

AH bedankt Wim, daar kan ik wel wat mee.

En met te pas en te onpas bedoel ik; de ene keer als je ‘m start niet, andere keer wel. Volledig willekeurig, niet bij koude/warme motor of wat dan ook.

Bedankt mensen!

klaas11

Precies hetzelfde meegemaakt uit laten lezen bij de dealer leverde niets op behalve dan “het zal de ECU wel zijn”
                  geintje kost ruim € 1000,– euro dus laten zitten.

Drie weken geleden starte mijn auto niet meer dus een nieuwe accu erin en wat schertst mijn verbazing geen oplikkerend abs lampje meer gehad.

sw_reijnders
                  Deelnemer

origineel gepost door klaas11
                    Precies hetzelfde meegemaakt uit laten lezen bij de dealer leverde niets op behalve dan “het zal de ECU wel zijn”
                    geintje kost ruim € 1000,– euro dus laten zitten.

Drie weken geleden starte mijn auto niet meer dus een nieuwe accu erin en wat schertst mijn verbazing geen oplikkerend abs lampje meer gehad.

Hoi Klaas,

Leg wellicht maar eens een extra massa (2,5 mm2 is voldoende) naar je veerpoot (origineel massapunt chassis) en je motorblok.

Massaproblemen kunnen de raarste verschijnselen geven en daar hebben deze auto’s nogal snel last van.

Baat het niet, dan schaadt het niet!! en kosten zijn het ook niet.

Robke1966

origineel gepost door wim-v6
                      Remindicatie:

Indicatie remblok slijtage word alleen weer gegeven bij Vectra’s B met Verbruiks computer.

Deze melding word ook alleen weergegeven op het scherm van de verbruiks computer.

Remolie peil word weergegeven op je tellerunit door een ROOD lampje met een rondje – 2 haakjes – en een uitroepteken ! erin.

ABS word weergegeven door een geel lampje met een rondje – 2 haakjes – en letters ABS erin.

Als de storing in je ABS niet uit te lezen is heb je waarschijnlijk en Kapotte ABS Computer (ECU), dit komt veel voor bij de Vectra’s B van de laatste generatie (voornamelijk bij vectra’s B met Kelsey Hayes pomp).

kijk eens op http://www.actronics.nl

Willem

Hoi Ik heb hetzelfde probleem. Volgens de monteur die hem uitgelezen heeft toch echt de abs computer stuk.

Daarom mijn vraag dat bedrijf actronics doet die ook zaken met particulieren?

Groet,

Rob

wim-v6
                      Deelnemer

probeer eens te contacten.

Willem

Robke1966

origineel gepost door wim-v6
                          probeer eens te contacten.

Willem

Helaas,

Alleen via garagebedrijf…

Groet,

Rob

robert1970
                          Deelnemer

Nou Robke,
                            daar ben ik het niet mee eens, vorig jaar had ik ook mijn ABS ECU stuk.
                            zou al met al bij de vod op zo’n 1455,- incl. uitkomen.
                            heb ook contact gehad met actronics, en kon hem toesturen, en is voor 180,- hersteld en tot nu geen problemen gehad.

succes Robert

sw_reijnders
                            Deelnemer

1455 euro!!!
                              als een nieuwe ECU 1000 euro kost? waar komt dan die 455 euro vandaan?

echt serieus hoor . . . maar ik bij de mijne mijn ecu er binnen een half uur uit en in bouw . . . dan moet een Opel monteur dat toch zeker ook kunnen.

Arbeidskosten van 910 euro per uur . . . dure garage :hmmz

navreen76

Gek hoor 14550 en 1000 euro voor een nieuwe terwijl de reparatie aan kosten nog geen 10 euro is ! ik heb het probleem ook gehad in een ander gepost draadje van mij. ik heb het op weten te lossen door een aantal fetjes te vervangen een diode en het relais blokje. en na wat surfen op internationale fora ben ik er achter gekomen dat dit eigenlijk altijd het geval is als de ECU de pijp aan maarten geeft. dus gewoon even soldeerboutje gebruiken en kijken wat er mis is. scheelt hoop geld. mijn abs lampje is niet meer aangeweest en ook geen fouten meer gelogt. gisteren in de regenbui op een blubber weggetje even de abs getest. en ja hij doet het !

jutoma
                                Deelnemer

Zou ik het schema van de Abs reparatie van je mogen hebben, of een link naar de site`s die je hebt geraadpleegd?
                                  ( of nog brutaler) zou jij me daar mee kunnen helpen?

Mvg,
                                  Martijn

navreen76
                                    jjm-marco

ik heb het zelfde probleem als ik aan de steker zit zie ik de lampjes uit gaan en weer aan gaan denk dat er iets los zit op de print

gr:marco

sw_reijnders
                                      Deelnemer

he marco
                                        de laatste reactie is uit juli 2009
                                        na bijna 2 jaar zal het wel gerepareerd zijn denk :P

imported_ron
                                        Deelnemer

Hallo Stender .
                                          Wat hier boven ook al word geschreven het is meestal het relais wat weigerd op de meest willekeurige momenten .
                                          Heb het zelf ook gehad .
                                          Relais is te bestellen online bij RS kost dacht ik rond de 3 eurotjes.
                                          Even met de dremel de computer open maken relais eruit solderen en nieuwe erin en het probleem is opgelost .:D
                                          Wat Wim v6 ook al schrijft komt veel voor bij de vectra B
                                          Succes .
                                          GTZ Ron:thumbup

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.