Aantal vraagjes

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Aantal vraagjes

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Dennis Hessels

Goedenmiddag,

Ik heb een vectra 1.6 GL uit ’96. Deze auto is zo standaard als het maar kan, alleen centrale deurvergrendeling en zonnedak is aanwezig, zelfs niet eens een toerenteller! Ik heb de auto nu meer als 2 jaar en ik dacht laat is vanmorgen het boekje een lezen….. zo kwam ik tot de ontdekking dat mijn zonnedak helemaal open kan en dat wist ik niet want hij blokkeerde altijd, dus een leuke ontdekking na 2 jaar :D

Gisteren ben ik bij de vod geweest, omdat mijn contactslot weigerde, deze heb ik helemaal vervangen! De vod vroeg naar mij afstandsbediening voor de cv, ik vertelde dat ik die nooit heb gehad, ik heb een nieuwe gekocht voor € 32,60 en deze samen met de nieuwe sleutels thuis ingelezen met de Tech2.

Nou een aantal vragen over mijn auto (uiteraard ook de zoekfunctie al gebruikt):

1.

Ik heb de afstandsbediening aangemeld via de Tech2. Nou is het zo dat als ik alle deuren wil sluiten hij de bestuurdersdeur niet mee pakt op slot, deze werkt mechanisch wel. Als ik op vergrendelen druk gaan de 3 overige deuren en de kofferbak dicht en direct weer open. Sluit is de deur eerst mechanisch en gebruik dan de afstandsbieding dan werkt het goed maar behalve de bestuurdersdeur. Wat kan hier de oorzaak van zijn?

2.

Is het gedeelte van de kilomterstand en dagteller in de displayunit los te vervangen? Ik heb namelijk een display met toerenteller opgehaald van de sloop alleen hier staat 150.000 meet kilometers op!

3.

Als ik een orginele Opel radio plaats, bijv. de CDR500, werkt dit dan direct met mijn TID of moet ik dat nog instellen met de Tech2?

4.

Kan ik zomaar een stuur met stuurwielbediening plaatsen? Is dat voorbedraad?

5.

Ik wil graag mistlampen plaatsen, ik zag dat die in mijn bumper niet gaan passen omdat de gaaten ontbreken, zijn er ook mistlampen voor in de ‘standaard’ bumper die aan weerskanten van het rooster passen?

Juffer1
      Deelnemer

1. De auto merkt dat er nog ergens stroom wordt gebruikt en zal daarom niet op slot willen omdat hij “denkt” dat je nog aanwezig bent in de auto.
        Vaak ligt het aan de radio die achteraf is ingebouwd.

2. Ik weet niet of jou type Vectra al digitale pulsgevers heeft of nog met een kabel werkt.

3. Of het werkt hangt ervan af of de optie radio aanwezig bij de dealer is geprogrameerd.
        Houdt er wel rekening mee dat een CDR500 een radio code heeft. Zonder deze code zal de radio het niet doen.
        Code bij de dealer opvragen is (te) duur, in dat geval kan je beter een hele nieuwe radio kopen.

4. Je kan dat plaatsen, maar je hebt ook een sleepring nodig. Deze sleepring zit tussen het stuur en de auto en zorgt ervoor dat de draadjes in je stuur verbinding houden met de auto waneer je aan je stuur draait.
        Daarnaast zal je ook een kabel moeten hebben die vanaf je sleepring naar de radio loopt. Of je die hebt is makkelijk te controleren door even de kap waar de richtingaanwijzer hendel ed in zit los te schroeven en te kijken.

5. Bij de Astra is het zo dat aan de binnenkant van de bumper de gaten zla zijn afgetekend / voorgedrukt. Wellicht is dat bij de Vectra ook al zo.
        In dat geval is het kwestie van rustig uitzagen / snijden, lampjes, zekering en schakelaar plaatsen en klaar.
        Kijk wel eerst even of de bekabeling er ook al ligt en je zult ook een schakelaar moeten hebben met een mistlamp knop.

teungts
        Deelnemer

1.Ik heb de afstandsbediening aangemeld via de Tech2. Nou is het zo dat als ik alle deuren wil sluiten hij de bestuurdersdeur niet mee pakt op slot, deze werkt mechanisch wel. Als ik op vergrendelen druk gaan de 3 overige deuren en de kofferbak dicht en direct weer open. Sluit is de deur eerst mechanisch en gebruik dan de afstandsbieding dan werkt het goed maar behalve de bestuurdersdeur. Wat kan hier de oorzaak van zijn?
          Denk Cv motor overleden, of een draad breukje

2.Is het gedeelte van de kilomterstand en dagteller in de displayunit los te vervangen? Ik heb namelijk een display met toerenteller opgehaald van de sloop alleen hier staat 150.000 meet kilometers op!
          Weet niet zeker als het kan maar hou er rekening mee dat je die van een diesel niet kunt gebruiken en dat jij maar een teller hebt die tot 220 km/u gaat. die van een v6 en 2.0l gaan tot 260

3.Als ik een orginele Opel radio plaats, bijv. de CDR500, werkt dit dan direct met mijn TID of moet ik dat nog instellen met de Tech2?
          als het goed moet hij hem gewoon pakken

4.Kan ik zomaar een stuur met stuurwielbediening plaatsen? Is dat voorbedraad?
          volgens mij niet

5.Ik wil graag mistlampen plaatsen, ik zag dat die in mijn bumper niet gaan passen omdat de gaaten ontbreken, zijn er ook mistlampen voor in de ‘standaard’ bumper die aan weerskanten van het rooster passen?
          Er zitten markerings punten binnen in de bumper voor je origenle mistlampen, misschien dat de bedrading er al licht. dan is het schakelaar halen zekering er in en klaar

Dennis Hessels

Hallo Heren,

Bedankt voor de info! Als de cv motor kapot is, waar zit deze dan? Is dat het kastje binnen in de deur onder het slot waar 1 kabel met stekker naar toe gaat? Wat betreft het display, dit is te vervangen, de info over de mistlampen ben ik ook erg blij mee en hiermee ga ik aan de slag (het is voorbedraad)

Ik kom nog even terug op de vc motor of kabelbreuk…. mijn binnenverlichting werkt ook niet meer terwijl het lampje niet kapot is, kan dit hiermee te maken hebben? Ik bedoel, loopt er van mijn binnenverlichting ook draden door de deur heen o.i.d.?

Weten jullie of een zonnedak ook al is voorbedraad voor elektrische bediening?

Dennis

Juffer1
            Deelnemer

Dat je binnenverlichting niet werkt, is dat bij alle deuren of bij 1 ?
              In dat geval even de deurschakelaar controleren of deze nog wel goed contact maakt.

Dit kan namelijk ook de oorzaak zijn dat de deuren niet via de AB op slot willen.

GRLWBNL

@Dennis Hessels wrote:

Goedenmiddag,
                2.

Is het gedeelte van de kilomterstand en dagteller in de displayunit los te vervangen? Ik heb namelijk een display met toerenteller opgehaald van de sloop alleen hier staat 150.000 meet kilometers op!

Nee, deze is niet los te vervangen. Toevallig had mijn vorige Vectra hetzelfde probleem, ook geen toerenteller. Heb toen ook een nieuwe tellerunit op de sloop gehaald. Deze had ik erin gezet en alles functioneerde naar behoren. Geen probleem! Volgens mij is het zelfs zo dat je via bepaalde software de orginele kmstand weer in je teller kan programmeren.

Ik kwam er alleen achter dat het een tellerunit was van een diesel, die loopt tot 6000rpm terwijl die van een benzine tot 7000rpm gaat. Er zit dus een afwijking in wat ie aangeeft en de daadwerkelijke toeren die de auto maakt.

Dennis Hessels

De binnenverlichting werkt bij géén van de deuren, ook niet op de schakelaar! Verder is het wel zo dat de AB de 3 overige deuren en kofferbak wel bediend??

teungts
                  Deelnemer

dan is je cv motor stuk of kabel breuk

Dennis Hessels

Is zo’n kabelbreuk makkelijk te achterhalen?

sw_reijnders
                      Deelnemer

jep
                        multimeter op de plus en de min van de motor, klikken en kijken of je 12 volt hebt ;)
                        zo niet kabelbreuk, zo ja motor stuk

ik vermoed het laatste aangezien die dingen met bosjes sneuvelen op B1’s

je hebt nog mazzel dat het je bestuurders deur is, als het een van je andere deuren is en hij staat op safelock, dan kun je het wel schudden om je deur open te krijgen ;)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.