Abnormaal verbruik?

Forumindex Forums Modellen Astra Abnormaal verbruik?

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
  • Auteur
    MrAstra

Laat maar ik word er niet wijzer van

cano666

dan kunnen jullie net zo goed een 2.2 rijden haal met mijn z22se in dd vectra c (zwaarder ook nog) 1/10 11 binnen de stad met korte ritjes

gose91
        Deelnemer

@MrAstra wrote:

Laat maar ik word er niet wijzer van

Hahaha, ook goed! Probeer eens een tank (of twee) te rijden waarbij je niet onder de 2000 tpm komt. En gewoon wat langer in een lagere versnelling blijven bij het optrekken. Op deze manier haal ik zeker 1 op 13 met veel korte stukken bij lage buitentemperaturen, dus nog wat minder gunstigere omstandigheden dan nu met 20 graden buiten.
          Als dat nul komma nul verschil maakt, spuit je motor gewoon te veel brandstof in. Dan kom je bij de lijst van mogelijk defecte onderdelen die eerder zijn genoemd.

wim-v6
          Deelnemer

Ik moet met mijn 8klepper carburateurs ook echt niet onder de 2500 schakelen, dan rijd ze niet prettig.
            Constante snelheid vanaf 1700 toeren, niet lager.

De anelweg op zit ik toch gauw op 4000 a 4500toeren, je moet toch gang maken om in te voegen.

Verstuurd vanaf mijn Samsung S3-mini met Tapatalk

black_astra

Gewoon het gas goed intrappen, vind je astra alleen maar leuk en gaat die beter van rijden. Uiteraard wel bij warme motor.

MrAstra

Vind mijn verbruik dit ook leuk?

black_astra

@MrAstra wrote:

Vind mijn verbruik dit ook leuk?

Deze motoren zijn meer gemaakt om wat hoger in de toeren te rijden. Dus je moet iets anders rijden dan je geleerd hebt op rijles.

Mocht je zuinig willen rijden, moet je maar een koektrommel kopen

Ik heb zelf een 1,6 8v en rijd altijd 1:14 (zowel snelweg als stad) Als het alleen snelweg is kom ik op zo’n 1:15

gose91
                  Deelnemer

Je moet “hoog in toeren” niet overdrijven, maar in ieder geval hoger dan 2000 tijdens constante snelheid. Een 8v heeft onderin best veel koppel om te trekken, maar niet als ie bijna stilstaat.
                    Ik haal met hetzelfde type motor 1 op 17 in de zomer, maar ik rijd dan ook nooit harder dan 100… Het verbruik van black_astra is heel reëel

MrAstra

Oke ik zal het proberen

TedMechanic
                      Deelnemer

@b07 wrote:

je merkt toch zelf ook wel dat je auto niet soepel optrekt in zulke lage toeren ,auto schud ,trilt en, komt moeilijk vooruit ,in ieder geval een stuk moeizamer dan in wat hogere toeren .

Dat is eigenlijk het hele probleem met de rijles van tegenwoordig. Men leert schakelen met de toerenteller. Iedereen lest in een diesel, dus iedereen leert om bij 2000 toeren te schakelen. Bij een diesel is dat prima, maar bij een benzinemotor gewoon te laag.

De beste tip die ik kan meegeven is om te leren schakelen zonder toerenteller, maar op gevoel. Plak de toerenteller af en probeer te voelen waar de motor het lekkerste op reageert.

AstraF23

En bij de rijlessen van tegenwoordig wordt er ook geleert om sommige versnellingen over te slaan, dus van de 3 naar de 5.
                          Dit kun je beter ook niet doen, zitten niets voor niets versnellingen tussen.

fernando93

Wat een rijles scholen hebben jullie gehad. Ik heb nooit van 3 naar 5 gemogen. Net als bij 2000 als schakelen. Tenzij het net keer met snelheid aankomt. Maar mij rijles leraar had al zoiets van. Als jongeren koop je vaak ivm wegenbelasting e.d een benzine dus moet je op die manier beetje lessen 2.5-3000 toeren. Schakelen pas. En als die zelf reed haha. Dan was het haast alleen 4000a45000 haha. Man wat gaf die de les polo op zijn reet

TheFist

Ik rij met mn gtc 1.8 16v gewoon 1 op 12.. En dan rij ik dus echt niet zuinig.. Snachts 170 op cc over de snelweg.. En ik trek geregeld sportief weg bij een stoplicht.. Schakelen bij 5000 toeren ofso. Als het blokje goed warm is gereden maakt het niks.. Gewoon gas geven

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.