Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Aantal vragen klein onderhoud Corsa 1.4i Automaat
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 juli 2011 om 17:23 #17240246
Morgen ga ik weer wat verder klussen aan de Corsa (1.4i Automaat) en heb wat vragen:
– Welke versnellingsbakolie kan ik het beste gebruiken en hoeveel liter gaat er ongeveer in? (Automaat)
– Welke koelvloeistof kan ik het beste gebruiken en hoeveel liter gaat er ongeveer in? Is de koelvloeistof van de Gamma even goed als een duurder merk?
– Ik wil de letters “Swing” op de deuren er eigenlijk vanaf hebben (ik ben niet zo’n “swinger” hehe) zit dat geplakt? Hoe haal ik dat er af?
Alvast dank ;)
10 juli 2011 om 17:35 #17906752Automaat? Ben geen kenner maar volgens mij gaat daar gewoon ATF in (Automatic Transmission Fluid, rode olie).
Zal wel een litertje of 2 a 3 zijn verwacht ik. Haal gewoon een keer een 5L jerrycan van dat spul. Het is niet duur en ook te gebruiken voor hydraulische stuurbekrachtiging.Gewone blauwe koelvloeistof van de Gamma is prima.
Je kan eventueel ook koelvloeistof concentraat halen en dan mixen met gedemineraliseerd water.
Er is ook rode koelvloeistof (of naja, fluorecerend oranje/rood) en dat is zogeheten longlife koelvloeistof. Is opzich niks beter, maar hoeft nooit gewisseld te worden, waar blauwe elke aantal jaren wel zou moeten (maar als je dat niet doet, is er ook niks mis mee btw.)Letters/emblemen weghalen doe je met een fohn of elektrische verfbrander en een visdraadje.
Verwarmen en dan met je visdraadje er achterlangs zagen.
Er blijft dan wat residu over en dat kan je wegpoetsen met sticker remover of wasbenzine.11 juli 2011 om 16:07 #17906753Kun je de ATF zelf verwisselen, via een aftapplug zoals met de motorolie?
11 juli 2011 om 17:01 #17906754@BlackDevil wrote:
Kun je de ATF zelf verwisselen, via een aftapplug zoals met de motorolie?
Yup, je bak heeft een vulplug en een tap-plug.
Tap-plug onder, vulplug opzij meestal. Aftappen en dan vullen tot het uit het vulgaatje druipt. Dan issie vol genoeg (bak is nooit nokkie vol ;) )11 juli 2011 om 18:13 #17906755owkee, super thanks. Binnenkort maar es de boel verversen dan :D
12 juli 2011 om 21:03 #17906756ATF Dexron-II geen gewone ATF erin..
willem
14 juli 2011 om 09:12 #17906757Wim,
heb hier nog Dexron VI staan, voor de stuurbekrachtiging. Werkplaatshandboek van de Corsa B geeft ook aan dat er bij de automatische transmissie Dexron II in moet. Weet jij wat het verschil dan is tussen beide soorten?15 juli 2011 om 20:07 #17906758zou het niet durven zeggen, maar voor deze opel word voor zowel stuurbekrachtiging als automaatbak Dexron-II voorgeschreven.
Willem
4 december 2011 om 22:27 #17906759Een automaat heeft een eigen peilstok trouwens en vul je ook door het peilstokbuisje.
Die pluggen horen bij een handschakel.5 december 2011 om 08:24 #17906760Dexron VI (6) is de laatste versie van ATF olie.
Als je gaat verversen zou ik gewoon Dexron II (2) erin doen.
Heb bij mijn compleet nieuwe automaat gelijk Dexron VI erin gedaan.
Zover ik weet zijn beide types niet compatibel met elkaar.
5 december 2011 om 21:45 #17906761er zit toch ook een filter in de automaat bak is het niet handig om deze ook te vervangen?
5 december 2011 om 22:31 #17906762Kom je niet bij zonder de bak te opereren.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.