Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Aansluiten op dashboardverlichting
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 juli 2013 om 17:06 #17259485
Hallo iedereen.Ik heb me pas een Astra GTC aangeschaft 06/’13 en ik had graag een ledstrip aangesloten op de niet dimbare instrumenten verlichting.De bekabeling onder de console is gemakkelijk bereikbaar, maar welke draad (+) moet ik daarvoor gebruiken? Ik kan me natuurlijk een vraagbaak aanschaffen, maar ik dacht voor dit enkel probleempje, jullie deze vraag te stellen.Mvg, :???:
28 juli 2013 om 17:35 #18161894Wat is het doel van de ledstrip? Gebruik je hem voor instapverlichting of constante binnenverlichting?
28 juli 2013 om 22:09 #18161895Hallo, ik heb ondertussen aan het meten, doormeten geweest aan de stekkers, de panelen er af gehaald, het bakje waar de aansteker zit er uit gehaald, en de zekeringhouder er uit gehaald.Zelfs aan de zekeringkast kan ik de kabel niet zien zitten.Dus ik dacht via het kontaktslot de draad die geschakeld wordt te gebruiken.Enfin, het is de bedoeling dat de leds branden gewoon na kontakt.Maar bedankt voor Uw reactie.Als U de oplossing weet, of enige info daaromtrent hoor ik het graag, waarvoor mijn dank.Mvg, René :thumbup
29 juli 2013 om 06:49 #18161896Wat is het doel van de ledstrip……..
29 juli 2013 om 07:58 #18161897Het doel van de ledstrip is onder de console, rond de schakelpook, een sfeerverlichting aan te brengen.Dit zoals bij de Sport en Biturbo.Apart kan ik deze verlichting niet bekomen, dus wil ik het zo oplossen.Thx
29 juli 2013 om 08:01 #18161898Scatty, het DOEL van de ledstrip… niet de plaats waar je ze wilt.
wil je ze bijvoorbeeld als instapverlichting en als de auto start hij uit gaat?
Of wil je het als constante verlichting ook tijdens het rijden.29 juli 2013 om 08:12 #18161899@Scatty wrote:
het is de bedoeling dat de leds branden gewoon na kontakt.
makkelijkste is dan gewoon op je sigarettenaansteker op aan sluiten als ze met contact aan moeten gaan
sigarettenaansteker zijn 3 aansluiten 1=massa 2=contactstroom en 3 is verlichting
normaal zit 3 rechtstreeks op het lampje ingestoken
en dan is er een geisoleerde kabel en een niet geisoleerde de niet geisoleerde is de massa en de andere is contactstroom :)29 juli 2013 om 09:25 #18161900Bedankt voor je uitleg.Zal er eens werk van maken.Dacht dat er geen lampje op de aansteker zat maar evengoed is er een positieve na contact.Vriendelijk bedankt voor Uw bijdrage.Nog een prettige dag, mvg, René
29 juli 2013 om 12:02 #18161901Meet dat wel even na want Opel-motorsport gaat denk ik uit van een Astra G en jij hebt een Astra H.
Bij een Astra H is in 95% van de gevallen de sigaretten aansteker NIET geschakeld en gaat het lampje pas branden als de verlichting aangaat. Daar heb je in jou geval dus niets aan.
29 juli 2013 om 20:41 #18161902Ok thx.De mijne is dus geschakeld, en heeft geen verlichting.Het probleem bij mij is nu dat de bedrading, zelfs aan kontakt, en zekeringkast volledig ingepakt zit.Openmaken wil ik vermijden.Dus zal ik een manier moet vinden om achter de aansteker te komen.Ik zal uiteindelijk de middenconsole moeten losmaken en de grote middelen gebruiken.Uurtje of twee zoet :) Bedankt voor Uw zorg. Grtjs René
30 juli 2013 om 05:01 #18161903Je wil het openmaken vermijden, maar netje gehele middenconsole eruit halen (en alle risico’s van dien) heb je geen problemen ?
Overigens ben ik ook erg benieuwd waar je dan achter je middenconsole denkt die kabel zo even te kunnen oppikken ?Je zou ook met AMP steek en schuif stekkers die voeding van de aansteker stekker af kunnen halen ?
AMP steek stekker (plat) in die zwarte stekker van de aansteker duwen en aan het uiteinde van dat snoertje een AMP schuifje maken die je dan op de aansluiting van je aansteker duwt.
Op die manier kan je gemakkelijk aftakken zonder in de bekabeling te hoeven gaan trekken, knippen en rotzooien en : je bent veel sneller klaar dan wanneer je de radio eruit koet halen, je klima deel eruit moet halen, je asbak moet verwijderen en dan je middenconsole eruit moet gaan halen en dan nog die draad op moet gaan zoeken.30 juli 2013 om 08:04 #18161904Hallo, moet het nog eens bekijken.Heb heel wat ervaring met in en uitbouwen van die toestanden.Maar je hebt gelijk om aan de aansteker met die schuivertjes te werken.Maar om achter de aansteker te komen moet ik de console wel losmaken en komt er wat meer ruimte om de zaak beter te bekijken.Dacht eerst de aansteker langs voor los te kunnen maken, maar dat lukt ook niet.Moet zeggen dat alles in de wagen wel degelijk gemonteerd is.Ben zelfs niet zeker of de aansteker in deze wagen nog met schuivertjes aangesloten is.But no problem :) Gaat nu even in de koelkast, want ga op reis :) Ondertussen heeft er iemand me wijsgemaakt dat er site is waar je van de meeste wagens het electrisch schema kan vinden.Een PDF van 700 bladzijden.Dit zou voor inbouwers zijn.Zal ik ook eens bekijken.Ik wacht nog op die link.Klinkt wel interessant anders.Detail, ik heb 32 jaar bij Opel gewerkt, maar aan auto’s heb ik niet gewerkt, hoogstens eentje opzij gezet.Maar heb steeds alles te weten kunnen komen hoe en waar alles stak, door de vele wandelingen door de fabriek.Maar nu is de fabriek dicht, en dit model heb ik daar trouwens niet meegemaakt.Grtjs
30 juli 2013 om 14:22 #18161905De aansteker en asbak zit er gewoon los ingeklikt en kan je er zo zonder wat te hoeven demonteren uit trekken.
30 juli 2013 om 18:33 #18161906Hallo, ga dat eens proberen.Een asbak heb ik niet.De aanstekerdoos zit nogal diep naast de ipod en usb aansluiting, maar het proberen waard.Thx, grtjs
30 juli 2013 om 19:22 #18161907Asbak / opbergvak / klepje wat naast de aansteker aansluiting zit.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.