Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › abs Lampje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 april 2012 om 19:56 #17234351
Hallo Allemaal,
heb weer een nieuwe vraag,
mijn neeft heeft een vectra b bj 2000 X1.8XEI
het volgende probleem doet zich voor, dat het ABS lampje onder het rijden gaat oplichten en dan weer uit.
waar kan dit aanleggen.alvast bedankt
Gr, Ayfu
8 april 2012 om 20:28 #17839967uitlezen
kan vanalles zijn.
kan een wielsensor zijn, maar kan ook je abs-ecu zijn.
maar dat weet je pas als je um uitleest.9 april 2012 om 07:36 #17839968Heb zonet de hele abs-historie achter de rug, inderdaad een abs-sensor of de abs-ecu…
bij mij was het de ecu, gelukkig nog onder garantie hersteld want is een redelijk duur onderdeel.
En een tip : als je hem in een garage binnensteekt, let er dan op dat ze niet gewoon het lampje uit je dash halen ;)9 april 2012 om 08:28 #17839969Als je een Kelsey-Hayes ABS hebt, is de ECU reparatie redelijk goedkoop op te lossen door zelf te gaan klussen..
Daar is op dit forum meer over te lezen..
Ik ben dan ook wel gelukkig met mijn Bosch ABS – TC 5.2 pomp, daar zijn nog de minste problemen mee..
Willem
9 april 2012 om 10:37 #17839970oh je kunt er donder op zeggen dat er op een x18xe1 een Kelsey Hayes pomp zit
maar zonder uit te lezen weet je nog niet of het dat is.kans is groot dat het relais stuk is, maar beetje lullig als je het relais vervangt en je wielsensor is stuk.
9 april 2012 om 15:51 #17839971@wim-v6 wrote:
Als je een Kelsey-Hayes ABS hebt, is de ECU reparatie redelijk goedkoop op te lossen door zelf te gaan klussen..
Ik ben dan ook wel gelukkig met mijn Bosch ABS – TC 5.2 pomp, daar zijn nog de minste problemen mee..
Willem
Hallo Wim,
en waar moet ik ongeveer beginnen dan.
gr, Ayfu
9 april 2012 om 16:28 #17839972@Ayfu wrote:
@wim-v6 wrote:
Als je een Kelsey-Hayes ABS hebt, is de ECU reparatie redelijk goedkoop op te lossen door zelf te gaan klussen..
Willem
Hallo Wim,
gr, Ayfu
Met uitlezen.
9 april 2012 om 16:56 #17839973@arjontje wrote:
@Ayfu wrote:
@wim-v6 wrote:
Willem
Hallo Wim,
gr, Ayfu
Met uitlezen.
:thumbup
met uitlezen9 april 2012 om 17:46 #17839974Ik heb het met mijn B net weer klaar .ook zelfde verhaal dan wel branden dan niet geen pijl op te trekken .
dus uit laten lezen .
kwam uit linker wiel zensor fout melding ,
nou kost zo,n zensor 132,00€ ex btw zit met 1 schroefje vast vond het best aan de prijs ,via onderdelen lijn een met 3 maanden garrantie voor 25€ aan huis .
bij het uithalen zensor zag ik dat er een breuk/scheur in de ABS ring zat.
dus een nieuwe homokineet 168 € er ingezet daar zit de ring opgeperst ,gekrompen en mijn probleem is weg me eigen zensor zit er nog op deze deed dus zijn werk goed dus mag hij blijven .
dus begin met uitlezen en bij melding voor wielen zal je denk ik een linker melding krijg .
denk niet meteen aan je ABS stuur systeem daar wou men bij het uitlezen Opel ook meteen heen .Bert
14 april 2012 om 08:25 #17839975Beste,
Bedankt voor jullie reacties zal mijn neef vragen dat hem uit moet laten lezen.
Gr, Ayfu
14 april 2012 om 13:58 #17839976@Famempeters wrote:
Ik heb het met mijn B net weer klaar .ook zelfde verhaal dan wel branden dan niet geen pijl op te trekken .
dus uit laten lezen .
kwam uit linker wiel zensor fout melding ,
nou kost zo,n zensor 132,00€ ex btw zit met 1 schroefje vast vond het best aan de prijs ,via onderdelen lijn een met 3 maanden garrantie voor 25€ aan huis .
bij het uithalen zensor zag ik dat er een breuk/scheur in de ABS ring zat.
dus een nieuwe homokineet 168 € er ingezet daar zit de ring opgeperst ,gekrompen en mijn probleem is weg me eigen zensor zit er nog op deze deed dus zijn werk goed dus mag hij blijven .
dus begin met uitlezen en bij melding voor wielen zal je denk ik een linker melding krijg .
denk niet meteen aan je ABS stuur systeem daar wou men bij het uitlezen Opel ook meteen heen .Bert
Heb zelf zo`n gebroken ABS ring die in twee delen was gelijmd, weg storing en werkt al enkele jaren zo.
:thumb -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.