ABS lampje astra h blijft branden

Forumindex Forums Modellen Astra ABS lampje astra h blijft branden

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241574
    noortuk
      Lid sinds:
      18 September 2011

      Hallo allemaal.Ik heb een vraag(eigenlijk 2)Bij mijn astra h 1.6 twinport van 2006 blijft sinds gisteren m’n abs lampje branden.Geen idee hoe dit te resetten of te verhelpen is,wie weet dit wel?En ik heb wel eens dat die gewoon niet wil starten.Dwz,ik heb wel kontakt maar er gebeurt verder niets(niet ronddraaien dus).Na een keer of 3 de sleutel heen en weer te draaien slaat die weer aan maar dan moet ik er wel een dotje gas bijgeven zodat die blijft lopen.Zodra ik dit gedaan heb blijft die wel gewoon goed lopen,Wie heeft er enig idee? :hmmz Mvr gr Leo

      #17921170
      GSI Racer
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 June 2009

        ik zou een beginnen om hem uit te laten lezen in een garage.
        meetstal is het een abs sensor die kapot is.

        storing met starten kunnen ze misschien ook uitlezen.
        of het probleem zit in je contactslot :thumb

        #17921171
        arjontje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 March 2006

          Dat van het starten heeft mijn broer ook eens gehad.
          Bleek toen aan zijn sleutel te liggen. Maar dat is wel een astra h 1.7 diesel.
          maar ja of dat het is weet ik niet. Uitlezen geeft misschien meer prijs over de oorzaak.

          #17921172
          stefanDTI
            Lid sinds:
            10 May 2007

            Probeer eens je accupool er ff af te halen. misschien reset de storing zich.

            En het probleem met het niet starten is dat de CIM module achter het stuur de sleutel niet herkend.
            transponder probleem.
            hier kan je heel lang mee door rijden alleen kan je wel eens hebben dat je tot 2keer toe de sleutel opnieuw in het contact moet steken.
            misschien helpt de CIM modificatie nog wel.

            Succes ermee !

            #17921173
            johanhummer9
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 May 2011

              @stefanDTI wrote:

              Probeer eens je accupool er ff af te halen. misschien reset de storing zich.

              En het probleem met het niet starten is dat de CIM module achter het stuur de sleutel niet herkend.
              transponder probleem.
              hier kan je heel lang mee door rijden alleen kan je wel eens hebben dat je tot 2keer toe de sleutel opnieuw in het contact moet steken.
              misschien helpt de CIM modificatie nog wel.

              Succes ermee !

              die cim modificatie is voor de claxon

              #17921174
              kootje3
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 July 2011

                Dat de auto soms niet start is een bekende klacht bij de Astra H
                Zelf ook gehad, niets aan doen, gewoon sleutel eruit en er opnieuw weer in en 99%
                zeker dat probleem weer over is.
                Heb zelf Astra H uit 2005 en al die keren misschien 3x gehad.
                Computer houdt deze storing 16x na starten vast en daarna wordt geheugen weer gewist.
                Kortom, niet te druk over maken

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.