Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Aantal vragen waar ik mee zit?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 april 2013 om 17:45 #17257424
Goedemiddag iedereen, mijn naam is Michiel. Ik ben sinds eind augustus 2012 in het bezit van een Opel Astra G (3 deurs, bouwjaar 1998) waar ik een aantal vragen over heb. :hmmz
1. Mijn auto loopt op de snelweg (100 km/h) al snel tegen de 3000 toeren in zijn 5. Versnel ik naar 120 km/h dan loopt hij tegen de 3500 toeren. Is dit normaal? Lijkt me niet echt zuinig namelijk. :???:
2. In ongeveer 70% van de gevallen als ik de auto start loopt het toerental op naar 2000, loopt vervolgens langzaam terug naar 1500 toeren en blijft daar op steken. Als ik dan nadat ik ben weggereden moet schakelen of mijn koppeling moet in duwen schiet hij weer naar de 2000/2500 toeren. Dit blijft zo totdat ik een stukje heb gereden en moet remmen. Als ik dan volledig stil sta zakt het toerental naar de 1000 en vanaf dat moment gaat alles zoals het zou moeten gaan. In de andere 30% van de gevallen heb ik geen last van bovenstaande. :swear
3. Mijn achter ruitenwisser doet het de ene keer wel en de andere keer niet. En je raadt het al, als het regent, hagelt of sneeuwt dan doet hij het meestal niet. Als hij het niet doet en ik zet hem aan hoor ik iets in mijn dashboard wel contact maken (getik) maar doet hij achter niks. Dit is zo een ander halve maand achter elkaar geweest tot afgelopen week. Nu doet hij het weer gewoon. :hmmz
4. De hendel van de stoel aan de bijrijders kant om de stoel naar voren te klappen is afgebroken, valt dit eenvoudig te repareren? Hoe, wat en waar kom ik aan reserve onderdelen?
Enig idee waar bovenstaande punten aan kunnen liggen? Wat moet ik laten (ben zo technisch als een banaan :D ) doen om deze problemen op te lossen, enig idee hoeveel het ongeveer zal kosten? Thanks! :wors
29 april 2013 om 17:50 #181381931. Waarschijnlijk een bak met korte overbrenging. Is dus niet abnormaal.
2. Kan van alles zijn. Je zou de EGR (pakking) eens na kunnen kijken en het gasklephuis eens schoon kunnen maken (is wel te vinden op dit forum hoe, zoekfunctie)
3. Klinkt als gare bedrading, waarschijnlijk bij het scharnierpunt van de achterkoffer? Het klikken dat je hoort is het relais.
4. Geen idee… Ik zou er zelf effe goed naar kijken en anders op de sloop een nieuw frame halen.29 april 2013 om 21:38 #181381941: Ik neem aan een 1.6 1.6-16V of 1.8-16V?? zo ja, dan is dit niet eens de bak met korte verhoudingen…
– In geval van de 1.6 8klepper zou ik niet eens proberen een langere bak erop te zetten, bij de 16kleppers is het wel een gokje waar als het jezelf wat waard is.2: Welk motortype??
3: Bedrading beschadigd bij overgang van auto naar kofferklep
4: Op de sloop kijken hoe je deze kan overzetten, je kan beter een stoel op de sloop slopen, dan je eigen stoel.
– meestal is de kabel in de stoel gebroken.Willem
30 april 2013 om 07:25 #18138195He Willem en Jeroen bedankt voor jullie reacties! :)
1. Het is een 1.6, 16V. Wat bedoel je met een langere bak? (Technisch banaan verhaal ;))
2. Zie antwoord 1. :)
3. Ik moet dus even kijken bij mijn kofferbak klep naar bedrading. Is dit eenvoudig te repareren?
4. Kabel is inderdaad kapot, alleen de hendel zelf (waar je gordel achter moet) is ook afgebroken.Thanks! :wors
Voor de rest een heerlijke auto. Ik heb al nieuwe automatten gekocht en flatblades erop gezet. Binnenkort ga ik nieuwe wieldoppen kopen die er beter uit zien dan de huidige, luxe kentekenplaten en zwarte kentekenhouders (ipv houders met tekst) kopen. :)
30 april 2013 om 08:20 #181381961. Lange bak bedoelt men een versnellingsbak welke minder omwentelingen hoeft te maken om diezelfde snelheid te behalen.
Waardoor je motor dus maar 2500 toeren hoeft te maken bij 120 km/h. Ik heb er de kortste lange F18 bak onder zitten. En het verschil in verbruik is al zeer groot. In jou geval een F17 bak eronder zetten anders moet je het een en ander aanpassen.
2. Ik vermoed dat je ergens een vacuum lek hebt waardoor je hoog in toeren komt te zitten. En op moment dat je remt gebruik je het vacuüm om je rembekrachtiger te bekrachtigen. Daardoor zal het lek dicht gezogen worden en niet meer lekken.
3. Vaak als de bedrading niet poreus is geworden gewoon de draden die bloot zijn komen te liggen doorknippen strippen solderen en krimpkous erover.
4. Stoel demonteren. Door de stekker eruit te halen en achter de twee bouten los te draaien. Vervolgens hoofdsteun eraf en de plastic delen aan de zijkant. Vervolgens aan de achterzijde de bekleding loshalen en kun je deze er gemakkelijk af krijgen. Naar de fietsenmaker haal je staaldraad voor je remmen met van die metalen blokjes kun je er een stukje tussen zetten en is je stoel weer gerepareerd. Of op de sloop, maar dan moet je maar net een tegenkomen met zelfde bekleding of je moet het toch over gaan zetten.26 juli 2013 om 08:33 #18138197Mijn stoel heeft ook het losgeschoten kabeltje. Was van plan om de rugleuning onder los te halen en naar boven van het frame te schuiven. Ik krijg alleen de houders waar de hoofdsteun in steekt er niet uit. Maar mischien kan dat niet eens ?? Dit is voor mij de 2e keer al , eerder heb ik naden van de bekleding losgemaakt en later weer dichtgenaaid,is echter ook geen ideale manier.
B.v.b.dank Johan
26 juli 2013 om 10:20 #18138198Die houders kan je los halen met 2 schroevendraaiers ,
Deze zet je aan beide kanten van die houder , en druk je die klemveertjes voorzichtig naar binnen toe.29 juli 2013 om 14:28 #18138199Heb jouw aanwijzingen opgevolgd,echter houders blijven muurvast zitten.[na tig.aantal keren proberen !!] Kan ik iets verkeerd doen ??
29 juli 2013 om 15:09 #18138200@michield wrote:
2. In ongeveer 70% van de gevallen als ik de auto start loopt het toerental op naar 2000, loopt vervolgens langzaam terug naar 1500 toeren en blijft daar op steken. Als ik dan nadat ik ben weggereden moet schakelen of mijn koppeling moet in duwen schiet hij weer naar de 2000/2500 toeren. Dit blijft zo totdat ik een stukje heb gereden en moet remmen. Als ik dan volledig stil sta zakt het toerental naar de 1000 en vanaf dat moment gaat alles zoals het zou moeten gaan. In de andere 30% van de gevallen heb ik geen last van bovenstaande. :swear
Ik heb precies hetzelfde probleem… Echter heb ik al eens gezocht op een vacuum lek maar niets gevonden.
Kan je ergens specifiek zoeken? Bij mij gaat het overigens om een 1.6 8vpunt 1: Ook ik vind het irritant alleen denk dat de kosten voor een andere bak lijkt me een te dure oplossing.
Punt 3: Je kabels even volgen vanaf het relais. Grote kans op de overbrenging van je achter klep.
Punt 4: Idd gewoon naar de sloop gaan, stoel slopen en alles nieuw er uit halen moet geen grote klus zijn denk ik.29 juli 2013 om 18:13 #18138201@jpk wrote:
Heb jouw aanwijzingen opgevolgd,echter houders blijven muurvast zitten.[na tig.aantal keren proberen !!] Kan ik iets verkeerd doen ??
Ligt eraan waar je die schroevendraaiers plaatst, ze moeten met de richting mee van de rugleuning en wel een beetje naar binnen toe
Zo heb ik ze meerdere keren eruit gehad, en ook wel gedaan voor andere . -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.