ABS lampje gaat branden

Forumindex Forums Modellen Insignia ABS lampje gaat branden

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    frits49

Ik heb een vraag over de ABS lampje , na dat we een 1500 km hadden gereden , werd ik door de navigatie omgeleid door een stuk bergachtig gebied (wat later bleek niet nodig ) maar dit ter zijde, in eens ging het ABS lampje branden en kreeg ik de melding dat ik een garage moest opzoeken . Ik heb de wagen aan de kant gezet en de motor uit gezet en weer aan , met het gevolg niks geen melding meer , dus gewoon verder gereden . Nu ik een 1000 km heb gereden kreeg ik vandaag weer de melding als voor heen , met weer auto uit gedaan en weer nadien niks . wat kan de oorzaak zijn ? moet nog even vermelden dat ik in 2 maand een 10000 km gereden heb zonder enig mankement .

Miki
      Deelnemer

Euhh, misschien doet je ABS het niet goed? ;-) uit laten lezen bij de dealer.

frits49

k moet 30 november voor een kleine beurt dus dan laat ik het wel uitlezen , neem aan dat ze het zelf wel doen , maar ik dacht kan toch niet aan de ABS liggen ,dan zou die niet meer uit gaan of tenminste vaker gaan branden .Ook is er geen verandering waar te nemen aan het rijgedrag van de motor of iets dergelijks

Miki
          Deelnemer

Het is in principe alleen zo, dat als het lampje brand, dat dan de abs niet meer werkt, maar hoevaak heb jij de abs al gevoeld? Is een noodvoorziening dat ie alleen werkt bij een noodstop of onvoldoende grip..natuurlijk kun je zonder abs gewoon doorrijden.

frits49

k heb de wagen bijna 2 jaar en nog nooit de ABS gebruikt , dus ook niet gevoeld ! Maar ik snap het niet dat het nu op een 1500 km 2 x is gebeurd , de eerste keer was het dat ik een zwaar beladen wagen had en vrij scherp door de bocht ging en dus daarna nog eens na een 1000 km weer en ook weer door een scherpe bocht ,maar niet beladen .

Miki
              Deelnemer

Kan sensor zijn, kan abspomp zijn.. Beste gewoon uit laten lezen, dan kunnen ze het je vertellen..

frits49

Ik meld het hier zodra de wagen een beurt gehad heeft . ik ben heel benieuwd .

frits49

Nou het valt allemaal mee , de wagen is nu bij de garage en in de computer was er geen melding zichtbaar , alleen werd geadviseerd om de remblokken achter te vervangen , zou dat het euvel zijn geweest ,tevens hebben ze de achterlampjes vervangen omdat de kleur verbleekte .met de APK erbij kan ik weer 1 jaar verder , denk dat ik dan op Spaans kenteken rij .

forshizzle

Ik heb onlangs ook abs sensor moeten vervangen.

frits49

Nu het vervolg van de ABS lamp !! dus in de Opel garage was niks uit te lezen of er wat aan de hand zou zijn, gisteren hebben we de rit van 1160 km gemaakt en bij een 800 km gereden te hebben gind de lamp weer branden , maar nu met de melding service stabilisator track !!!
                        Ik de auto na een tien minuten bij een parkeerplaats uitgedaan en weer gestart , maar het bleef branden . Nou er reste mij niks anders dan gewoon door te rijden , ja wat wil je als je op de Franse auto baan zit . na een uur te hebben gereden , met nog steeds de waarschuwings lamp aan even wezen koffiedrinken , dus weer gestart en de lamp c.q. waarschuwing ging weer branden , ik dacht maar weer doorrijden , toen ik bijna de parkeerplaats afwas begon ineens de wagen wat te trillen en er kwam een soort bonk denk uit de automaat of zo en de lamp ging uit !! vandaag nog eens een 800 km gereden en niks meer aan de hand ! waar kan het aan liggen of gelegen hebben en wat raden jullie mij aan wel naar de garage of zou ik kunnen wachten wat er gaat gebeuren .( ik zit nu wel in Spanje dus )

wim-v6
                        Deelnemer

Uitlezen dan weet je zeker wat het was.

Maar ik vermoed iets van vuil in een snelheidssensor of iets in die richting.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

frits49

Nou nogmaals het is uitgelezen en niks te vinden , dat is het vreemde eraan !

OlafK
                            Deelnemer

Slecht contact van de stekker misschien? Bij mij is het de stekker die aan de ABS sensor vast zit naar de rest van de kabelboom. Soms paar keer achter elkaar melding haal ik de stekker even los en vast. dan is de melding weer voor weken soms maanden verdwenen. En met uitlezen ook geen foutmelding.
                              off topic heb veel contact problemen gehad. Hoogte verstelling koplampen (beide kanten), CV bn CC, bij alles slechte stekkers..afkloppen enigste wat terug blijft komen is ABS tot nu toe.

frits49

O K bedankt , als het weer zou komen ga ik toch maar even naar de Opel hier in Spanje

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.