Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › abs lampje doorlussen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 december 2009 om 12:24 #17569089
origineel gepost door stillekracht
Ik denk niet dat het iets met veiligheid te maken heeft…Ik denk dat de wagen is verkocht, en dat er een verse APK moet worden geleverd :sleeping
dat heb je mis
19 december 2009 om 12:43 #17569090Voor mij als auto/opel liefhebber komt het toch allemaal een beetje vreemd over………. Ik heb toch graag dat mijn auto in orde is zeker met dit weer…….
maar ja ieder zijn ding.
Groet Tim
19 december 2009 om 15:41 #17569091jupzz, geld hier ook!!
heb m liever in goede staat… met alles werkend dan omgelegen lampjes enzo.
bij mij ging vandaag het TC lampje knippperen…. ow dat kwam omdat ze in werking was in de sneeuw, werkt prima!!!
Willem
20 december 2009 om 17:41 #17569092Gasten die abs lampjes doorverbinden, horen hier [eigenlijk negens] thuis….
Je zal die wagen van die gast maar te goedertrouw kopen, en je zit er met je gezin in !!Je zal ze toch :swear d**dschoppen
20 december 2009 om 17:51 #17569093ja idd is toch veiligheid.
Heb ook bij me wagen nu dat ABS blijft branden, dus het systeem werkt niet. Helaas kan ik dan nu ook niet met de auto rijden. Daarbij er zitten ook nog eens zomer banden op en abs dat niet werkt, nee ik durf het niet aan, ga het me zelf niet vergeven als ik brokken maak aan de auto, of erger nog iemand letsel toebreng of erger dan dat doordat abs niet werkt.Dus ja, beter al werkt het gewoon, daar heb je wel een punt stillekracht.
21 december 2009 om 14:35 #17569094En lekker brede sloffen eronder, en veel power Jeroen, werkt allemaal niet mee met de sneeuw.
ik heb dab ook geen ABS op de Combo, maar heb toch de winterbanden erop gezet. (175-70-14, dus lekker smal, op 1.8bar rondom).
Willem
21 december 2009 om 17:43 #17569095Als je WEET dat je geen ABS hebt, is er nog niet zoveel aan de hand je kunt daar redelijk rekening mee houden. Mijn A had ook gen ABS.
Maar als je denk dat je het wel hebt, en dan blijkt toch ff niet………..Dat lijkt mij toch zeer vervelend.
Groet Tim
21 december 2009 om 17:55 #17569096als je voor de apk het lampje eruit haalt in de zin van dat er maar 1 type dashbord is maar niet alle opties is het tog ook goed, dan lijkt het dat je geen abs hebt, ik bedoel als in een vectra benzine zit ook een plaats voor de dieselvoorgloeilampje op het dashbord maar die heb ik tog echt niet nodig.
maar beter zoek je uit waarom de abs het niet doet, bij die oudere types kan daar niet zo gek veel fout aan zijn, meestal draadbreuk bij de sensor aan het wiel of sensor zelf kapot21 december 2009 om 18:05 #17569097Een blik onder de motorkap leert al snel dat je wel ABS hebt. Je ziet de pomp namelijk goed zitten.
21 december 2009 om 18:06 #17569098Anoniem
1 January 1970origineel gepost door sw_reijnders
uuuuh ja . . . ik ook :) . . . vrij recent nog :)
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=116542
[/quote]
Zo je mag je binnenkant ook wel eens stofzuigen, wat een rommeltje:jerry
21 december 2009 om 18:48 #17569099spaghetti???
21 december 2009 om 18:52 #17569100:agent
jullie zijn gewoon jaloers :D
22 december 2009 om 12:34 #17569101origineel gepost door redmanta
als je voor de apk het lampje eruit haalt in de zin van dat er maar 1 type dashbord is maar niet alle opties is het tog ook goed, dan lijkt het dat je geen abs hebt, ik bedoel als in een vectra benzine zit ook een plaats voor de dieselvoorgloeilampje op het dashbord maar die heb ik tog echt niet nodig.
maar beter zoek je uit waarom de abs het niet doet, bij die oudere types kan daar niet zo gek veel fout aan zijn, meestal draadbreuk bij de sensor aan het wiel of sensor zelf kapotJe kan wel het lampje eruit draaien, er zitten ook meerdere niet gebruikte lampjes in de tellerunit, maar een beetje normale keurmeester weet ook dat ALLE vectra’s B zijn uitgevoerd met ABS.
> dat wil zeggen:
– van ’95 t/m ’02
– van GL t/m CDX
– van 1.6 8V tot 2.6 V6
– van trommel achter tot schijven rondomALTIJD ABS op de Vectra-B
Willem
22 december 2009 om 13:31 #17569102origineel gepost door sw_reijnders
origineel gepost door speaker
origineel gepost door wwij
al eens gebrobeerd de unit uit het dashbord te halen?
Ja , een keer of 30 pas. :angel
Inmiddels een pro in led-plaatsing !!
En de unit loshalen is een werkje van 15 minuten ! Je bent nu al een dag bezig met vragen hoe je het via de motorruimte kan doen ! :P:thumbupuuuuh ja . . . ik ook :) . . . vrij recent nog :)
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=116542
maar je kan natuurlijk ook heel de kabelboom van de ABS computer uit gaan pluizen . . . :jerry
Is dat alles????
:jerry:jerry:jerry
Zou ook de problemen oplossen ipv het te verhullen.
Abs ring is toch niet zo lastig te vervangen???
In ieder geval beter dan een afgebrand dashboard.Gr Jack
22 december 2009 om 14:16 #17569103mja omleggen is sowieso kansloos. Al is het voor de APK, Verkoop of voor degene tegen wie jij aanrijd omdat je abs niet werkt.
22 december 2009 om 16:10 #17569104Originally posted by wim-v6
origineel gepost door redmanta
als je voor de apk het lampje eruit haalt in de zin van dat er maar 1 type dashbord is maar niet alle opties is het tog ook goed, dan lijkt het dat je geen abs hebt, ik bedoel als in een vectra benzine zit ook een plaats voor de dieselvoorgloeilampje op het dashbord maar die heb ik tog echt niet nodig.
maar beter zoek je uit waarom de abs het niet doet, bij die oudere types kan daar niet zo gek veel fout aan zijn, meestal draadbreuk bij de sensor aan het wiel of sensor zelf kapotJe kan wel het lampje eruit draaien, er zitten ook meerdere niet gebruikte lampjes in de tellerunit, maar een beetje normale keurmeester weet ook dat ALLE vectra’s B zijn uitgevoerd met ABS.
> dat wil zeggen:
– van ’95 t/m ’02
– van GL t/m CDX
– van 1.6 8V tot 2.6 V6
– van trommel achter tot schijven rondomALTIJD ABS op de Vectra-B
Willem
heeft niks met merkenkennis van een apk keurmeester te maken, 1 blik onder de kap zegt genoeg.
ik vind dat de topic starter raar bezig is, ook vanwege wat jij eerder zei als de auto op contact moet staan blijft het olielampje knipperen en abs gaat na ongeveer 2 sec uit.22 december 2009 om 17:54 #17569105Ben inmiddels wel benieuwd waarom je hem wil omlussen? Zijn genoeg motieven de revu gepasseerd, maar ben benieuwd naar de echte.
Grtz.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.