aansluiten kabelboom viertraps-automaat

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD aansluiten kabelboom viertraps-automaat

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17267976
    rekord e2
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 April 2012

      Hallo Opelrijders,

      Voor mijn Opel Rekord E2 heb ik nog een viertraps automaat liggen.
      Weet iemand waar de stekkers A t/m E aangesloten moeten worden?
      De bak komt uit een 2.5E Opel monza.
      Volgens mij hoeft ‘E’ nergens aan?
      ‘C’ en ‘D’ denk ik richting de klok/ teller? Zo ja waar dan?
      De Monza klok / teller is er ook nog wel mocht dit nodig zijn. Hier kan ik ook wel even een foto van maken indien nodig. Stekkers ‘A’ en ‘B’?

      https://www.dropbox.com/s/7e8osguii2vjz3w/2014-09-07%2019.51.06.jpg?dl=0

      Bij voorbaat dank.

      Met vriendelijke groeten,

      Rogier

      #18251764
      Freestyler
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 January 2006

        A en B zijn de zelfde kabel. Is een doorlus stekker om er meerdere dingen aan te kunnen hangen.
        C en D komen vanachter je klok (van de monza)

        En E is weer een doorlus stekker van C

        A komt in de zekering kast (zwart/rood)

        C komt vna je snelhiedsimpuls gever (blauw/rood)

        D => zwart (geschakelde +) en bruin (massa)

        #18251765
        rekord e2
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 April 2012

          Bedankt Freestyler,

          https://www.dropbox.com/s/n659oc9af8pw6ig/2014-09-07%2021.18.13.jpg?dl=0″ onclick=”window.open(this.href);return false;

          Zo goed?
          Is dit een pulsgever?
          Dus dan hoef ik alleen nog maar de toerenteller over te zetten.

          Weet je toevallig hoe zwaar ik de voeding dien af te zekeren?

          #18251766
          Freestyler
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 January 2006

            Dat is idd de plek waar ze moeten zitten :thumb
            De puls gever zit idd in de klok verwerkt.

            En voeding, heb ik niets aan veranderd, enkel bij gestekkerd op de zwart/rode kabel.

            #18251767
            rekord e2
            Deelnemer
              Lid sinds:
              11 April 2012

              Hiermee ben ik enorm geholpen.
              Bedankt Freestyler.
              Eerst maar preventief de keerkringen en andere pakkingen vervangen. En de rem banden afstellen.
              Hopelijk heb ik daar aankomend winter nog even tijd voor.
              De deurrubbers wil ik eigenlijk ook vervangen want het windgeruis is goed hoorbaar. Weet iemand hier een goed adres voor?

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.