aansluitin stekker trekhaak

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum aansluitin stekker trekhaak

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    VectraDen
    Deelnemer

Ik heb een vectra 1.8 uit 2004 met trekhaak. dit is een 13 polige met en verloop nar 7.
      Als ik mijn aanhanger inplug werken mijn gewone lampen als knipperlichten en brandt de mistlamp zodra ik mijn licht aandoe.
      De verlichting is gemaakt van een zgn lichtbalk die je kant en klaar kunt kopen.
      wie weet raad.

bart-gsi
      Deelnemer

een lichtbalk bekabeling nemen voor een 13 polige trekhaak kabelboom…. dan heb je het verloopje niet meer nodig.. ik vermoed daar o.a. daar de fout in zit
        ik vermoed dat je licht schakelingen niet overweg kunnen met een oud 7 polig systeem… ( bedoel ermee het ontwerp is oud )
        krijg je ook meldingen via canbus of dat nog niet??

VectraDen
        Deelnemer

meldingen via Canbus komen niet als ik mijn aanhanger aansluit. daar heb ik wel problemen mee met het zoeken naar led verlichting.

bart-gsi
          Deelnemer

Canbus systeem = altijd canbus leds monteren als je geen foutmedingen wil..
            Maar ik denk dat je sluiting maakt omdat je diverse lampen verkeerd aangestuurd worden
            Ze hebben daar aparte kabelbomen voor voor aanhangers.. Dan heb je mistlamp apart , accessoires, lampen check etc..

VectraDen
            Deelnemer

Sorry misschien verkeerd uitgelegd. Ik heb leds in de auto geprobeerd, speciale voor canbus maar die gekke dingen blijven knipperen.
              Dit staat los van de aanhanger. misschien kan ik een 13 polige stekker monteren aan de aanhanger.

bart-gsi
              Deelnemer

dat zou ook kunnen volgens mij

misschien dat dit je meer op weg kan helpen
                https://www.trailerplus.nl/aansluitschema-verlichting.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

zit een aansluitschema bij

corsabc20xe
                Deelnemer

Ik heb ook een 13 polige op me signum. Als ik de fietsendrager erop heb 7 polig gebruik ik ook een verloop. Geen problemen mee.
                  Ook niet met leen/huur aanhangers. Ik vermoed dan ook dat er iets fout zit aan je Lichtbak. Probeer eens een aanhanger van een ander of een fietsendrager ofzo.
                  Als dit allemaal het zelfde probleem geeft zitten de pinnen in je stekker niet juist.

Wat betreft de leds dit is een bekend probleem en een relais er tussen is de tot nu toe enige optie.
                  Ik zou zeggen gewone bollen erin.
                  Stads licht is nog wel te doen maar remlicht enzo een hoop gedoe.

bart-gsi
                  Deelnemer

ik heb geen canbus maar gewoon een light check en ik heb bij de led remlichten een weerstand van 21w er tussen zitten dan krijg ik er ook geen melding van

corsabc20xe
                    Deelnemer

Het gaat ook niet om de melding maar om knipperen na het op slot zetten van de auto. Of van de verlichting tijdens het rijden als de verlichting niet aan staat.

https://www.youtube.com/watch?v=U8cmxTpdsWE” onclick=”window.open(this.href);return false;

corsabc20xe
                      Deelnemer

https://www.youtube.com/watch?v=zi2zC3avoL0″ onclick=”window.open(this.href);return false;

bart-gsi
                        Deelnemer

dat is idd wel vaag.. opzich wel apart… maargoed.. een led verbruikt weinig stroom.. en zou denk ik bij wijze van een pulse ter controlle ( zo lijkt van canbus) al te gaan branden dus zou een weerstand opzich moeten helpen..

corsabc20xe
                          Deelnemer

nee helaas het gaat om de reactie snelheid van een led

VectraDen
                            Deelnemer

Dank voor alle advies. Ik ga proberen met een andere aanhanger en de boel maar eens goed laten nakijken. Wat betreft de leds,ik heb ze nu alleen in mijn stadslichten. Ze knipperen wel als ik ze uit doe maar dat is maar 15 seconden. dan zijn ze uit. moet alleen wel altijd stadslicht aanhebben anders blijven ze tijdens het rijden ook knipperen.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.