- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 maart 2010 om 22:39 #17218970
Is er iemand beken met uitlezen van het ABS-systeem voor een Senator A-2 CD
21 maart 2010 om 23:13 #17644783Ik:der valt niks uit te lezen,ik heb zelf een Monza A2 uit 84 met ABS en der valt niks uit te lezen.
Wat doet ie niet goed?
21 maart 2010 om 23:23 #17644784Mijn ABS werkte ook niet,en het lampje op het dash doofde niet,als dit bij jou ook het geval is kun ff het relais nakijken of de overspannings draad nog intact is,corrossie op de stekkers van het ABS kleppen blok onder de motorkap kun je ff nakijken,en vuil op de sensors bij de cardan en remmen voor kun je ff nakijken.
Wat ook vaak voorkomt is dat de A-stijl doorrot en de computer dan water krijgt,die zit nl aan de bestuurderskant bij de beenruimte achter de bekleding,kijk die ook ff na op water schade,daar houd die rommel niet van.
29 maart 2010 om 18:38 #17644785AnoniemLid sinds:
1 January 1970mijn lampje, ja tis een mooi lampie, :D
van de ABS blijft ook branden in de A2,:hmmzaccu is veel verwisseld de laatste periode, erin eruit, pfff,
kweet niet of dat invloed heeft bij een ABS door het impuls van de compie, ja zegt het maar :hmmzwaar moet/mag ik gaan zoeken bij de 24V,
m’n monteur heeft nu ff geen tijd, druk met de bouw van huis,
en dan zijn we hier op het goede adres, dus laat mij het maar proberen op te lossen,
uiteraard met de hulp van jullie, anders gaan er nog meer lampies branden :D:D:mad:hulpsteuntje voor jullie:
24V heeft beurt gehad, verder geen kabels los geweest onder de kap,
oh ja, de 2 stekkers onder de kapje waar Dual Ram op staat,
moest los, anders wordt het moeilijk om bij de bougies komen:Dbinnen in de wagen: computer is de rechtse en nog een zo’n kastje de linker?:hmmz
misschien dat daar iets los is gegaan, waar mot ik op letten of niet aankomen, ??edit: bovenstaande goed gelezen, morgen op onderzoek uit :agent
grtz :wors
30 maart 2010 om 08:08 #17644786Op de wielen zitten toch “sensors”? Ik kan me zoiets nog herinneren van mijn Calibra’s. Zijn die nog wel goed, hebben nog verbinding? Was een veel gehoorde klacht bij de Cali.
30 maart 2010 om 19:50 #17644787AnoniemLid sinds:
1 January 1970kheb een 3 polige relais gevonden
die zit bij mij links bij de compie van het ABS
dit is het nummer GM 90240664 en nog een nummer 895261.
grtz :hmmz
30 maart 2010 om 21:02 #17644788Ow en nu verder?
Der zitten veel relais in een auto misschien is dat wel van grootlicht,hoe weet je zo zeker dat het het ABS systeem is?
30 maart 2010 om 21:22 #17644789AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door GSE
Ow en nu verder?Der zitten veel relais in een auto misschien is dat wel van grootlicht,hoe weet je zo zeker dat het het ABS systeem is?
ahum, zei dat ik deze relais had gevonden,
niet dat ie van het ABS was, weet ik veel :hmmzheb gezocht onder de motorkap naar zo’n kastje, nie gevonden
ff linksvoor achter de bekleding gekeken, en daar hing deze
maar dan wel aan een vierpolige stekker :obtw: linksvoor nog een kleine comp en rechts een grotere comp ;)
sorry, die van het licht etc zitten toch in de zekeringen gedeelte
tenminste staat op het kapje van de zekeringen kastje ?edit: alles werkt nog, zonder dit relais, alleen ABS knippert nog.
kheb bovenstaande relais eruit gehaald,
omdat die [van binnen] oxidatie heeft,
en zat in de omgeving waar een rottig plekje is verwijderd uit de koker linksvoor :thumbupzow, en nu verder ? ;)
30 maart 2010 om 21:51 #17644790AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door GSE
Ow en nu verder?Der zitten veel relais in een auto misschien is dat wel van grootlicht,hoe weet je zo zeker dat het het ABS systeem is?
vreemd, dit relais is voor, int duits [scheinwerfer],:D
maar al het licht, groot en klein, verstralers, en mistlampen werkt, voor en achter,…ook zonder dit relais :o
zou het kunnen dat het nog van het oude systeem is?
hier zitten wel die koplampen in met die verstralers aan de binnenkant,
die hebben ook een andere aansluiting dan die originele,
of anders gezegd, met zo’n andere ‘kabelboompie’ :hmmznogmaals edit: gevonden waar dit relais van is,
is van het alarm als het licht aangelaten wordt, en dat geluid had ik al gemist :jerryAffijn, nog geen ABS relais gevonden :mad:
31 maart 2010 om 05:42 #17644791Ron,
Duik eens onder de wagen, aan de achterkant, en kijk eens naar de achteras, vlak achter de remmen, of daar niet een sensor zit. Is een soort stiftje volgens mij. En (tenminste, dat was bij de Cali zo) zit er ook een “schijf” met vertandingen. Daar wijst dat stifje naar toe. Als dat stifje nu vervuild is, of het draadje is daar los/gebroken, gaat het ABS lampje ook branden.
Dat is het ABS systeem, zoals ik het ken van de Calibra, misschien is het bij de Monza (haast) het zelfde uitgevoerd. Hoe het bij de voorwielen zit weet ik niet precies, maar ook daar zit zo’n stiftje. Ook weer in de buurt van de remmen. Je hebt dus in totaal vier van die stiftjes (mits het ABS van de Monza op alle 4 de wielen werkt). Het gebeurt nog wel eens bij werk aan de remmen, enz. dat het stiftje odf draadje beschadigt, waardoor je een ABS melding krijgt.
Onder de motorkap zat bij de Cali een groot zwart blok met ABS erop (in relief), vlak bij de hoofdremcilinder. Kan me haast niet voorstellen, dat het bij de Monza veel anders is (alhoewel het systeem waarschijnlijk wel een vroegere variant is). Maar in werking en layoput, zou het in principe ongeveer gelijk moeten zijn. Het relais zou in de buurt van deze kast (om misschien wel ingebouwd) moeten zitten.
8 april 2010 om 08:09 #17644792AnoniemLid sinds:
1 January 1970oeps, sorry, hier dan nog een antwoord van mij,:mad:
Op de foto van de motorruimte kon je al te zien dat er geen ABS is,
maar misschien dat er toch ergens een sensor of iets dergelijks
was achtergebleven bij de 2 ombouwfases toendertijd :hmmzHet ABS knipperlicht probleem is opgelost :D:thumbup
Het af en toe knipperen van het ABS lampje werd veroorzaakt door een
storing in de schakelaar van de stoelverwarming.
stoelverwarming, die er toendertijd wel in zat,
en waarvan die schakelaar er nu nog in zit en aangesloten is/was :)Probleempje inmiddels opgelost door ff contact te leggen
met de org bouwer in D, die de A2 van haver tot gort kent :wors. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.