Aansturing Aanhanger knipperlicht op Ascona SR 5-deurs

Forumindex Forums Modellen Ascona Aansturing Aanhanger knipperlicht op Ascona SR 5-deurs

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    AsconaSR

Hallo,

Ik ben bezig mijn Ascona 1,6 Liter SR uit 1983 van een trekhaak te voorzien. Nu wil ik dat het lampje in het instrumentenpaneel van de aanhangerknipperlicht ook mee knippert wanneer mijn aanhanger er achter zit. Echter kan ik hierover erg weinig informatie vinden. zit er al bekabeling in de kabelboom van de auto? zoja waar komt die uit? welke draden zijn het? eventueel een schema?
      is er iemand die mij hiermee kan helpen?

De gegevens van mijn auto zijn:
      Ascona SR 1.6 Liter
      Bouwjaar: Maart 1983.
      Hatchback (5-Deurs)
      Auto is orgineel afgeleverd in Duitsland, Kenteken weet ik even niet.
      nu is kenteken: 13-KNL-6

groeten ruben.

Aapje

Duitse knipperlichtrelais monteren, deze heeft een 4de aansluiting voor dit lampje. Grote kans dat ‘t al aangesloten zit in een duitse ascona, daar is het zo’n beetje verplicht.

Dit lampje knippert mee als de belasting op de knipperlichten zwaarder is dan 4x gloeilampjes.
        Dit zelfde effect heb je ook omgekeerd, hij gaat dan sneller knipperen als je minder dan 4 lampjes aangekoppeld hebt :)

AsconaSR

Ik heb het instrumenten paneel even uit het dashboard gehaald. er zit geen lampje in/aansluiting voor. Maar als de draden al in de relais kast komen kan ik die wel zelf trekken. waar is er zn relais te krijgen?

Groete Ruben

Aapje

Ebay, dealer, sloop? Duitse Astra-F’s met trekhaak zitten ze in in elk geval.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.