Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Aantal vraagjes, EGR en meer. UPDATE 3-3-2010 Onderaan 1ste
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 januari 2010 om 21:54 #17216634
Update onderaan bericht.
Avond heren,
Heb een aantal dingetjes waar ik niet helemaal uitkom.
– 1. Kan ik de EGR van mijn Corsa x14xe van 1999 afdoppen wanneer ik er straks een powerbox op heb?
– 2. Ik heb nu een paar keer gehad dat het MM lampje aan is geweest, steeds nog lang geen minuut en bij verschillende situaties (motor warm 150 km gereden nog 50 te gaan, die dag terug na 50 km weer naar huis weer even aan)
Laatste keer was ongeveer na +-15km met normaal rijgedrag 80 rijdend.. even aan en ja hoor weer uit.
Heeft het zin om hem uit te laten lezen?– 3. Bij het starten (met name koud) zoekt hij even naar het stationair toerental, nou moet ik zeggen dat ik nog een goede mof tussen voorpijp en kat moet hebben; deze sluit niet lekker af.
Tegendruk probleem? soms duikt hij onder 1000 toeren, schommelen laatste keer even naar 1500 en dan na paar seconden vind hij ze stationair toerental.
(Dit deed hij voor mijn uitlaat-swap niet, alleen mof die bij de kat zat was niet mooi rond en onfiksbaar)– 4. Is een situatie die ik het die 2 en 3 combineert, ‘s avonds weg bij me werk. Leek alsof ik gas gaf even naar de 1500 toeren, snel weer stationair hervonden.
Gewoon naar huis gereden, die middag ervoor had ik even MM lampje aangehad (echt heel kort)
Toen thuis geweest, snel nog even naar de winkels, toen wel wat meer doorgereden, en toen stond hij in een parkeergarage en lag er wat vocht/olie onder de einddemper(achter de auto echt onder het eindstuk)
Kan dit wat met elkaar te maken hebben?
ook lijkt hij s’ ochtends wel wat meer wit te roken.– 5. Welke veerpootbrug moet ik hebben i.c.m. de mantzelpowerbox op een x14xe blokkie?
:)
UPDATE:
Punt 3 lijkt opgelost, door de juiste mof.
Verder heb ik de auto zelf uitgelezen d.m.v. de paperclip methode, zoals op diverse site’s beschreven.
Echter, ik krijg geen begin van foutcode 12.
Code die ik eruit haal (waar hij ook mee begint)
is.
10x 1x 3x 10xLijkt me dan code P0130.
Maar waar moet ik het nu zoeken, heb eigenlijk behalve dan dat het MM lampje zo nu en dan paar sec brand nergens last van..
En heeft het nog zin om de auto aan de tech te laten hangen?
Heb het een tijdje geobserveerd, en alleen deze foutcode komt eruit.24 januari 2010 om 22:32 #175991911: kan je zover ik weet altijd afdoppen bij een x14xe let wel egr loshalen is een balle werk.
daar kan je beste even je koelvloeistof tankje even losschroeven en aan de kant schuiven heb je iets meer ruimte.2: uitlezen heeft altijd nut als het mm lampje gebrand heeft of blijft branden.
3: zou ik niks over durven zeggen.
4: het roken is met deze tijd altijd door het vocht en de kou.
5: kijk even op http://www.corsa-novatuning.nl
en anders even vragen aan wim-v6 die weet over alle 5 punten wel meer
26 januari 2010 om 13:41 #17599192bedankt voor je antwoord toch maar even een up weet nog niet alles nu:vertag:o
28 januari 2010 om 21:54 #17599193help:thumbup
1 februari 2010 om 22:54 #17599194schop;)
2 februari 2010 om 09:42 #17599195Klinkt als een vervuilde stationair regelklep en een vervuilde EGR.
Maak die beide en de gasklep eens goed schoon en dop daarna de EGR met een pakking af die aan 1 kant open is (plunjer moet nog kunnen bewegen).99% zeker dat je problemen weg zijn.
Powerbox kun je met en zonder doen. Zonder EGR gaat je lampje branden.
2 februari 2010 om 21:04 #17599196EGR kan je probleemloos afdoppen, bijkomend is wel dat het motorregeling lampje zal gaan branden zo nu en dan, deze geeft code p0400 stroming EGR.
dit heeft geen gevolgen voor de motorloop of noodloop…
Willem
3 februari 2010 om 23:21 #17599197@ Max: met jouw EGR afdopmethode heb je geen MM lampje af en toe brandend daarvoor?
@ Wim-v6: De functie van het MM lampje is wel weg dan want je weet nooit waarom hij miept?:(
Maar nu toch weer beetje tegenstrijdigheden, moet ik nou eerst die EGR schoonmaken en doen, testrit/loop.
En dan afdoppen, of kan dat gewoon meteen?Wat kan je verder nog upgraden bij een x14xe, uitgezonderd van turbokits en TB’s.
Nokkenassen,chip?
Is een andere chip bij een powerbox noodzakelijk?4 februari 2010 om 14:33 #17599198Met die methode zou hij niet aan moeten gaan daar de EGR geen uitlaatgassen te verwerken krijgt en toch bewegen kan.
EGR moet wel schoon zijn want het probleem is de klep die niet (goed) bewegen kan door vervuiling.Een X14XE met een setje leuke nokkenassen, powerbox, juiste bougies, ander uitlaatspruitstuk en uitlaatsysteem en daarbij een op maat geschreven chip levert zeker een erg leuk vermogen op :)
Alleen met een chip op maat haal je het beste uit je motor.
4 februari 2010 om 21:26 #17599199origineel gepost door max
Met die methode zou hij niet aan moeten gaan daar de EGR geen uitlaatgassen te verwerken krijgt en toch bewegen kan.
EGR moet wel schoon zijn want het probleem is de klep die niet (goed) bewegen kan door vervuiling.Een X14XE met een setje leuke nokkenassen, powerbox, juiste bougies, ander uitlaatspruitstuk en uitlaatsysteem en daarbij een op maat geschreven chip levert zeker een erg leuk vermogen op :)
Alleen met een chip op maat haal je het beste uit je motor.
Stroming EGR word gecontroleerd..
Dus er zal wel sotirng ontstaan.
Ik rijdt ook met afgedopte EGR ivm Powerbox.
en bij mij gaat af en toe ook het lampje branden..
Deze geeft dan Storing p0400 stroming EGR onjuist.
en als je m af en toe een uitleest is er niks aan de hand.
Uitlezen kan je self, staat omschreven op het forum.
Willem
3 maart 2010 om 14:37 #17599200UP
4 maart 2010 om 22:11 #17599201Code p0130: werking lambda sonde = storing in systeem = hoogst waarschijnlijk lambda sensor overleden..
Willem
6 maart 2010 om 19:38 #17599202Maar de storing komt echt maar heel af en toe een paar seconden voorbij, eerder dan slecht contact ofiets?
Hoe dan ook, binnenkort mee aan de slag.Is het bij deze oudere bakkies ook al dat de motor zich gaat aanpassen waarneer de lambda iets detecteert?
Of zegt deze storing echt alleen dat het aan het materiaal ligt, en er niks mis is met de verbranding/uitstoot?
6 maart 2010 om 20:28 #17599203jupzz
Deze melding zegt
Circuit Oxigen Sensor Malfunction
willem
22 mei 2010 om 07:09 #17599204Goedemorgen
net mn Opel corsa c diesel (2003) uitgelezen en mn storing is P0400
Verder merk ik niks dat de auto slecht loopt ofzo,alleeen hij lekt ergens een beetje diesel bij een klepje op de brandstofpomp
als je contact afzet is het lampje weer uit
iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn
treed ineens op of als je aan komt rijden naar een fileRob
23 mei 2010 om 18:03 #17599205EGR ernstig vervuild, deze los halen en reinigen..
Afdoppen is geen optie bij deze diesels.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.