Vandaag heb ik de teller bak van onze tigra 1.6. 16v maar eens eruit gehaald, verschillende lampjes waren kapot, Het icoontje van de abs en het motor storings lampje hebben ze afgeplakt, nou we hebben we de boel voorzien van nieuwe lampjes, nou blijft alleen de abs branden, zodra die op kontakt staat gaat die ook niet meer uit.
heb ik bij mij ook een tijdje gehad dat tie soms ging branden terwijl hij het wel bleef doen, uitlezen had geen zin dus uiteindelijk het lampje er uit gehaald
Bij ons blijft het lampje branden, al vanaf het moment dat je hem op kontakt zet, de abs werkt ook niet, als ik vol in de remmen ga, dus er is duidelijk wat mis, daarom de vraag, kan je dit systeem zelf uitlezen
Waarschijnlijk zit er een abs sensor (die op de wielnaven zit) los.
Dit heb ik ook gehad en kon niet achterhalen waarom het lampje bleef branden.
Auto omhoog krikken en alle sensoren even nalopen.
ik heb vanmiddag nog even gekeken, maar de sensoren zitten vast, ik heb de stroom er een 15min af gegooid, maar dat werkte ook niet, dus niemand weet of je dit systeem zelf kan uitlezen, en zoja hoe ?
Sensoren los halen, schoonmaken, contactspray er op spuiten en weer goed vast zetten.
Dat was bij mij de remedie. Als dat niet werkt zit er toch misschien een storing in de abs motor??
Uitlezen bij de dealer zijn de kosten toch niet??
Auteur
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.