Aantal kilometerjes op 1 tank

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Aantal kilometerjes op 1 tank

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 54)
  • Auteur
    Anoniem

origineel gepost door commodore_GS_72
      dat zou goed kunnen, ik stond bij meerdere tankstations om te kijken of er nog wat lekkers te halen viel bij t tankstation :afro

was ook nog een vrouw erbij, as ik me niet vergis,
      en helaas maar bij 1 tankstation gezien, denk bij wageningen in die omgeving daaro :D

of zijn er meer nog commo’s me die kleurcombi,
      was wel mooi om te zien, zo’n 70er jaren beeld,
      die commo die daar alleen onder die verlichting van dat tankstation :wub

commodore_GS_72
      Deelnemer

origineel gepost door MonzaRon

origineel gepost door commodore_GS_72
        dat zou goed kunnen, ik stond bij meerdere tankstations om te kijken of er nog wat lekkers te halen viel bij t tankstation :afro

was ook nog een vrouw erbij, as ik me niet vergis,
        en helaas maar bij 1 tankstation gezien, denk bij wageningen in die omgeving daaro :D

of zijn er meer nog commo’s me die kleurcombi,
        was wel mooi om te zien, zo’n 70er jaren beeld,
        die commo die daar alleen onder die verlichting van dat tankstation :wub

klopt was nog n vriendin mee die ook honger had haha
        ik heb n foto van de auto geplaatst in het gespot topic
        lijkt me mooi om te zien van uit zon bus van n afstand!
        jammer dat er geen foto van is :(
        binnen waren er nog n paar vrachtwagen chaffeurs die het nog over de wagen hadden :afro

wou dat ik de 70´s had kunnen meemaken=(, ben helaas pas 21 :jerry

Anoniem

die tijd, kwam zelf iets later met deze wagens in aanraking,
          was idd qua auto’s mooier, en toch duurder als nu :hmmz

Nu zitten we de kibbelen over een paar km per tank :D

rinus de boer

Ik rij eigenlijk alleen maar lange stukken met de Monza, dus mijn verbruik zal iets vertekend zijn

Maar ik haal door de bank genomen 1 op 9/10, en ik heb ook wel eens 1 op 11,6 gehaald, bij een constante snelheid van 100/110 km per uur op een heel lang traject. Een actieradius van plm 700 KM moet dus mogelijk zijn (72 liter tank). Ik heb dus een ontspannen rijstijl. Ik heb eigenlijk nooit geen haast.

Stadsverkeer (zoals ik reeds zei) doe ik haast nooit met de Monza en dat zal ongetwijfeld hoger in het verbruik zijn. Maar ik heb de auto nog nooit onder de 1 op 8 gehad.

Voor de rest is het niet mijn daily driver, dat is m’n Rekord (die doet ook 1 op 11 a 12). Vanaf september vorig jaar nog geen 4000 Km op de teller van de Monza erbij gezet. Monza wordt alleen gebruikt voor naar meetings, toerritten maken, vakantie en heel soms naar m’n werk.

2.5E met 4-traps automaat, en de auto krijgt periodiek netjes zijn reguluier onderhoud.

rinus de boer

die tijd, kwam zelf iets later met deze wagens in aanraking,
              was idd qua auto’s mooier, en toch duurder als nu :hmmz

Nu zitten we de kibbelen over een paar km per tank :D

Oh ja, en in de 70 en 80’s was dit verbruik bij een auto heel normaal, hoor. Vooral bij europeese auto’s. Een Kever (toch een heel andere klasse auto als een Monza) doet met moeite 1 op 9. De Japjes waren al zuiniger, die deden zo’n 1 op 14 al, vooral de kleinere modelletjes.

En ja, op wat uitzonderingen daargelaten, vind ik de meeste hedendaagse auto’s grijze muizen.

Ruud B

Ik reed hiervoor dagelijks met een Ascona B 2.0 S, en daar had ik in de stad met die 4-pitter ook hetzelfde verbruik. Dus in die zin ben ik niet duurder uit. Ik hoef nu alleen minder vaak te tanken door de veel grotere tank van de Monza. :P:thumbup

rinus de boer

origineel gepost door Ruud B
                  Ik reed hiervoor dagelijks met een Ascona B 2.0 S, en daar had ik in de stad met die 4-pitter ook hetzelfde verbruik. Dus in die zin ben ik niet duurder uit. Ik hoef nu alleen minder vaak te tanken door de veel grotere tank van de Monza. :P:thumbup

Oh ja, zoals ik al zei, de Rekord doet niet super veel beter (ook een 70 liter tank trouwens), en de Manta’s(wel met 2.0E en 2.2E blokjes) die ik in het verleden heb gehad, kwamen vaak ook niet veel beter uit dan 1 op 13.

commodore_GS_72
                  Deelnemer

inprincype heeft elke motor een bepaald verbruik, de truuck is om je sneller te verplaatsen dan je verbruik is

bijvoorbeeld stel ik heb een motor die 1 op 5 loopt bij 2500 toeren

in de stad verplaats je je niet snel dus je verbruik loopt door als het ware, dus ben je sneller door je brandstof heen

zit je op de autoweg met 2500 toeren(wat bij de meeste opels 80km per uur is) dan verplaats je je al sneller dan je verbruik

stel je gooit er n 4traps automaat achter(noem maar wat) en je dan 120 behaald met dezelfde toeren, dan verplaats je je veel sneller dan je verbruik en dus uiteindelijk ben je minder kwijt maar je motor blijft het zelfde verbruiken

:hmmz

Anoniem

je truuck is gelukt, snap er de ballen van :hmmz

of deze reactie was voor mij ietwat te hoog gegrepen :D

commodore_GS_72
                      Deelnemer

je truuck is gelukt, snap er de ballen van :hmmz

of deze reactie was voor mij ietwat te hoog gegrepen :D

hehe ik kan het ook anders maken

stel je hebt n zandloper die leeg loopt
                        je hebt dan bijvoorbeeld 1 minuut voordat hij leeg is
                        je kan lopen of je kan rennen.
                        bijvoorbeeld
                        als je rent behaal je een grotere afstand met de zelfde zandloper dan als je loopt

back to de auto:

je moet je als het ware sneller kunnen verplaatsen dan je verbuik van je motor
                        maar wil je je nog sneller verplaatsen ga je ook meer van het verbruik vragen dus dan ben je niet zuinig bezig, zoals met 5000 toeren over de snelweg jagen
                        dan is de vraag naar brandstof van je motor ook gelijk hoger

:jerry

Anoniem

kheb het getest met een zandloper hier uit zo’n spellendoos,
                          ben helemaal op zeg, lag bijna op apegapen…… :(

waarschijnlijk een te hoog toerental gehanteerd……en dat voor zo’n klein beetje zand :D:D

maar het bekende qwartje is gevallen,
                          bedankt voor je uitleg :thumbup

rinus de boer

maar het bekende qwartje is gevallen,

Kwartjes zijn al reeds een paar jaar uit omloop, Ron :P .Er loopt nu al een generatie rond, die niet meer weet wat een kwartje is zelfs.

Anoniem

:o maar ik heb hem nog steeds diep in …………….mijn gedachten,:wub
                              omrekenen doek al niet meer, maar dat qwartje…. die blijft maar vallen:D

rinus de boer

Bij mij ook hoor. Er is zelfs een heel beroemd kwartje…het kwartje van Kok. hebben we nooit terug gezien.:o

astraminator
                                Deelnemer

Ik rijdt al jaren met 1 tank. :D:D

Moet hem wel geregeld vullen :(:(

Anoniem

Ik reed tot vandaag ongv 200km met 80L tank LPG (-80% natuurlijk).
                                    Hopen dat de LPG boer hem iets zuiniger afstelt vandaag.

GSE
                                    Deelnemer

60L is ongeveer 250km op LPG met een 30E met C30NE kop en 3-gang automaat met forse rijstijl..
                                      Monza is een A1.

rinus de boer

Even nog een up-datetje.

Afgelopen weekend weggeweest naar Duitsland, en zowat 700 Km gereden. Dit was snelweg en binnendoor. En dat lukt op 1 volle tank.

champo
                                        Deelnemer

Het ziet er naar uit dat ik net boven de 400km ga halen:o:o:o

Opel_Bjorn
                                          Deelnemer

zoooo seg!!, had ik men monza na 3 weken stilstand verreden en zet ik hem buiten. Laat hem ff draaien om nog eens een warme motor te geven. Toen ik hem terug op zen plaats zette, zag ik er een enorme stinkende plas benzine onder liggen. Bleek dat er een verrotte slangenklem aan de benzinefilter stak, met gevolg dat er echt een enorme straal benzine van onder de auto uit kwam. Heb echt geen gedacht hoe lang hij al zo aan het lekken is, want hij heeft het enkel met draaiende motor dat hij lekte. Mss dat hij nu nog zuiniger wordt :D

rinus de boer

Bjorn…

Is mij ook enkele malen overkomen. Gelukkig zag ik het spoor op de grond gelijk

Als je toch bezig bent de benzine leidingen te controleren, doe ze dan allemaal, en vervang ze eventueel, inclusief de klemmen. Ik heb ondertussen alles bij de pomp en de brandstoftank vervangen, en ook die kleine stukjes slang net voor de kriksteun. Check ook de slangen in de motorruimte en die doorzichtige retourslang, die achterop de tank uitkomt, onder de bumper (bestuurderskant). Het vervangen kost je qua kosten de kop niet, maar je bent gelijk van een boel narigheid af.

Al dat spul is ondertussen meerdere decennia oud en de slangen kunnen poreus en/of uitgedroogd en gescheurd zijn. En als het systeem er dan weer eens druk opzet, heb je lekkage.

noci
                                              Deelnemer

Ik heb zeker een zware rechter voet !!!!!
                                                Kan met 64 liter gas niet verder komen dan 400 km dan is die echt leeg. maar hij moet nog een keer terug om afgesteld te worden . hij wordt nu steeds schadelijker van de week 260 km gereden met 53 liter gas = nog geen 1 op 5 wel veel korte stukken maar ook naar mij werk 60 km op en neer waar je 80 rijd ( mag ! ) Misschien dat die nu zuiniger wordt zonder airco systeem !!! hihi.

Opel_Bjorn
                                                Deelnemer

Alle benzine leidingen zijn vervangen van voor tot achter door splinternieuwe exemplaren :D, heb gedaan toen ik de benzinetank vervangen heb, echt alle leidingen waren rot. Ik heb 1 slangenkem hergeruikt omdat ik er geen nieuwe meer had liggen, en ja hoor, die had het net begeven.

Marcel van Krieken

3.0E met 3 gang 1 op 6 tot 1 op 7.
                                                    Meeste is woon-werk en dan is het 1 op 6.5
                                                    Binnenkort c30ne met 4 gang, ben heel benieuwd!!!

___Rebel___

Met zweet in de handen heb ik de benzinepomp weten te bereiken.
                                                      Heb op een volle benzine tank 582 km gereden.
                                                      Dat was zowel binnen door en/of op de snelweg.
                                                      Zo dat weet ik dus ook weer :D

Maar ben er ook achter gekomen van een andere tropic van mij, namelijk dat ik bij het tanken(dan is de tank nog niet eens vol) een lading benzine over mijn hand kreeg.

Het gaat om het volgende : bij het tanken ontlucht de tank zich slecht.
                                                      Want na de eerste halfvolle tank moet ik langzaam tanken want anders slaat de pomp af of krijg benzine over mijn hand.
                                                      Pfffff daar sta je goed gedrag 5 min langer te tanken.
                                                      Is hier een oplossing voor of ligt het ergens aan ??

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 54)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.