Forumindex › Forums › Modellen › Omega › aantal vragen !
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 februari 2010 om 21:33 #17217000
geachte forummers,
Ik heb een paar vragen . Ik sta namelijk op het punt een omega 3.0 V6 te kopen. heb nog 10 maanden te gaan tot mijn verjaardag (18) maar wil vanwege mijn opleiding toch een auto kopen om aan te sleutelen. En deze helemaal naar smaak te maken .
Maar de vragen:
– Wat zijn de punten waar ik nou echt op moet letten ? wat zijn nou typische punten waar ik op moet letten.
– Waar kan ik goede pakkings-setten bestellen ,wie weet er goeie adressen ?
alvast bedankt ! !
2 februari 2010 om 21:47 #17604156Hoi,
welkom hiero, kan je niet helpen met je vragen, maar een goede keuze :D:D Alvast veel plezier met je aanstaande aankoop.
2 februari 2010 om 22:00 #17604157Hall Lucje.
Pakkingsets zijn zowel bij de onderdelen handel als bij de opel te krijgen, behalve de speciale dingen, die niet vaak stuk gaan.
Waar op letten Omega-B:
>- Roest:
– Deuren
– Veerschotels achter
– achterwielranden
– kofferbak randen>- Onderstel
– Vaak speling op bussen rubbers en pitmanarmen
– Stuurkogels en Fusee kogels willen wel meer dan eens verslijten
– Letten op geluiden en zo van het onderstel met rijden>- 2.5 V6 / 3.0 V6 motor:
– Olie lekkage kleppendeksel pakkingen (deze incl klepdeksel, en olievulpijpje vervangen)
– Olie lekkage krukaskeerringen
– Olie lekkage nokkenas keeringen
– Inwendige lekkage Warmte wisselaar (olie in koelvloeistof)
– Koel problemen motor (vaak radiateur verstopt)
– Lekkage van EGR (oplossing Afblinden EGR met dichte pakking)
– Bougiekabels doorslaan (Dure hobby zo’n setje)
– Dis Module wil wel kapot gaan
– 3weg klep kachelradiateur gaat wel lekkenWillem
3 februari 2010 om 08:12 #17604158hey willem,
Bedankt voor je reactie !
Loont het misschien om sowieso ipv de standaard bussen Powerflex bussen te nemen ? en net als die keerringen , zijn die ook gewoon bij de opel nog te krijgen ?
En ik hoor dat het beter is als je aluminium kleppendeksels voor het blok gebruikt. Nu ben ik hier al een tijdje naar aan het googelen maar kan niks vinden , weet iemand een adresje ?
~Luc
3 februari 2010 om 12:39 #17604159Nee dat klopt dat je niets kan vinden want die bestaan niet voor de Omega.
Wel is het zo dat de kleppendeksels van de vectra hierop passen …..alleen de
olievulopening zit dan verkeerd en dan kan er sapje in het blok gegoten worden.Dat is waar ze mee bezig zijn een goede vulopening op het alu deksel te fabriceren.
(heb ik hier ergens gelezen)
Gr,
Aart3 februari 2010 om 14:55 #17604160origineel gepost door yoyo
Nee dat klopt dat je niets kan vinden want die bestaan niet voor de Omega.
Wel is het zo dat de kleppendeksels van de vectra hierop passen …..alleen de
olievulopening zit dan verkeerd en dan kan er sapje in het blok gegoten worden.Dat is waar ze mee bezig zijn een goede vulopening op het alu deksel te fabriceren.
(heb ik hier ergens gelezen)
Gr,
Aartdus ik kan die van de vectra er op zetten zo lang ik maar niet bijvul via dat gat ?
luc
3 februari 2010 om 18:43 #17604161Als het goed is wel, maar je kan dan nmogelijk olie bijvullen dacht ik.
Staat hier ook ergens op het forum meen ik
3 februari 2010 om 20:14 #17604162Die van de vectra hebben de vul opening bij de omega aan de achter kant onder de parvaan zitten.
Ik ben zoals Aart zegt idd mee bezig om deze op een of andere manier passend te krijgen voor de omega.
Maar (zoals dat hier in Limburg gebruikelijk is) moet dat even wachten tot na de carnaval.:jerry.
Gr Jack
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.