Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › aansluiten tellerunit rekord e2
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 juni 2013 om 19:18 #17258438
ik heb een tijdje geleden mijn tellerunit eruit gehaald om aan de tellerkabel te kunnen werken , echter nu ik hem er weer inzet doet de verlichting in de unit het niet meer ( wel de rest van het interieur verlichting) en het lampje van de gevaren lichten die boven op de stuurkolom zit brand ook niet , gevarenlichten werken wel gewoon, ,maar het controlelampje in de unit blijft branden . Ik heb 1 grote stekker aangesloten en 1 losse draad met schuifstekker in het midden van de unit , verder zitten er meerdere schuifstekkers achter de unit in een kabelboom bij elkaar gebonden maar ik zie geen voldoende aansluitingen op de unit ,Kortom IK WEET HET NIET MEER HOE HET GEZETEN HEEFT !! , wie kan mij verder helpen ?
10 juni 2013 om 07:02 #18151380Die dikke ronde stekker kan maar op 1 manier. De grijs/groene kabel komt op positie kl 58
De andere 2 zijn voor oliedruk en wk (iets et waarschuwingscontact, maar geen idee welke)
10 juni 2013 om 09:52 #18151381hier even wat fotos ter verduidelijking
ik heb 1 stekker groen,grijs deze zou dus op kl 58 moeten
nog 2 losse stekkers ( wel bij elkaar )rood en zwart-rood
1 dubbele stekker met groen, geel-blauw
1 losse bruine
1 losse zwarte
10 juni 2013 om 11:10 #18151382Die dubbele komt op de dubbele positie (ivm toerenteller)
De grijs/groene op kl 58
Maar geen idee wat op de losse middelste staat. Kan zijn dat daar de rode op moet (maar weet het ff niet meer zeker)
25 juni 2013 om 08:14 #18151383de verlichting doet het nu alsmede het gevarenlicht, grootlicht
ik heb alleen nog geen contact,olielampje ,handrem en remvloiestof controle lampjes.
van de rood en roodzwarte zit er een in het midden , dat werkt nu goed , als ik de andere erop doe blijft het gevarenlichtje branden dus dat zit nu goed .
wie kan mij vertellen welke andere het is om de overige lampjes weer werkend te krijgen ? ( electrisch ben ik dus heel slecht maar dat hadden jullie al wel door :hmmz )25 juni 2013 om 20:26 #18151384lampjes zelf nog wel heel?
26 juni 2013 om 08:20 #18151385ja die zijn nog heel , kan het geen massa probleem zijn of moet dan niets het doen ?
anders probeer ik vrijdag wel even romijn te bellen .Die kl 58 trouwens , is dat een kleurcode ofzo die overeenkomt met de kleurcode van de kabel die erop komt ?, anders kan ik daarvan misschien terughalen wat waar moet26 juni 2013 om 16:04 #18151386Nee, er moet ergens achterop je dash kl 58 staan. Dat is de benaming voor de verlichting. En daar komt de grijs/groene kabel op.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.