aansluiten radio op versterker probleem

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie aansluiten radio op versterker probleem

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
  • Auteur
    Berichten
  • #17520204
    Roelof
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Als je geen aansluiting op je radio hebt is het gebruik van de geschakelde 12v meestal een bruikbare oplossing, dus de 12v achter het contactslot.

      #17520205
      MV
        Lid sinds:
        1 July 2004

        uhm oke, ik heb namelijk het probleem dat als er iets aanstaat op contact dat die me accu leeg trekt vandaar mijn vraag eigenlijk.
        (het is een diesel en moet eerst voorgloeien + dat tegelijkertijd me versterker aanstaat)

        ze hebben alles al gecontroleerd en doorgemeten maar weten niet wat het is.

        of de accu is gewoon slecht dat zou het ook kunnen wezen.

        in ieder geval bedankt voor de info en ik hoop dat ik er uit kom, is niet echt prettig als je steeds een lege accu heb:thumbdown

        #17520206
        R.Frankhuisen
          Lid sinds:
          2 March 2009

          heb je niet toevallig de remote aansluiting van je versterker op de constante + gezet? dan trekt de versterker idd je accu leeg!!

          #17520207
          RonaldH
            Lid sinds:
            30 June 2004

            sommige sony’s hebben een apart stekkertje waar ook de mute op zit en de remote.

            gaat er iso in die sony of een sony stekker ???

            #17520208
            2e-c14nz
              Lid sinds:
              5 June 2009

              Bij ons gaat er een sony stekker in. We zijn van pioneer naar sony over gegaan. Ik zou eventjes alle stekkers van de radio na lopen. Moest namelijk ook de constante omdraaien.

              #17520209
              MV
                Lid sinds:
                1 July 2004

                dat had ik al gedaan ik heb de remote op el antenne gezet, vorige x vergeten de antenne kabel erin te doen:sleeping

                en ik heb er sony stekkers bij gekregen en ben nu aan het kijken of het goed zit aan de achterkant

                en de constante is de gele kabel vanaf het contact?
                daar zit nu me 12v van de radio op..

                #17520210
                MV
                  Lid sinds:
                  1 July 2004

                  heb onder het dashboard gekeken en daar had de vorige eigenaar de memory verbonden aan de verlichting schakelaar:hmmz
                  die losgekoppeld en nu de 12v met de draad van de accu af aangesloten op de memory en probleem is verholpen dacht ik, nu weer een lege accu:argue:argue:argue

                  ik lees op een radio forum dat :

                  misschien de standby/memorylijn en de powerlijn van je radio omgewisseld? was bij mij ook de oorzaak. radio trok de hele tijd stroom – ook als ie uitstond, maar vergat wel zijn stations. tevens was steeds de accu leeg. draadjes omgewisseld en probleem was opgelost.

                  standby/memorylijn is bij mij een groene draad, die verbonden zat aan de verlichting van de auto(blauwedraad).

                  de powerlijn is een gele draad

                  moet ik dan de gele op de groene zetten

                  en de rode van de 12v op de blauwe??

                  #17520211
                  Powercorsa
                    Lid sinds:
                    26 October 2007

                    Je heb het zo door elkaar zitten.

                    Geel is constante plus
                    Rood is geschakelde plus
                    Blauw is je antene schakeldraad.

                    Het is bij opel zo dat de constante plus en de geschakelde plus niet op de plek zitten voor de radio waardoor je verlies van de instellingen krijgt. Je moet dan de geel op rood aansluiten en rood op geel (kruisen). Hierdoor zitten ze op de juiste plek waardoor de radio z’n instellingen niet vergeet.

                    Maar kan je het niet eens uitproberen zonder dat je de radio en versterker hebt aangesloten of dan je accu ook leeg gaat.
                    Het kan namelijk ook gewoon een slechte accu zijn die met dit koudere weer voor problemen zorgt :thumbup

                    #17520212
                    MV
                      Lid sinds:
                      1 July 2004

                      @powercorsa

                      ik heb de bekabeling weer terug gedaan zoals het zat en nu aangesloten zoals jij zegt:)
                      de accu zit nu op de lader en gaat er morgen weer in, en hoop dat het dan goed blijft…

                      de versterker zit aangesloten op de el antenne en die trekt geen stroom want ik hoor hem ook uitgaan als ik het contact uit draai.

                      op hoop van zegen dan maar:angel:P

                      #17520213
                      MV
                        Lid sinds:
                        1 July 2004

                        het is eindelijk over met de lege accu thnx guys:afro:thumbup

                        #17520214
                        MV
                          Lid sinds:
                          1 July 2004

                          haha vandaag 21-11-2009 is het weer zover weer een lege accu
                          had al aangegeven dat het een nieuwe accu is en nu hoor ik steeds meer mensen zeggen
                          dat het aan de radio kan liggen.

                          nu kwam ik dus de doos tegen met het boekje erin over de rode en gele draad kruisen
                          stom dat ik die niet als eerste gelezen heb:hmmz
                          nu had je 3 stappen om het aan te sluiten:

                          rood is een enkele stekker waar je er maar 1 in kan doen
                          geel heeft 1 naar 2 aansluitingen

                          stappen

                          1= rood op rood – geel op geel
                          2= rood op geel – geel op rood (kruisen)
                          3= geel op geel en daarbij ook de rode

                          nu houd ik dus ook me radio zenders met stap 3 en kan ik hem aan doen zonder hem eerst op contact te moeten zetten.

                          de andere 2 stappen trokke me accu leeg maar dat is bij iedere auto weer anders schijnbaar:)

                          #17520215
                          Powercorsa
                            Lid sinds:
                            26 October 2007

                            Als je alleen het geheugen kwijt bent iedere keer dan moet je stap 1 en 2 doen.
                            Indien je de radio altijd aan wilt hebben moet je alleen stap 3 doen.

                            Als een accu te vaak te leeg is dan kan deze schade oplopen, dus een nieuwe accu maakt in dit geval niet uit.
                            In jou geval kan het zijn dat de accu beschadigd is doordat deze al een aantal keren goed leeg is geweest. :thumbup

                            Heb je het al geprobeerd om de radio eens los te laten, misschien is de radio zelf het probleem.
                            De problemen ontstonden toch toen je de radio hebt omgewisseld, of even een andere radio erin om te kijken of het dan ook nog voorkomt.
                            Check ook even de bekabeling in de auto achter de radio, deze kan nog wel eens beschadigen als je de radio wisselt en niet oplet of de bekabeling erachter goed licht.

                            #17520216
                            MV
                              Lid sinds:
                              1 July 2004

                              kom net terug van de garage en heb geen lekstroom meer in de auto radio is nu goed aangesloten volgens de monteur zelf ook daar ben ik blij :D om.

                            13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.