abs lampje

Forumindex Forums Modellen Calibra abs lampje

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17251380
    milano
      Lid sinds:
      21 January 2011

      hallo ik heb een vraag over het abs lampje.soms brand die en soms ook niet.ik heb het idee dat ik de rem ook dieper in moet trappen.maar hij remt nogwel goed.waar kan het aan liggen?

      mvg milano

      #18056229
      re2flex
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 October 2011

        Jouw abs computer krijgt van 1 van de 4 sensoren geen of een slecht signaal/deze kun je vinden achter bij het uiteinde van je homokineet, achter de remschijven.

        #18056230
        InjectTheVenom
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 December 2004

          Toen ik nog met de mijne reed had ik het zelfde incidentele probleem maar bij mij denk ik dat het er aan ligt dat de folie van de toerenteller los aan het laten is en de naald in de weg zit.
          Als het echt aan het slechte signaal ligt, de ABS krans heeft geen beschadigingen en er zit nergens vuil waar kan het dan vandaan komen? Slechter wordende geleiding van een materiaalsoort bijvoorbeeld? Kan me onthouden dat mijn foutcode zoiets was van “grenswaarden bijna bereikt” geen flauw idee hoe de computer daar op kan komen.

          #18056231
          milano
            Lid sinds:
            21 January 2011

            bedankt tot zover .maar wat kan ik eraan doen??kijken of het vastzit of schoonmaken??ben wel een leek op dat gebied en ben altijd superblij dat ik hier een andwoord krijg :thumbup :thumbup

            #18056232
            re2flex
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 October 2011

              Schoonmaken is vaak maar tijdelijk, of het werkt helemaal niet. Verder kun je controleren of er schuertjes zitten op je ringen of dat er een aantal tanden zijn afgebroken. Mocht dit niet zo zijn dan heb je toch kans dat een van je sensoren overleden is.

              #18056233
              milano
                Lid sinds:
                21 January 2011

                bedankt alvast.maandag gaat die naar de gagrage voor nog meer dingen.zal het ereens over hebben daar.

                mvg milano

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.