Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › aansluiting koplampwissers
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 december 2009 om 16:16 #17215635
bij de senator en monza komen vaak koplampwissers voor.
Een Ascona C daarentegen zie je er bijna nooit mee,vandaar dat het blijkbaar ook niet in het electrisch schema te vinden is.
Kennis van mij heeft voor zn c ascona een set koplampwissers gekocht,die ook echt daarvoor is.,alleen geen bekabeling,en we komen er wat betreft aansluiting niet uit.
we hebben : de ene motor heeft rood,zwart en bruine draad,de andere dezelfde 3 plus nog een blauwe.
We hebben allerlei mogelijkheden geprobeerd maar de motortjes geven geen kik (ze kunnen ook stuk zijn natuurlijk)
Zijn het bij senator/monza dezelfde kleuren??
En zo ja,weet iemand wat waarvoor is??31 december 2009 om 21:43 #17580064:hmmzwordt deze niet geactiveerd door alleen een +?
1 januari 2010 om 04:00 #17580065origineel gepost door asconahobbyist
bij de senator en monza komen vaak koplampwissers voor.
Een Ascona C daarentegen zie je er bijna nooit mee,vandaar dat het blijkbaar ook niet in het electrisch schema te vinden is.
Kennis van mij heeft voor zn c ascona een set koplampwissers gekocht,die ook echt daarvoor is.,alleen geen bekabeling,en we komen er wat betreft aansluiting niet uit.
we hebben : de ene motor heeft rood,zwart en bruine draad,de andere dezelfde 3 plus nog een blauwe.
We hebben allerlei mogelijkheden geprobeerd maar de motortjes geven geen kik (ze kunnen ook stuk zijn natuurlijk)
Zijn het bij senator/monza dezelfde kleuren??
En zo ja,weet iemand wat waarvoor is??volgens mij staat het in de haynes vraagbaak van de manta B omschreven…
1 januari 2010 om 16:57 #17580066Ik kan het je wel proberen te beschrijven hoe het werkt:
Je hebt een normaal pompje op je ruitenwisser reservoir (dat bij koplampwissers in de regel wat groter is als een normale uitvoering)
Vanaf dat pompje loopt een slang naar een T-stuk dat dmv een electronicsche klep die word bedient als het pompje met lampen aan word bedient,dan opent de klep en word er ruitenreiniger naar de koplampen gestuurt en naar de voorruit,tevens worden ook je als je met lampen aan de voorruit sproeiers gebruikt (normaal gaan de ruitenwissers) dan 4/5x op en neer ook de koplampwissers mee aangestuurt.Op Monza Senator staat de zaak beschreven,is zo achteras in te bouwen mits je sproeier en motorjes hebt.
27 juli 2012 om 10:36 #17580067goede morgen Posting Freak,
nu heb ik een vectra a ,een hele mooie ,en zie op marktplaats wissers staan , ow ow wat wil ik die graag op mijn vectra a maken , ik heb een pompje van een corsa , daar haal ik het t stuk vanaf en maak die slang naar de voorkant , toch .
Ik boor ntjes twee gaatjes onder me koplampen , en zet de wissers erin .of zegaan werken geen idee , maar nu zie ik ook twee draaden liggen voor mistlampen , wat denk jij . gaat dat werken ,zodat ik ze gewoon bedien mewt de schakelaar van de mistlampen . :thumbup
27 juli 2012 om 10:41 #17580068Ga er maar vanuit dat ze stuk zijn. Ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat ze werken.
27 juli 2012 om 11:19 #17580069Bij mijn Monza werken de wissers wel..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.