Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › aansluiting kachel a1+weer geen doorstroming.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 november 2011 om 13:23 #17939218
Dus conclusie zou kunnen zijn:
– het mechanisme van de luchtverdeling werkt niet naar behoren. Bij mij klemt bijvoorbeeld het hefboompje als ik hem helemaal koud wil zetten.
– de radiateur heeft door ketelsteen een grotere overgangsweerstand van water naar lamellen.Volgens mij zijn deze dingen beiden niet makkelijk te controleren/op te lossen omdat vogens sommigen hier er bijna een dag over doet om het interieur eruit te krijgen.
Wat betreft mijn nieuwe BEHR thermostaat: zoals ik al zei staat het streepje van de temperatuur meter in het midden tot een heel klein beetje er boven. De kachel is warmer momenteel! Al moet ik zeggen dat het nog niet echt heeft gevroren, maar ik ben gisteravond (rond de 7 graden buiten) terug gereden met de kachel op halverwege. Vanmorgen zelfs zonder jas in de auto kunnen zitten met raam op een kier.
Dus er is verbetering. Weet alleen niet of dit nu ligt aan de verhoogde water temperatuur of aan de vormfactor van de thermostaat.
30 november 2011 om 13:25 #17939219Fuck zeg. Hele carter kapot??
Had ik laatst met een bierfles. Gelukkig alleen kapotte band die niet meer te repareren viel.
30 november 2011 om 13:35 #17939220AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Gubje wrote:
Fuck zeg. Hele carter kapot??
Had ik laatst met een bierfles. Gelukkig alleen kapotte band die niet meer te repareren viel.
Yep, de carter heeft een behoorlijk smak gehad, en wat miss nog meer ?
de betonnen band lag in de lengte, heb die in het donker niet meer snel genoeg kunnen ontwijken :(moest bij deze deze wagen de thermostaat nog verwisselen,
was ook niet echt meer warm te krijgen,…… en ast blokkie pech heb, hoeft dat ook nie meer :agent30 november 2011 om 13:37 #17939221Zolang de oliedruk niet weggevallen is kan het nog wel meevallen lijkt mij.. Of het carter moet de krukwangen of iets dergelijks beschadigd hebben of olieaanzuigbuis?
Is wel zuur zeg. Onderstel en carroserie verder geen schade?
30 november 2011 om 13:41 #17939222Jezus Ron, dat is werkelijk waardeloos!!
Met de Nissan? :fy130 november 2011 om 13:58 #17939223AnoniemLid sinds:
1 January 1970@charlois187 wrote:
Jezus Ron, dat is werkelijk waardeloos!!
Met de Nissan? :fy1Nee, die gelukkig nie, staat nog op stal, Mario :thumb
carter is flink ingescheurd, mn betrouwbare Deawoo is totaal leeggebloedt op straat,
Milieu erbij, pff, wagen is afgesleept voor nader onderzoek :cryMaar affijn, kunnen we de kachel van de A1 binnenkort waarschijnlijk op de winter gaan testen,
en dat lag nou niet in mn planning, zo voor de feestdagen, en er nu ook nog zo’n autobrandjes-debiel
hier in de stad is op gaan staan en rond dwaalt met z’n aansteker. :puke30 november 2011 om 16:32 #17939224@MonzaRon wrote:
@charlois187 wrote:
Jezus Ron, dat is werkelijk waardeloos!!
Met de Nissan? :fy1Nee, die gelukkig nie, staat nog op stal, Mario :thumb
carter is flink ingescheurd, mn betrouwbare Deawoo is totaal leeggebloedt op straat,
Milieu erbij, pff, wagen is afgesleept voor nader onderzoek :cryMaar affijn, kunnen we de kachel van de A1 binnenkort waarschijnlijk op de winter gaan testen,
en dat lag nou niet in mn planning, zo voor de feestdagen, en er nu ook nog zo’n autobrandjes-debiel
hier in de stad is op gaan staan en rond dwaalt met z’n aansteker. :pukeGelukkig maar…… :thumbup
Alhoewel het is zoiezo niet leuk uiteraard.Ik heb trouwens weinig last van de kou in mijn wagen.
Wordt lekker warm, alleen pas na 15 km rijden ofzo!
Of het nou -10 is, binnen wordt het gewoon lekker warm.30 november 2011 om 16:50 #17939225AnoniemLid sinds:
1 January 1970Zo zijn er dus wel meerdere users met een winter-warme bolide :thumb
Het is een thema dat niet overal opgewarmd wordt in fora’s,
ook mooi te lezen dat er positieve berichten te lezen zijn
omtrent de ‘gesloten/open-haard’ politiek in onze bolides :jerry30 november 2011 om 16:55 #17939226Ik heb net ook een vrij groot stuk gereden en buiten is het een graad of 7 en ik moet zeggen ik heb de kachel lager gezet,maar de problemen komen pas als het rond 0 is…
30 november 2011 om 17:21 #17939227@MonzaRon wrote:
Zo zijn er dus wel meerdere users met een winter-warme bolide :thumb
Het is een thema dat niet overal opgewarmd wordt in fora’s,
ook mooi te lezen dat er positieve berichten te lezen zijn
omtrent de ‘gesloten/open-haard’ politiek in onze bolides :jerryNaar mijn mening is het ook geen probleem dat elke monza /senator/commodore/rekord heeft. Denk dat het vooral te maken heeft met veroudering, kalk, ventilator die minder toeren draait door slijtage enz.enz…
Wij hebben enkele rekords gehad E1 en E2 en die werden ook lekker warm van binnen, ook bij vorst. Enige probleem was het bekende toeren regelen van de ventilator.
Moet wel zeggen dat sinds ik de elektrische vin heb gemonteerd, dat de auto een stuk sneller warm is doordat de vin niet meedraait als ie koud is (kapotte visco waardoor de vin continu bleef draaien)30 november 2011 om 18:38 #17939228-offtopic Stelletje kloootzakken hebben ze tegenwoordig niets beters te doen dan andermans auto’s te vernielen :puke
eerst in waalwijk zo’n mafkees die cabrio’s en een oldtimer in de fik steekt.
Nu bij Ron weer van die eikels die het leuk vinden dat je jezelf te platter rijd.
Ik vraag mezelf wel eens af of er nog wel normale mensen hier op de aardbol wonen ?Maar mij senator ( met airco ) wordt lekker warm ook als het vriest :thumbup , vorig jaar ook geen last gehad met de kou. moet er wel bij vertellen dat die s’nachts binnen staat ( heb een hekel aan krabben :thumbdown )
Als ik 3 a 4 km heb gereden is die al lekker warm en op gas nog iets sneller ! :thumbup23 december 2012 om 16:18 #17939229Zo nog steeds hetzelfde probleem:Winter+Monza=kou binnen.
Nu heb ik mijn kachelradiateur gelukkig kapot (gelukkig omdat ik nu echt een rede heb om dat ding deruit te halen),
Ik heb me nu dit gekocht:
Een na mijn idee betere radiateur dan dat lomp koperen blok met die grove mazen.
En om mijn lucht hoeveelheid wat te vergroten heb ik kachelmotor van een ander merk genomen namelijk van een Ford KA.
Der zijn maar een paar merken die met dit model aanjager werken die de lucht aanzuigt over de electrische motor:
Audi VW jappanners BMW werken met andere motoren die mmmnet andersom werken en Jaguar Mercedes Ford hebben wel het model kachelmotor wat der ook in een Monza en dan nog zijn die modellen kachelmotors maar zelden toegepast.Maar goed een Ford Ka kachelmotor is schat ik 30% groter kwa schoepenwiel als dat van een Monza en met wat aanpassingen past het ook in het huis van een Monza/Senator Rekord E Commodore C:
Motor draait probleemloos rond,ik ga de weerstanden van een VW golf 3 gebruiken en ik snij het huis van boven open zodat het huis 2 delig word en ik de motor der van bovenuit kan nemen en vervangen,ik ga geen dag meer sleutelen om de kachelmotor te vervangen..
Morgen verander ik het huis en ik denk na de kerst dat ik de zaak inbouw en dan hoop ik het warm te krijgen in mijn auto nu is het gewoon mmm niet leuk heb een test gedaan laatst -1 buiten is +9,5 binnen in het donker…Dat had +20 moeten zijn dan was ik stil geweest maar het nog geen 10 graden binnenin de auto bij 1 graden vorst is belachelijk..
25 december 2012 om 16:33 #17939230Daarom was de lucht koud en de hoeveelheid was ook al niks…
Morgen de zaak weer inelkaar zetten met een nieuwe radiateur (deze was lek) en een andere kachelmotor van een Ford Ka die royaal groter is,hopen dat ik meer lucht en warme lucht heb.
26 december 2012 om 07:36 #17939231Haalde destyds mijn sennie a1 op was ook amper lauw binnen
Waren er in mijn ogen 2 opties andere kachelradiateur maar dat was veel werk of doorspoelen met hoge druk
Laatste gekozen want enkel met zoda en tuinslag kwam er
Niet veel rommel uit maar met hoge druk een zooi verbazend wekkendNadien altyd lekker warm gehad ook vij -7
Ken der meerdere die ut zo doen verder goed resultaat26 december 2012 om 10:43 #17939232Die kachelradiateur met die bladeren heb ik gisteren uit mijn Monza gehaalt:
Het gedeelte waar nog lucht door kon was ongeveer 30% van het totale radiateur oppervlakte des te dieper in de bak des te meer rommel:
Zand bladeren en zaden van berkenbomen zaden muurvast in de radiateur + ie was lek nu was deze radiateur wel van bj 77 dus het mag ook wel dat ie na 35 een keer kapot gaat..Vanmiddag de zaak weer dicht bouwen en hopen dat het weer warm word.
Ook mijn oude kachelmotor heeft het altijd goed gedaan alleen toen ik um gisteren in de hand had voelde ik verticaal en horizontaal speling op de as..Dus die heeft zijn draai uren ook wel achter de rug.
30 december 2012 om 12:22 #17939233En hoe gaat het Ben ?
Is het nog gelukt met je kachelhuis ?
30 december 2012 om 13:31 #17939234Jip alles zit weer in elkaar:
Kachelmotor werkt stukke beter als het serie ding
Kachelradiateur zit der netjes in.Uitblaas lucht is rond de 50 graden aan de zijkanten van het dashbord en 60 graden onder bij de voetenruimte.(waarom 10 graden verschil weet ik niet)
Ik ben nog niet helemaal tevreden:
Mijn zus heeft zo,n vw polo uit 98 denk ik die blaast de lucht met 70 graden uit
en ik krijg de lucht net aan de 50 graden ik had het ook liever op 70 graden gehad….Maar goed het is een 100% verbetering tegenover eerst want dat was gewoon waardeloos:
Geen warme lucht en amper lucht,nu heb ik veel meer lucht en warmere lucht.30 december 2012 om 14:14 #17939235ik weet niet of het wat is bij jullie problemen
ben niet bekend met dit type opels
maar bij een omega b v6 zit er een extra pompje op de leiding naar de kachel rad
deze gaat draaien als je de auto op contact zet en pompt water naar de kachelradnu las ik het zo ff snel door hier en dacht wie weet is dat mischien een idee voor jullie
zodat de kachel radiateur wat meer warm koelwater krijgt
is maar een idee hoor30 december 2012 om 14:27 #17939236Bij de modellen Monza Senator Commodore C Rekord E:
Stoomt warm water achter uit je blok en word dan door de kachel radiateur heen geperst en word dan door de waterpomp aangezogen en weer terug het blok in gepompt.Waarom weet ik niet maar de kachels van de modellen zonder ac (ac is een compleet ander systeem) zijn erg…magertjes en als ik bv kijk naar de maat kan de kachel radiateur dan heb je toch een behoorlijke joekel van een radiateur en toch presteert het bij de auto,s (stuk of 5 van die auto,s met die kachel)die ik heb gehad niet echt spectaculair..
Waarom weet ik niet..31 december 2012 om 06:23 #17939237Heb je foto van hoe dat zit syl astra ?
31 december 2012 om 09:55 #17939238@eddepet007 wrote:
Heb je foto van hoe dat zit syl astra ?
nee geen foto van van maar in het koelsysteem van een mv6 zitten 2 van die pompjes
1zit gewoon in de leiding naar de kachel
zal binnenkort wel foto maken6 februari 2013 om 21:20 #17939239ben ook weer aan het klooien geweest om het warmer te krijgen in de senator (met ac)
heb een water pompje op de retourslang gezet tussen de kachelradiator en verdamper in zoals eerder vermeld werd. had er een liggen dus gewoon er tussen om te proberen.
vanochtend met -3 graden totaal geen problemen het warm te krijgen, voordeel van het pompje er tussen is dat het 10x sneller warmte uit de blazer komt! dus eerder ontdooide ramen maar vooral er eerder warme lucht in de cabine komt. anders was de motor al op temperatuur na 10km rijden dan kwam er wat lauwe lucht uit de kachel zetten.
en heb mijn ventilator omgebouwd, heb dezelfde motor maar nu met de schoepen er op van een astra G van 2002. blaast een stuk meer, wat anders op standje 2 moest kan nu op 1. enige nadeel is dat die wat meer lawaai maakt op stand 3. maar luchtverplaatsing is beduidend beter met een goede warmte uitstroom.
links origineel, rechts astra schoepen
pompje links vd verdamper
uitblaas temperatuur van de middelste blaasmond (helaas weet ik niet wat die van te voren was…. maar kan de hand nu amper voor de blaasmond houden ivm de temperatuur wat anders geen probleem was)
hopen op weer een paar nachten strenge vorst om het echt goed te kunnen uitproberen of het echt een verbetering is, maar zoals het nu lijkt ben ik al meer tevreden!
(ps, is het een beetje te doen om een kachel radiateur te vervangen van een model met airco??)
7 februari 2013 om 11:55 #17939240Nee is niet te doen is nog een groter pens werk als bij een model zonder ac.
Dat pompje is gewoon super,dit heb nu bij mijn mercedes die ik nu rij der ook tussen tussen gezet omdat de verdamper bevroor nu is dat ook verleden tijd.
Als je problemen hebt met een koude kachel zet der dan zo,n electrisch pompje tussen van bv een Mercedes W126 V8 of VW corrado VR6.
Een 6 cil lijn is een lang blok en de water afgifte aan het einde van het blok is niet extreem veel met zo,n pompje verplaats je veel meer warm water..
8 februari 2013 om 14:13 #17939169@sw16v wrote:
ben ook weer aan het klooien geweest om het warmer te krijgen in de senator (met ac)
heb een water pompje op de retourslang gezet tussen de kachelradiator en verdamper in zoals eerder vermeld werd. had er een liggen dus gewoon er tussen om te proberen.
vanochtend met -3 graden totaal geen problemen het warm te krijgen, voordeel van het pompje er tussen is dat het 10x sneller warmte uit de blazer komt! dus eerder ontdooide ramen maar vooral er eerder warme lucht in de cabine komt. anders was de motor al op temperatuur na 10km rijden dan kwam er wat lauwe lucht uit de kachel zetten.
en heb mijn ventilator omgebouwd, heb dezelfde motor maar nu met de schoepen er op van een astra G van 2002. blaast een stuk meer, wat anders op standje 2 moest kan nu op 1. enige nadeel is dat die wat meer lawaai maakt op stand 3. maar luchtverplaatsing is beduidend beter met een goede warmte uitstroom.
links origineel, rechts astra schoepen
pompje links vd verdamper
uitblaas temperatuur van de middelste blaasmond (helaas weet ik niet wat die van te voren was…. maar kan de hand nu amper voor de blaasmond houden ivm de temperatuur wat anders geen probleem was)
hopen op weer een paar nachten strenge vorst om het echt goed te kunnen uitproberen of het echt een verbetering is, maar zoals het nu lijkt ben ik al meer tevreden!
(ps, is het een beetje te doen om een kachel radiateur te vervangen van een model met airco??)
heb jij 3 standen op je kachel met airco ?
die van mij is alleen met een variabele schuif te regelen, of heb jij dat veranderd?8 februari 2013 om 16:37 #17939241Met of zonder AC hebben beide 4 standen:
alleen bij een A1 en een model met AC word dit door een schuif geregeld en bij een A2 door een draaischakelaar..Die schuiven lijken variable maar is in feite precies hetzelfde als een draaischakelaar.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.