Aansluiten trekhaak Astra J

Forumindex Forums Modellen Astra Aansluiten trekhaak Astra J

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    AstraZeneca
    Deelnemer

Ik wil een trekhaak aansluiten op een Astra J sports tourer 1.4 benzine uit 2011.De auto is niet voorzien van parkeersensoren

Ik heb de trekhaak tweedehands gekocht op onderdelen lijn. Het betreft een bosal a50-x.

Ik kan op internet geen beschrijving vinden voor de installatie. We zijn echter al een heel eind gekomen met de informatie op dit forum en een stukje gezond boeren verstand.

Echter op dit forum wordt veel gesproken over drie draden naar voren. In deze set zitten maar twee draden die naar voren gaan. Een rode en een roodwitte. De roodwitte hebben we in de zekeringenkast aangesloten op positie 19, de een na bovenste zekering links bovenaan, aangesloten. De zekering voor achter- en remlichten. Waar de rode moet is ons niet bekend.

Verder heb ik achterin nog een korte kabel met drie kleuren. Grijs geel grijs blauw en blauw rood. Geen idee waar die voor is.

Wie kan het verlossende antwoord geven wat waar moet worden aangesloten.

IMG_20250404_205610IMG_20250404_205345

AstraZeneca
      Deelnemer

<p style=”text-align: left;”>Ik ben nog niets verder gekomen. Iemand een idee?</p>

Riesje69
        Deelnemer

Beste AstraZeneca,

ik zou 1,2,3 niet weten welk merk het is van je aansluitset.

Dan is het gissen.

Veel zoeken, vergelijken en dan kom je een heel eind.

Je zou als hulpmiddel het merk/nummer van de trailermodule kunnen gebruiken om te zoeken.

Wist je dat er veel verschillende merken met verschillende sets zijn. Met en zonder PDC, met en zonder checkcontrole? 7 polig of 13 polig. Vrijwel plug en play.

Succes met je zoektocht.

Gr. Ries.

keyboard
          Deelnemer

Ik heb het niet helemaal doorgelezen maar volgens mij zou je met deze handleiding nog wel een eind op weg kunnen komen.

https://catalogue.ecs-electronics.nl/DownloadFile.php?directlink=OP052D1/OP052D1%20Astra-Corsa.pdf

Corsa_GSi
            Deelnemer

Kan je op de website van Bosal niet de handleiding downloaden of opvragen?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.