Forumindex › Forums › Modellen › Astra › aanzuigbuis koude lucht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 maart 2011 om 06:48 #17234817
Heeft het zin om voor de zekerheid een (grotere) koude luchtaanzuigbuis van een astra diesel te zetten op een x20xer met k&n inlegfilter of maakt dit niets uit ten opzichte van de standaard aanzuigbuis ?
28 maart 2011 om 06:58 #17845273Werken doet dit altijd wel maar verwacht geen wonderen.
28 maart 2011 om 07:32 #17845274[rquote=1901415&tid=145341&author=OPCdriver]Werken doet dit altijd wel maar verwacht geen wonderen.[/rquote]
nee dit verwacht ik ook niet maar dan weet ik in ieder geval zeker dat hij niet een tekort aan lucht krijgt.
Ik dacht dat hij dan misschien zou kunnen verzuipen in z’n lucht maar in dit geval zal ik dr toch maar 1 op zetten.28 maart 2011 om 09:47 #17845275hallo,
het motor besturings systeem ECU is berekend met de originele aanzuigbuis dus zal alle aanpassingen die laten worden gedaan proberen terug te programmeren naar de standaard waarden.
dus geeft geen effect , of je moet gaan herprogrammeren.
mvrg Rob
28 maart 2011 om 13:03 #17845276Raar. Als de auto meer lucht krijgt zal hij ook anders reageren. Waarom zouden erdan van goede merken K&N en Green bijvoorbeeld aparte luchtfilters maken.
Als je zelfs uit de orginele luchtfilter box van de G de re-strictors (buisje) verwijderd merk je al dat de motor sneller reageerd. En als je dat dan nog eens veranderd met een Vectra C diesel inlaad verhoog je de kapaciteit nog iets. Je moet er niet van verwachten dat je PK’s erbij krijgt. Maar het rijd wel degelijk anders.
28 maart 2011 om 14:40 #17845277[rquote=1901583&tid=145341&author=Dolby]Raar. Als de auto meer lucht krijgt zal hij ook anders reageren. Waarom zouden erdan van goede merken K&N en Green bijvoorbeeld aparte luchtfilters maken.
Als je zelfs uit de orginele luchtfilter box van de G de re-strictors (buisje) verwijderd merk je al dat de motor sneller reageerd. En als je dat dan nog eens veranderd met een Vectra C diesel inlaad verhoog je de kapaciteit nog iets. Je moet er niet van verwachten dat je PK’s erbij krijgt. Maar het rijd wel degelijk anders.
[/rquote]de filters van K&N en green hebben een kleine weerstand dan de gewone papieren filters waardoor een betere doorstroom door de zelfde diameter buis gaat. hier heeft de ecu geen problemen mee kan hij gewoon verwerken.
als je echter een grotere diameter buis gaat nemen waardoor er gewoon meer lucht bij de motor kan komen kan ik me voorstellen dat de ecu dit niet kan verwerken en dan gewoon blijft regelen aan de hand van de bekende originele diameter en dat er dan te weinig brandstof word ingespoten en de motor arm gaat lopen met allen gevolgen van dien.beste kun je een goed inleg filter nemen (K&N, Green) en die erin leggen, denk dat je daar het meeste profijt (voor zo ver mogelijk) van hebt.
1 april 2011 om 13:21 #17845278Als er meer lucht door de luchtfilter komt zal ook de LLM meter dit aanpassen dus zie zelf totaal geen enkel probleem. Dat de motor arm zou kunnen gaan lopen.
Na mijn mening past de LLM alles zo aan om steeds een goede verhouding te regelen/meten. Dus zou de motor nooit arm kunnen gaan lopen.
1 april 2011 om 14:01 #17845279Precies, de luchtmassameter meet gewoon de flow. Ongeacht wat er voor gebeurd. Meer lucht, betekend meer benzine inspuiting.
3 april 2011 om 08:57 #17845280[rquote=1901625&tid=145341&author=corsaracer]
beste kun je een goed inleg filter nemen (K&N, Green) en die erin leggen, denk dat je daar het meeste profijt (voor zo ver mogelijk) van hebt.[/rquote]Wat is eigenlijk precies het verschil tussen een gewone standaard luchtfilter en zo’n inleg filter van k&n? Is je motor dan beter hoorbaar ofzo?
In mijn oude starlet had ik ook zo’n open luchtfilter. Best mooi geluidje geeft dat. BBWWOOAAAAAAAPPPP!!!
3 april 2011 om 11:03 #17845281Open luchtfilter is eigenlijk killing voor je motor, omdat dit veel sneller zooi in je blok laat komen. Een inlegfilter in een box is dan een betere optie voor je motor. Zoals bovenstaand al gemeld, heeft een inlegfilter van K&N of Green een betere doorvoerring wat iets vermogen op kan leveren.
Daarnaast is het luchtfilter zoals in je toyota gemonteerd alleen maar killing voor het vermogen. Een motor heeft koude lucht nodig om goed te verbranden. Als je een openluchtfilter gewoon ergens tussen je blok hangt, dan trek je warme ipv koude lucht aan en kost het je vermogen ipv dat het oplevert. Enige is dan het geluid.
Wil je een openluchtfilter goed monteren, maak dan een extra buizen systeem zodat er koude lucht naar je filter toestroomt3 april 2011 om 11:37 #17845282[rquote=1906095&tid=145341&author=Astra_DLS]Daarnaast is het luchtfilter zoals in je toyota gemonteerd alleen maar killing voor het vermogen.[/rquote]
Klopt is ook, als de motor in de zomer op temperatuur was, was het ook merkbaar dat hij minder hard trok. Ging meer om het geluid toendertijd (18 jaar, eerste auto). Maargoed toch nog 3 ton mee gehaald en opeens begon hij veel olie te lekken dus heb ik hem met de export mee naar afrika gestuurd. Kan die daar lekker gaan zandhappen met z’n openlucht filter.
3 april 2011 om 13:16 #17845283bij mijn astra heb ik een aanzuigbuis gebruikt van een c vectra,
daarna een gesloten filter geplaatst.
voordeel van een aanzuigbuis van een c vectra, deze heeft geen ristrictie buis er bij aan zitten, en de aanzuigmondis een stuk groter
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.