Aantal vraagjes, EGR en meer. UPDATE 3-3-2010 Onderaan 1ste

Forumindex Forums Modellen Corsa Aantal vraagjes, EGR en meer. UPDATE 3-3-2010 Onderaan 1ste

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216634
    CorsaB5drsX14XE
      Lid sinds:
      24 January 2010

      Update onderaan bericht.

      Avond heren,

      Heb een aantal dingetjes waar ik niet helemaal uitkom.

      – 1. Kan ik de EGR van mijn Corsa x14xe van 1999 afdoppen wanneer ik er straks een powerbox op heb?

      – 2. Ik heb nu een paar keer gehad dat het MM lampje aan is geweest, steeds nog lang geen minuut en bij verschillende situaties (motor warm 150 km gereden nog 50 te gaan, die dag terug na 50 km weer naar huis weer even aan)
      Laatste keer was ongeveer na +-15km met normaal rijgedrag 80 rijdend.. even aan en ja hoor weer uit.
      Heeft het zin om hem uit te laten lezen?

      – 3. Bij het starten (met name koud) zoekt hij even naar het stationair toerental, nou moet ik zeggen dat ik nog een goede mof tussen voorpijp en kat moet hebben; deze sluit niet lekker af.
      Tegendruk probleem? soms duikt hij onder 1000 toeren, schommelen laatste keer even naar 1500 en dan na paar seconden vind hij ze stationair toerental.
      (Dit deed hij voor mijn uitlaat-swap niet, alleen mof die bij de kat zat was niet mooi rond en onfiksbaar)

      – 4. Is een situatie die ik het die 2 en 3 combineert, ‘s avonds weg bij me werk. Leek alsof ik gas gaf even naar de 1500 toeren, snel weer stationair hervonden.
      Gewoon naar huis gereden, die middag ervoor had ik even MM lampje aangehad (echt heel kort)
      Toen thuis geweest, snel nog even naar de winkels, toen wel wat meer doorgereden, en toen stond hij in een parkeergarage en lag er wat vocht/olie onder de einddemper(achter de auto echt onder het eindstuk)
      Kan dit wat met elkaar te maken hebben?
      ook lijkt hij s’ ochtends wel wat meer wit te roken.

      – 5. Welke veerpootbrug moet ik hebben i.c.m. de mantzelpowerbox op een x14xe blokkie?

      :)

      UPDATE:
      Punt 3 lijkt opgelost, door de juiste mof.
      Verder heb ik de auto zelf uitgelezen d.m.v. de paperclip methode, zoals op diverse site’s beschreven.
      Echter, ik krijg geen begin van foutcode 12.
      Code die ik eruit haal (waar hij ook mee begint)
      is.
      10x 1x 3x 10x

      Lijkt me dan code P0130.
      Maar waar moet ik het nu zoeken, heb eigenlijk behalve dan dat het MM lampje zo nu en dan paar sec brand nergens last van..
      En heeft het nog zin om de auto aan de tech te laten hangen?
      Heb het een tijdje geobserveerd, en alleen deze foutcode komt eruit.

      #17599191
      Tyrese
        Lid sinds:
        9 June 2005

        1: kan je zover ik weet altijd afdoppen bij een x14xe let wel egr loshalen is een balle werk.
        daar kan je beste even je koelvloeistof tankje even losschroeven en aan de kant schuiven heb je iets meer ruimte.

        2: uitlezen heeft altijd nut als het mm lampje gebrand heeft of blijft branden.

        3: zou ik niks over durven zeggen.

        4: het roken is met deze tijd altijd door het vocht en de kou.

        5: kijk even op http://www.corsa-novatuning.nl

        en anders even vragen aan wim-v6 die weet over alle 5 punten wel meer

        #17599192
        CorsaB5drsX14XE
          Lid sinds:
          24 January 2010

          bedankt voor je antwoord toch maar even een up weet nog niet alles nu:vertag:o

          #17599193
          CorsaB5drsX14XE
            Lid sinds:
            24 January 2010

            help:thumbup

            #17599194
            CorsaB5drsX14XE
              Lid sinds:
              24 January 2010

              schop;)

              #17599195
              max
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Klinkt als een vervuilde stationair regelklep en een vervuilde EGR.
                Maak die beide en de gasklep eens goed schoon en dop daarna de EGR met een pakking af die aan 1 kant open is (plunjer moet nog kunnen bewegen).

                99% zeker dat je problemen weg zijn.

                Powerbox kun je met en zonder doen. Zonder EGR gaat je lampje branden.

                #17599196
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  EGR kan je probleemloos afdoppen, bijkomend is wel dat het motorregeling lampje zal gaan branden zo nu en dan, deze geeft code p0400 stroming EGR.

                  dit heeft geen gevolgen voor de motorloop of noodloop…

                  Willem

                  #17599197
                  CorsaB5drsX14XE
                    Lid sinds:
                    24 January 2010

                    @ Max: met jouw EGR afdopmethode heb je geen MM lampje af en toe brandend daarvoor?

                    @ Wim-v6: De functie van het MM lampje is wel weg dan want je weet nooit waarom hij miept?:(

                    Maar nu toch weer beetje tegenstrijdigheden, moet ik nou eerst die EGR schoonmaken en doen, testrit/loop.
                    En dan afdoppen, of kan dat gewoon meteen?

                    Wat kan je verder nog upgraden bij een x14xe, uitgezonderd van turbokits en TB’s.
                    Nokkenassen,chip?
                    Is een andere chip bij een powerbox noodzakelijk?

                    #17599198
                    max
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Met die methode zou hij niet aan moeten gaan daar de EGR geen uitlaatgassen te verwerken krijgt en toch bewegen kan.
                      EGR moet wel schoon zijn want het probleem is de klep die niet (goed) bewegen kan door vervuiling.

                      Een X14XE met een setje leuke nokkenassen, powerbox, juiste bougies, ander uitlaatspruitstuk en uitlaatsysteem en daarbij een op maat geschreven chip levert zeker een erg leuk vermogen op :)

                      Alleen met een chip op maat haal je het beste uit je motor.

                      #17599199
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        origineel gepost door max
                        Met die methode zou hij niet aan moeten gaan daar de EGR geen uitlaatgassen te verwerken krijgt en toch bewegen kan.
                        EGR moet wel schoon zijn want het probleem is de klep die niet (goed) bewegen kan door vervuiling.

                        Een X14XE met een setje leuke nokkenassen, powerbox, juiste bougies, ander uitlaatspruitstuk en uitlaatsysteem en daarbij een op maat geschreven chip levert zeker een erg leuk vermogen op :)

                        Alleen met een chip op maat haal je het beste uit je motor.

                        Stroming EGR word gecontroleerd..

                        Dus er zal wel sotirng ontstaan.

                        Ik rijdt ook met afgedopte EGR ivm Powerbox.

                        en bij mij gaat af en toe ook het lampje branden..

                        Deze geeft dan Storing p0400 stroming EGR onjuist.

                        en als je m af en toe een uitleest is er niks aan de hand.

                        Uitlezen kan je self, staat omschreven op het forum.

                        Willem

                        #17599200
                        CorsaB5drsX14XE
                          Lid sinds:
                          24 January 2010

                          UP

                          #17599201
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            Code p0130: werking lambda sonde = storing in systeem = hoogst waarschijnlijk lambda sensor overleden..

                            Willem

                            #17599202
                            CorsaB5drsX14XE
                              Lid sinds:
                              24 January 2010

                              Maar de storing komt echt maar heel af en toe een paar seconden voorbij, eerder dan slecht contact ofiets?
                              Hoe dan ook, binnenkort mee aan de slag.

                              Is het bij deze oudere bakkies ook al dat de motor zich gaat aanpassen waarneer de lambda iets detecteert?

                              Of zegt deze storing echt alleen dat het aan het materiaal ligt, en er niks mis is met de verbranding/uitstoot?

                              #17599203
                              wim-v6
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 August 2005

                                jupzz

                                Deze melding zegt

                                Circuit Oxigen Sensor Malfunction

                                willem

                                #17599204
                                artronic
                                  Lid sinds:
                                  17 May 2009

                                  Goedemorgen
                                  net mn Opel corsa c diesel (2003) uitgelezen en mn storing is P0400
                                  Verder merk ik niks dat de auto slecht loopt ofzo,alleeen hij lekt ergens een beetje diesel bij een klepje op de brandstofpomp
                                  als je contact afzet is het lampje weer uit
                                  iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn
                                  treed ineens op of als je aan komt rijden naar een file

                                  Rob

                                  #17599205
                                  wim-v6
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    12 August 2005

                                    EGR ernstig vervuild, deze los halen en reinigen..

                                    Afdoppen is geen optie bij deze diesels.

                                    Willem

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.