Forumindex › Forums › Techniek › Cih › aansluitingen gasklephuis 6-cilinder
- Dit onderwerp bevat 15 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 26 augustus 2018om 12:37 door hinterachse.
-
AuteurBerichten
-
15 augustus 2018 om 01:01 #18359517
Ik heb effe een vraag. Ik las ergens op het forum dat er twee leidingen voor de carterontluchting nodig zouden zijn.
Een pinkdikke bovenaan de kleppendeksel naar de bovenkant van het gasklephuis. Die zit er.
Maar dan zou er ook nog ergens een dunne moeten zitten. Die is er niet.
Wel heb ik onderaan het gasklephuis twee afgedopte aansluitingen zitten (zie foto).
Ook stond er als de carterontluchting of -ventilatie verstopt zou zijn, het toerental zou kunnen gaan pendelen. En dat is wat de motor doet als ie net gestart is.
Zou het kunnen dat ik ergens nog een leiding of aansluiting moet maken?
18 augustus 2018 om 20:16 #18359640carterontluchting is er maar 1.
kleppendeksel naar gasklep 15mm ongeveer.beide afgedopte vaccuum leidingen zijn voor de ontsteking e.a.
gasklep positie schakelaar correct afgesteld?
pendelen kan ook valse lucht zijn, of dat je stationair regelaar het niet bij benen kan
carterontluchting al eens los getrokken,? wat doet motor dan?
18 augustus 2018 om 23:07 #18359643Hé Ghanz, de carterontluchting van 15 bovenop heb al eens los gehad, ja. Maakt niets uit en daar is ook alles gewoon open.
Gaskleppositieschakelaar is correct afgesteld, je hoort het schakelklikje als de gasklep in rust komt.
Die voor de ontsteking zit bovenop.
Valse lucht valt ook af, het zaakje is “remmenreinigerproof”.
Dat de stationair regelaar het niet bij zou kunnen ben zou een mogelijkheid kunnen zijn. Ik heb voor de aansluiting van de leegloopregeling een gat met schroefdraad gebruikt wat voor handen was in het ingekorte 6-cil. spruitstuk.
Daar heb ik een schroefkoppeling ingedraaid die ik toevallig had liggen van het luchtdruksysteem voor touringcars. Daar zou het knelpunt inderdaad kunnen zitten door de kleiner luchtdoorlaatdiameter.
ik zou hem eens kunnen uitboren zodat de doorstroming beter wordt.
19 augustus 2018 om 13:51 #18359656vaccuum aansluiting bovenop?
19 augustus 2018 om 14:32 #18359657Yep. Vacuum vervroeging van de ontsteking. Dat dunne groene slangetje.
19 augustus 2018 om 18:05 #18359661Dat kende ik niet.
Ik dopte deze af, en gebruikte er een van onder.
wat is dit voor pijp?
Gecombineerde?
19 augustus 2018 om 18:07 #18359662Gasklep van?
Aanzuigslang van 2.0?/3.0?
ivm dat zij pijpje?
19 augustus 2018 om 21:11 #18359671Het inlaatspruitstuk is van een 6-cil. en ingekort uiteraard. Die gasklephuis hoort daarbij. De gasklepsensor is hetzelfde als die van een 4-cil.
Hieronder zoals ik hem kocht met de originele inlaat. En zoals je ziet zit daar dat groene slangetje ook bovenop. Dus………
20 augustus 2018 om 16:05 #18359687Die inlaatspruitstuk is de kleine! Lijkt wel op die van de 2.2E.
De gasklepdiameter moet 70 mm zijn.
20 augustus 2018 om 16:06 #18359688Nog ff een opmerking..
De oliekoeler doet zo niet veel…
Plaats die maar voor de radiateur.
20 augustus 2018 om 16:54 #18359689Hihi die oliekoeler is wel geinig zo indd
Had m helemaal niet gezien
maar motor loopt nog steeds te pendelen denk ik, of was het schoonmaken van de stationair regelaar voldoende ?
20 augustus 2018 om 19:11 #18359693Ja shit man, twee keer dezelfde foto ge-upload! Waarschijnlijk omdat de site vaak vastloopt bij het uploaden. en ik dan weer gefrustreerd te werk ga.
Deze is de ingekorte!
Enneh………. de oliekoeler doet genoeg hoor! Ik weet dat het er raar uit ziet maar scheelt echt wel een pak. Bij de touringcars zit de intercooler en de oliekoeler ook zijdelings. Hebben die problemen? Dat bedoel ik. En waar je hem in de rallycross echt niet wil hebben is wel voor de radiateur! Die trouwens eerdaags ook verhuist naar achteren.
23 augustus 2018 om 11:35 #18359765Ah… crosser ipv straat gebruik…
korte heftige ritjes,
dan begrijp ik de keus wel ivm schade.
Maar dat pendelen..verwacht daar toch een elektrisch euvel…
stationair Kun je met dit gasklephuis ook bijstellen met bout en moer op gasklephuis, gaskleppositiesensor hoort te tikken bij de minste beweging van de gasklep, uit stationair stand.
gaskabel niet te strak?
En trouwens.. voor de rallycross zou ik de gasklepvoorverwarming ook afsluiten..
koude lucht zijn de motoren gek op toch?
23 augustus 2018 om 19:26 #18359778Inderdaad Ghanz, die zijn dol op koude lucht. Ik heb daar eigenlijk nooit bij stil gestaan, maar dat heeft bij mij idd geen toegevoegde waarde, nee.
Die gaat er dus, ja! Goed plan.
Dat klikken bij in of uitschakelen van de gaskleppositiesensor, das oké. Gaskabel is zelfs te los, daar moet ik nog eens een fatsoenlijk afstelmogelijkheid voor bedenken.
Ik ga eerst maar eens de luchttoevoer van de omloop doorgang verwijden en die dunne koelwaterleiding afdoppen.
Dan kan ik daarna eens kijken over wat jij zegt wat betreft de elektronica. Heb de temp.sensoren ook al eens gecheckt gehad.
25 augustus 2018 om 22:12 #18359832Temperatuur sensor met foute waardes, is meestal defect naar een maximale of minimale weerstandswaarde, starten zou dus moeizaam tot niet gaan.
Toestel is voor de remmenreiniger test geslaagd?
Klinkt ook wel wat als valse lucht namelijk.. hij kan het niet af corrigeren
26 augustus 2018 om 12:37 #18359847De waardes van de sensoren kloppen volgens de info die ik van de leveranciers heb verkregen. Starten doet ie als de beste en de remmenreiniger doet hem helemaal niks, dus het punt van de valse lucht is ook meteen afgedaan.
Ik ga toch eens kijken of ik die ene inschroefkoppeling voor de leerlaufregeling kan vergroten, net als bij de originele, zodat dat buiten kijf staat.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.