Forumindex › Forums › Modellen › Astra › ABS en TC lampjes gaan soms branden?? 1,8 16 sport(G)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 november 2012 om 02:25 #17246590
Automatisch gaan deze lampjes branden op mijn dash…??
Vraag 2: Er zijn momenten als ik rem en de koppeling intrap dat mijn toerental onder de 1000 toeren komt, en terug slaat naar de 1000 toeren. Beetje inhouden lijkt het wel. Bij stationeer draaien geen last van, loopt netjes en rustig.
Mike
4 november 2012 om 05:19 #17992895Dat de motor beetje inzakt kan geen kwaad, misschien stappenmotor schoonmaken dat kan helpen (how to bij vectra)
Zekering van abs en traction controle even controleren, als die eruit is zijn abs en tc uitgezchakeld en brandt het lampje. Of er zit ergens een knop dat deze uitgeschakeld zijn.4 november 2012 om 10:17 #17992894dit heeft mijn broer ook aan de hand met zijn x18xe1
lampjes gaan af en toe aan en blijven dan ook aan en krijg ze gewist met de opcom maar komen even later weer terug
en vind het probleem ook niet :)
iemand die hier meer over weet ?4 november 2012 om 11:55 #17992896Vaak is het een storing in een ABS sensor.
Dit is dan weer vaak het resultaat van gewoon een versleten wiellager.
( afdichting gaat stuk; beetje vocht en de ellende komt vanzelf )
Je kunt de storing uit laten lezen; de desbetreffende foute wielsensor wordt opgeslagen in het fout geheugen.
Wiellager+sensor is één geheel met de naaf; vervangen is een klein klusje voor de garage..4 november 2012 om 12:16 #17992897ja die van me broer geeft ook wiellager rechtsvoor aan ja
zou het dan toch aan de wiellager liggen ?4 november 2012 om 16:54 #17992898@sander2.5v6 wrote:
Dat de motor beetje inzakt kan geen kwaad, misschien stappenmotor schoonmaken dat kan helpen (how to bij vectra)
Zekering van abs en traction controle even controleren, als die eruit is zijn abs en tc uitgezchakeld en brandt het lampje. Of er zit ergens een knop dat deze uitgeschakeld zijn.dit betreft een x18xe1 en die heeft geen stappenmotor, ik rij zelf ook in een x18xe1 astra sport en heb dit probleem ook, heb al genoeg geprobeerd, gasklep 2x gereinigd, pakking vervangen EGR afgedopt.. maar toch nog af en toe zakt ie onder de 1000 toeren.. ik denk een kwaaltje van deze motorblokken, kan geen kwaad.
over de lampjes, ik heb dit probleem ook een half jaar gehad, werd steeds erger, km teller ging met pieken omhoog tijdens het stilstaan/abs greep zomaar in tijdens remmen, enzovoort.. op-com gaf aan dat linksvoor wheelsensor incorrect signal, 80% kans dat de sensor kapot was, heb het vorige week laten vervangen en rij nu eindelijk al een week zonder storing :D :D :D,
groetjess
4 november 2012 om 21:13 #17992899TC zit een knop voor ja om het te activeren in het middenconsel maar hij doet automatisch. Ik hoor mensen praten over de lmm vervangen of iets met de massa!
4 november 2012 om 23:52 #17992900ik zou zeggen lees mijn hele topic eens ;)
viewtopic.php?f=5&t=140237&start=50
vanaf pagina 2 wordt het interessant ;) want hoor iemand praten over foutmeldingen uitlezen , maar na 1,5 jaar vele bezoekjes aan de opel dealer gebracht te hebben om uit te lezen ivm brandend TC lampje , ben ik er wel achter dat veel TC storingen helemaal niet opgeslagen worden .
Ik krijg volgende week een nieuw stuurapparaat gemonteerd , maar deze storing is met behulp van zeer uitgebreide uitleesapparatuur aan het licht gekomen en niet met de standaard uitleesapparatuur die ze bij de dealer hebben ;)
abs sensor vervangen willen ze bij mijn dealer niet meteen aan omdat een abs sensor zoals eerder vermeld in de naaf zit en de naaf moet vervangen worden , al met al een tijdrovend en daarmee duur klusje en dan heb ik het nog niet eens over de prijs van de naven gehad :???: :vertag
5 november 2012 om 12:03 #17992901ik heb dit probleem ook gehad.
uit laten lezen en bleek dat de abs sensor links voor storing aan gaf.
Ik heb toen een nieuwe wiellager besteld geen originele want die zijn niet te betalen haha.
deze erop gezet, heeft een aantal dagen storing vrij gereden maar daarna begon het weer.
ik heb contact opgenomen met de shop waar ik het onderdeel besteld heb en daar werd ik zo ontzettend goed geholpen, er is iemand langs gekomen bij me om het na te kijken, wat bleek nou, niets met de nieuwe sensor aan de hand, er was iets met het kabeltje, die moest vervangen worden.Dus misschien kun je dit proberen.
Kijk anders even op fsrs-partwebshop.nl daar heb ik de wielnaaf vandaan en ook het nieuwe kabelsetje kwam daar vandaan, en al met al ben ik heel goedkoop er vanaf gekomen, want als ik dit bij de dealer had moeten laten doen was ik failliet geweest!26 januari 2015 om 22:40 #17992902Hallo heb ook de lampjes aan het branden en het lijkt of hij sloom geworden is.
Ik heb de bobine 1 jaar geleden laten maken heeft dit hier mee te maken?
En qua uitlezen bij obd2 vind hij niks.
+cruisecontrol werkt niet meer.27 januari 2015 om 07:35 #17992903Cruise zit in de motorcomputer.
Ik denk dat je het daar moet zoeken.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.