ABS & ASR lampje branden na het starten (Astra coupé)

Forumindex Forums Modellen Astra ABS & ASR lampje branden na het starten (Astra coupé)

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17247833
    some1_eddy
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 February 2009

      Hoi,

      Ik heb maandag een Opel Astra coupé (2.2 16v) uit 2000 gekocht en nu zit ik met het volgende..
      Als ik de auto start, of het contact aan zet dan blijven er 2 lampjes branden.. namelijk ABS en een lampje met een slippende auto (ASR?).
      Als ik dan de sleutel weer terug draai, en de auto opnieuw start of op contact zet gaan ze wel uit.

      De kerel van de garage zei dat ik hem dan verkeerd start..?
      Lijkt mij flauwekul, want als ik even heb gereden en als ik hem dan weer direct start dan blijven de lampjes ook niet branden..

      Het maakt niet uit hoe lang ik de sleutel op het contact laat staan bij de 1e keer, de lampjes gaan dan niet uit..

      Waar kan het aan liggen dat ze alleen bij de 1e keer starten blijven branden?
      Ik vind het wel apart.. heb trouwens nog niet getest als de ABS werkt..

      Binnenkort gaat de auto naar de garage voor APK en een beurt, en dan laat ik hem ook wel even uitlezen..
      Maar ik dacht ik kan het hier ook wel even vragen, misschien is het een bekend probleem en weet iemand de oorzaak.

      #18008400
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Je start m niet verkeerd hoor.

        Uitlezen is de enige optie om erachter te komen wat er loos is.

        Willem

        #18008401
        some1_eddy
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 February 2009

          Dan zal ik wel even langs de garage rijden om hem te laten uitlezen.

          Als iemand anders dit probleem zelf herkend hoor ik het alsnog graag :)

          #18008402
          AsconaC20NE
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 December 2004

            idd even uitlezen, je hebt storing in het ABS/ESP systeem ergens.

            Voor APK mag het ABS lampje ook niet blijven branden

            #18008403
            Famempeters
              Lid sinds:
              8 March 2008

              ??????als ik het goed lees ,,heb je de auto net en gekocht bij die garage die zegt dat je verkeerd start.

              zou ik zeggen okee doe het maar voor niet goed los jij het lekker op en je moet naar de Apk heb je dat niet bij de koop bedongen nieuwe Apk en een beurtje onderhandel je toch uit ????? of ben je als mak schaap op het hak blok gekomen.

              ik zou zeggen hij voldoet niet aan mijn varwachtingen ik wil me geld retour tja simpel hoor of hij lost de problemen op .

              Abs kan als het fout zit duur worden voorbeeld ik had een fout melding linker voor wiel eerst zensor vervangen 135€ ex btw nog niet over toen verder gezocht abs ring gescheurd niuewe homokineet gemonteerd 168€ en nou doe ik het werk zelf dus geen uren . abs stuur apparaat kost ook zo maar 800€ dus ik zou ff heel diep nadenken .

              en toch die snuiter op de verkoop aanspreken .

              Bert

              #18008404
              some1_eddy
              Deelnemer
                Lid sinds:
                22 February 2009

                Ik heb hem net gekocht inderdaad, en ik ben nieuw met deze auto’s dus had ook geen idee..
                Hij zei dat ik hem te snel gestart had, en toen probeerde ik hem weer en bleven de lampjes uit.
                Als ik hem dus de 1e keer start als hij een tijdje stil gestaan heeft branden de lampjes, en als ik de motor dan uit doe en hem opnieuw start gaan de lampjes uit.

                Daarom dacht ik eerst; het zal wel aan mijzelf liggen…

                Ik ga eerst even naar mijn eigen garage, mocht er wel een (dure) fout zitten dan bel ik die vent van de garage waar ik hem gekocht heb op en dan zien we wel verder.
                Helaas is het niet naast de deur (1,5 uur rijden) anders ging ik daar zo even langs.

                #18008405
                AsconaC20NE
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 December 2004

                  ALs een van de sensoren stuk is (komt soms voor) dan is het of heel, of stuk… dus dan blijven ze branden.

                  Omdat jij 2x moet starten voordat ze uit gaan denk ik dat er iets mis is met de computer, dat de elektronica daarin niet goed schakeld. Je kunt hem dan laten reviseren , kost nog iets van 200 á 300 euro, of een nieuwe van nog heel veel meer.

                  maar iig eerst even laten uitlezen bij de locale dealer, doorgaans kun je ABS vrij precies uitlezen waar de fout zit

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.