ABS lamp en "hangende" koppeling

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum ABS lamp en "hangende" koppeling

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    cusux

Goedenavond gentledudes,

Zaterdag mijn Vectra B hatchback 2.0 dti 16v uit 2000 ingeruild voor een Vectra B caravan 2.2 dti uit 2001.
      Proefrit was goed, geen vreemde geluiden en lopen als een zonnetje.

Sinds vanmiddag brandt echter het ABS lampje te pas en te onpas.
      Als hij niet brandt, vielt de auto goed op de pedalen. Als het lampje brandt dan blijft de koppeling bij het ookomen de laatste 3 cm hangen en schiet hij los. Gelijktijdig voel ik dit in mijn gaspedaal, die bkijft synchroon hier aan ook even hangen.

Als de motor uit staat is de rem niet 100% hard maar wordt dit wel na 2x pompen. Als de moto draait heb ik het idee dat hij af en toe niet bekrachtigd is en af en toe weer wel. Dat wisselt enorm.

Zoals jullie begrijpen, net ingeruild en nu al deze vreemde dingen. Enig idee wat dit zou kunnen zijn? Auto rijdt verder als een zonnetje en loopt zo soepel als een naaimachine. Wil graag weten wat het is of zou kunnen zijn aangezien ik dan toch eventueel terug ga naar het autobedrijf.

wim-v6
      Deelnemer

Vind het toch vreemd, daar het Koppelings systeem GEHEEL los staat van het Rem systeem.

ABS kan in de ABS pomp zitten, meestal het geval bij de Kelsey Hayes Pompen (K-H)
        Dit is een Relais probleem.

Al laten uitlezen??

Willem

cusux

Bij andere merken/types kan ABS indicator ook voor andere mankementen staan, maar voor zo ver ik weet bij de Vectra B niet.
          Daarom is het inderdaad ook erg vreemd dat dit samenvalt met de merkwaardigheden in de koppeling.

Heb hem nog niet uit laten lezen, probleem bestaat pas sinds vandaag.
          Morgen even zien of de garage tijd heeft voor me om hem uit te lezen.

Heb begrepen via dit forum dat een relais probleem op de ABS nog wel zelf op te lossen zou moeten zijn, maar hoop dat het een kwestie is van een soort ‘Jomanda-truukje’ zoals sommige computer kenners kunnen bij je defecte computer aangezien ‘k hem pas net sinds zaterdag heb.

wim-v6
          Deelnemer

Meestal is dit een Mechanisch probleem, dus niet met een Jomanda trucje op te lossen..

Willem

sw_reijnders
            Deelnemer

jomanda trucs ben ik nog nooit tegen gekomen op een vectra b hoor
              bij mij is de magische soldeer staf die het probleem weg tovert ;)

Alleen als er een foutcode C0121 in de lijst staat het relais vervangen in de ABS computer.
              beetje lullig als je wielsensor stuk is he ;)

En als er veel foutcodes in de lijst staan, eerst de lijst wissen en na een week nog eens controleren.
              Foutcodes verdwijnen namelijk nooit vanzelf, alleen als je ze wist met diagnose apparatuur of Opcom.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.