aarzelen en inhouden bij accelereren zafira opc 2003

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen aarzelen en inhouden bij accelereren zafira opc 2003

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216822
    luke
      Lid sinds:
      29 January 2010

      hallo ben van plan een opel zafira opc te kopen, de autoheeft net een dekrakeuring gehad. daaruit blijkt dat de motor bij een laag toerental ( 2000 rpm) aarzeld en trekkracht mist. met storingen uitlezen is er niets gevonden.
      wat zou het kunnen zijn/heeft iemand hier al een keer mee te meken gehad? De zafira komt uit 2003 er staat 110000 km op de teller

      #17601349
      tijgetje57
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2004

        Turbo zou ik zo en zo eens naar kijken, trek de slang bij de intercooler er maar eens af. om te kijken of hier evt olie in zit.

        Check de onderhoud staat eens verder, sludge vorming bij voorste ventilatie evt ofzo.

        Alles checken trek hem maar binnenste buiten, bij mij was het geval dat deze inhield vanwege het feit dat de uitlaat dicht zat. Dit omdat het binnen werk losgeslagen was. Dit smoorde de auto een beetje.

        #17601350
        luke
          Lid sinds:
          29 January 2010

          ok bedankt. Ga dat zeker ff doen, ik ga zo proefrijden dan kan ik het zelf beoordelen.

          #17601351
          luke
            Lid sinds:
            29 January 2010

            Nou ik ben geweest en heb een flink stuk proefgereden. Ik heb alle versnellingen flink doorgehaald en heb van inhouden niks gemerkt.
            ik heb ook de slang van de intercooler los gemaakt na het rijden en heb mn vinger er in gestoken en er zat op mn vingertop een filmlaagje olie in de slang.
            ik weet niet of dat erg is??

            #17601352
            OPCdriver
              Lid sinds:
              1 August 2009

              Over dat “filmlaagje” olie , als je het zeker wilt weten zul je de slang die tussen de turbo en de intercooler los moeten halen bij de intercooleraansluiting (diepste punt) als daar veel uitkomt (meer dan 50 cc) dan heb je een turbo-probleem (wat vaker bij orginele Z20LET turbo’s voorkomt , kijk maar op dat forum)
              Succes Marcel.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.