Aantal vragen klein onderhoud Corsa 1.4i Automaat

Forumindex Forums Modellen Corsa Aantal vragen klein onderhoud Corsa 1.4i Automaat

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240246
    Dim67
      Lid sinds:
      1 July 2011

      Morgen ga ik weer wat verder klussen aan de Corsa (1.4i Automaat) en heb wat vragen:

      – Welke versnellingsbakolie kan ik het beste gebruiken en hoeveel liter gaat er ongeveer in? (Automaat)

      – Welke koelvloeistof kan ik het beste gebruiken en hoeveel liter gaat er ongeveer in? Is de koelvloeistof van de Gamma even goed als een duurder merk?

      – Ik wil de letters “Swing” op de deuren er eigenlijk vanaf hebben (ik ben niet zo’n “swinger” hehe) zit dat geplakt? Hoe haal ik dat er af?

      Alvast dank ;)

      #17906752
      McKaamos
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 December 2009

        Automaat? Ben geen kenner maar volgens mij gaat daar gewoon ATF in (Automatic Transmission Fluid, rode olie).
        Zal wel een litertje of 2 a 3 zijn verwacht ik. Haal gewoon een keer een 5L jerrycan van dat spul. Het is niet duur en ook te gebruiken voor hydraulische stuurbekrachtiging.

        Gewone blauwe koelvloeistof van de Gamma is prima.
        Je kan eventueel ook koelvloeistof concentraat halen en dan mixen met gedemineraliseerd water.
        Er is ook rode koelvloeistof (of naja, fluorecerend oranje/rood) en dat is zogeheten longlife koelvloeistof. Is opzich niks beter, maar hoeft nooit gewisseld te worden, waar blauwe elke aantal jaren wel zou moeten (maar als je dat niet doet, is er ook niks mis mee btw.)

        Letters/emblemen weghalen doe je met een fohn of elektrische verfbrander en een visdraadje.
        Verwarmen en dan met je visdraadje er achterlangs zagen.
        Er blijft dan wat residu over en dat kan je wegpoetsen met sticker remover of wasbenzine.

        #17906753
        BlackDevil
          Lid sinds:
          4 January 2009

          Kun je de ATF zelf verwisselen, via een aftapplug zoals met de motorolie?

          #17906754
          McKaamos
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 December 2009

            @BlackDevil wrote:

            Kun je de ATF zelf verwisselen, via een aftapplug zoals met de motorolie?

            Yup, je bak heeft een vulplug en een tap-plug.
            Tap-plug onder, vulplug opzij meestal. Aftappen en dan vullen tot het uit het vulgaatje druipt. Dan issie vol genoeg (bak is nooit nokkie vol ;) )

            #17906755
            BlackDevil
              Lid sinds:
              4 January 2009

              owkee, super thanks. Binnenkort maar es de boel verversen dan :D

              #17906756
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                ATF Dexron-II geen gewone ATF erin..

                willem

                #17906757
                BlackDevil
                  Lid sinds:
                  4 January 2009

                  Wim,
                  heb hier nog Dexron VI staan, voor de stuurbekrachtiging. Werkplaatshandboek van de Corsa B geeft ook aan dat er bij de automatische transmissie Dexron II in moet. Weet jij wat het verschil dan is tussen beide soorten?

                  #17906758
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    zou het niet durven zeggen, maar voor deze opel word voor zowel stuurbekrachtiging als automaatbak Dexron-II voorgeschreven.

                    Willem

                    #17906759
                    telocho
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      4 December 2011

                      Een automaat heeft een eigen peilstok trouwens en vul je ook door het peilstokbuisje.
                      Die pluggen horen bij een handschakel.

                      #17906760
                      Corsa_GSi
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        Dexron VI (6) is de laatste versie van ATF olie.

                        Als je gaat verversen zou ik gewoon Dexron II (2) erin doen.

                        Heb bij mijn compleet nieuwe automaat gelijk Dexron VI erin gedaan.

                        Zover ik weet zijn beide types niet compatibel met elkaar.

                        #17906761
                        vinc diesel
                          Lid sinds:
                          5 October 2011

                          er zit toch ook een filter in de automaat bak is het niet handig om deze ook te vervangen?

                          #17906762
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            Kom je niet bij zonder de bak te opereren.

                            Willem

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.