Aansteker in C Kadett maken. Gefixt, ander vraagje.

Forumindex Forums Modellen Kadett Aansteker in C Kadett maken. Gefixt, ander vraagje.

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Astraman
    Deelnemer

Ik heb een kadett C2 zonder aanstekerplug en omdat ik er van de zomer een grote tour mee door europa ga maken vind ik het wel makkelijk om er een koelbox en navi aan te knopen.

Maar dat gaat nu nog niet dus hoe pak ik dit aan.

Ik neem aan dat dit 31 jaar geleden allemaal niet zo OEM voorbereid is erin prikken en met tech 2 aan te zettenis enzo. :D Electra is niet mijn sterkste punt dus aub jip en janneke taal. :P

jens276
      Deelnemer

wil je dat hij het altijd doet of pas als je je contact hebt ingeschakeld???

altijd werkend= constant plus achter je dash vandaan vissen (van accu naar contactslot bijv.) die aansluiten op de plusaansluiting van je sigaretten aansteker, daarna een mindraad bevestigen aan de min van de sigaretten aansteker die je dan vervolgens weer aansluit op een massa onder het dashbord(bijv. een boutje die in de carroserie zit gedraaid)

nadat contact is ingeschakeld= plus na contact pakken (zit ook in je contactslot) daar de plus van aanstekerplug op aansluiten, mindraad op dezelfde manier als in de vorige methode. mindraad op de aanstrekerplug aansluiten en die weer op een massapuntje maken (boutje in de carroserie)

als je een multimeter hebt kan je makkelijk de constant plus en de plus na contact vinden.

constant plus= zegt het zelf als meet je altijd 12V op
        plus na contact= meet je 12V op nadat je het contact hebt ingeschakeld, anders blijft de meter 0V staan.

ik hoop dat je hier wat aan hebt.

groeten jens

Astraman
        Deelnemer

Moet je de boel ook zekeren in zo’n geval??

jens276
          Deelnemer

zou ik voor de zekerheid wel doen ja, ook draad wat dik genoeg is…..

maar adapters van navigatie/koelboxen zijn meestal al gezekerd van binnenin.

en anders moet je even kijken op hoeveel ampere die adapters zijn afgeregeld en dan ook zo’n zekering tussen je aansluiting plaatsen…..

moet op die manier wel werken als het goed is :)

Fearless
            Deelnemer

Het is heel mooi te doen aan je C kadettje,
              Trek het zekeringen kastje los en je zult wat extra aansluitingen vinden.
              Hierop heb ik mijn aansteker gezet, zo op een zekering die er al zat.
              Simpeler kan niet en het werkt tot nu toe nog goed:thumbup

Koendettc

je hebt toch ook originele middenconsoles met een sigarettenaansteker?

Ik heb er iig 2…

zoek er zoeentje en dan is dat al opgelost, moet je alleen nog 2 draadjes trekken ;)

de wit

Wist niet eens dat er Ctjes waren geleverd zonder aansteker…. nooit te oud om iets nieuws te horen. Ligt het kabeltje al niet ergens achter de radio opgeknoopt?? heb vast en zeker ook wel nog een stuk dash met aansteker liggen..

Astraman
                  Deelnemer

Mja, het gat zit er wel, maar er zit een fraaie afwerkdop in. Zo’n dopje dat zegt dat als je iets meer had betaalt had hier iets gezeten waar nu dat dopje zit om je daar aan te herinneren :P. Maar het inbouwen ist werk niet, aanstekerplugdinggeval kopen en erin zetten. Het gaat me puur om het aansluiten. Weet iemand of die orgineel bij de kadett een verlichte ring hebben want als het even kan wil ik het zo orgineel mogelijk maken.

Ik weet bij toeval nu ik er aan denk dat de E-Kadett van me ouders er ook geen had, en dat was een Club (dus niet eens basis) uit ’88, daar zat ook een dopje in die dat zei.

@Fearless
                    , de optie van het zekeringkastje staat me het meeste aan. Die ga ik eens bestuderen.

Astraman
                    Deelnemer

Zo vanmiddag maar eens (eindelijk) de tijd genomen om hem erin te fabrieken. Vorige week namelijk een orinele aansteker op de kop weten te tikken. Ging vrij gemakkelijk. Kabel gemaakt met AMP klemmetjes, hele nieuwe massa kabel gemaakt samen met die voor de radio. Maar nu heb ik twee vragen.

Ik kwam achter het zekeringkastje ook nog een draadje tegen wat naar de choke knop ging, is dat voor verlichting en zo jah, wat voor lampje zit daar dan in? Want hij doet nu niets. Of is het ergens anders voor?

Bij de orginele aansteker zit een metalen plaatje met een klein rondgaatje naast het gat van de aansteker zelf. Aangezien er ook een groene tranparante ring om de aanteker zit heeft het er alle schijn van dat er ook verlichting bij hoort. Is die ring oorspronkelijk verlicht bij een c-kadett? Want dan moet dat bij mij ook komen natuurlijk….alles zo orgineel mogelijk.

a3corsa

@Astraman wrote:

Ik kwam achter het zekeringkastje ook nog een draadje tegen wat naar de choke knop ging, is dat voor verlichting en zo jah, wat voor lampje zit daar dan in? Want hij doet nu niets. Of is het ergens anders voor?

Bij de orginele aansteker zit een metalen plaatje met een klein rondgaatje naast het gat van de aansteker zelf. Aangezien er ook een groene tranparante ring om de aanteker zit heeft het er alle schijn van dat er ook verlichting bij hoort. Is die ring oorspronkelijk verlicht bij een c-kadett? Want dan moet dat bij mij ook komen natuurlijk….alles zo orgineel mogelijk.

Als je een choke hebt met verlichting, dan zit er een klein lampje onder de choke knop (knop losdraaien), zelfde lampjes als van de dashboard verlichting.

Originele aanstekers hebben geen groene ring om de aansteker.

Astraman
                        Deelnemer

Hmm, er zit nu geen lampje, maar ik kan weleens een aantal van die lampjes scoren want een kant is toch defect van me teller, is het proberen waard denk ik, die pin is hol en het knopje is in het midden ook doorzichtig heb ik ontdekt.

Die aansteker heeft bij mij echt een groene ring, die heeft ie ook wel nodig om te passen. Maar goed misschien zijn er modellen die hem wel hebben of komt die van mij welicht uit een ascona of uit een manta.

petrolhead

ik had zo’n zelfde aansteker met groene ring erinzitten, geen idee of die origineel is. denk zelf van niet

Aapje

Groene ring = origineel
                              Lampje = houdertje wat ook in de kilometertellers zitten.
                              Aarde/massa trekt ie vanaf het hoekje/wat rondom de aanstekerplug zit.
                              En stroom kan je ‘m geven vanaf je verlichting van de cockpit, is leuk. Staat ‘t lampje alleen aan als je verlichting aan staat :D

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.