Aansluiting benzinefilter stuk

Forumindex Forums Modellen Astra Aansluiting benzinefilter stuk

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Richard66
    Deelnemer

Beste forumleden,

Ik wilde bij de Astra G van mijn zoon het benzinefilter vervangen, maar aangezien ik niet de
      goede sleutel had om de koppeling los te maken (stom..), ging de snelkoppeling deels defect.
      Ik heb hem kunnen fixeren en hij lekt ook niet, maar zou toch graag het filter vervangen.
      Nu had ik geïnformeerd en de enigste optie zou zijn het complete leiding stelsel te vervangen (!)

Mijn vraag is of er ook een (goede) reparatie mogelijkheid is mbv slangklemmen o.i.d.
      Ik heb ook gevonden dat er wel reparatie setjes bestaan voor benzine leidingen, alleen
      die zijn erg duur voor slechts 1 reparatie (zijn complete sets)
      Als er trouwens forumleden in de omgeving Nijmegen zijn die dit zouden kunnen uitvoeren,
      houd ik mij ook aanbevolen.

Vast dank voor jullie reacties.

Richard66
      Deelnemer

Niemand ?
        Ik heb in de tussentijd geïnformeerd en een complete leidingset kost rond de 70 Euro.
        Vraag is alleen of deze gemakkelijk te vervangen is.
        Iemand vertelde mij dat de benzinetank er dan onderuit moet.
        Klopt dit ?

bart-gsi
        Deelnemer

de tank eronderuit halen kan.. maakt het wel een beetje makkelijker maar hoeft niet perse..
          de leidingen zijn volgens mij zo`n zelfde klik systeem als de brandstoffilter..
          70 euro is persoonlijk niet veel voor een complete leiding set…
          ik zou meer kwijt zijn voor de mijne en ben toen maar zelf m`n leidingen gaan knutselen van 4 meter brandstofslang en een zakje koppelingen maar was nog steeds meer kwijt dan 70 euro.. dus goede deal B-)

dockedmarc
          Deelnemer

ik zou gewoon de aansluiting eraf snijden en een stuk slang er tussen met slangklemmen, desnoods doe je in de kunststof slang nog een stuk grote remleiding voor de stevigheid.
            ik heb laatst op deze manier een vacuüm leiding gemaakt.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.