aansluitingen hooftremcyl.??

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD aansluitingen hooftremcyl.??

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Koekie

Ik wil een hooftremcyl van een senator 24v op m’n ascona bcc zetten maar welke aansluiting is voor de voorkant en welke voor achter?

fluks
      Deelnemer

als het goed is staan er nummers bij de aansluitingen
        het laagste nr is voor de achterremmen
        hoogste nr voor de voorremmen

Koekie

er staat idd 23 en 20 op

GSE
          Deelnemer

Staat der bij de Sennie B hrc niet op bij de Omega B staat der wel de cil diamter bij de aansluiting.

Maar de aansluiting die bij een Sennie B het dichtste bij de rembekrachtiger zit is voor de vooras en die het verste weg zit is voor de achteras.

Je moet wel ff onthouden dat je verschil in remleidingen hebt tussen enkel geflenst en dubbelgeflenst…

Koekie

origineel gepost door GSE
              Staat der bij de Sennie B hrc niet op bij de Omega B staat der wel de cil diamter bij de aansluiting.

Maar de aansluiting die bij een Sennie B het dichtste bij de rembekrachtiger zit is voor de vooras en die het verste weg zit is voor de achteras.

Je moet wel ff onthouden dat je verschil in remleidingen hebt tussen enkel geflenst en dubbelgeflenst…

“enkel geflenst en dubbelgeflenst…” wat houd dat in?
              en zijn de cyl van een omega en een senator wel gelijk,hoeveel mm moet de cyl wezen?

GSE
              Deelnemer

Enkel en dubbel gefelst wil zeggen trompet vormig of bol vormig.

Een Ascona zal na mijn idee trompet vormige aansluitingen hebben (als ie van voor 82 is zeker toen rond die tijd 82/83/84 is Opel van dubbel gefelst terug naar enkel gefelst gegaan) en een B-Sennie remleiding is bol vormig enkel gefelst genoemd.

Als je de HRC en bekrachtiger gebruikt van de B-Sennie heb je met minder pedaal slag meer vloeistof verplaating aangezien de hrc van een Ascona B origineel kleiner is,wat de gevolgen zijn voor de achter remmen durf ik zo niet te zeggen,maar het zal geen problemen opleveren gok ik.

De 23mm is voor vooras en de 20 is voor de achter as.

GSE
                Deelnemer

Of de hrc van een Omega en Sennie gelijk weet ik niet,de Omega 24V en Senator B 24V zijn wel hetzelfde maar of die van een bv een Omega 18S gelijk is met die van de 24V durf ik zo niet te zeggen…

Koekie

Bedankt ik denk dat het zo gaat lukken:thumbup

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.