Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › Aansluiten externe meters oliedruk/temperatuur op c20ne
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 januari 2011 om 19:38 #17231396AnoniemLid sinds:
1 January 1970Beste mede forummers,
ik heb vandaag een setje externe meters gekocht voor mijn kadett gsi c20ne met digidash.
eentje voor olietemperatuur en eentje voor oliedruk
bijgeleverd 2 sensors, ik denk dat ik de oliedruksensor niet hoeft te plaatsen want die zit al aangesloten op mijn dashboard. iemand een idee welke sensor of kleur kabel dit is?
voor de olietemperatuur zal het wel een ander verhaal zijn.
heeft er iemand een oplossing waar ik deze zou kunnen monteren? er zit een sensor bij met schroefdraad, m10 denk ik zo te zien.waar zou ik deze aan moeten sluiten, evt met een extra adapter?
alvast hartelijk dank voor jullie antwoorden.
20 januari 2011 om 19:52 #17801902De sensor moet je wel plaatsen, degene die het lampje bedient heeft maar twee standen, uit bij goeie druk en aan bij te lage druk want dan gaat je lampje pas branden. De oliedruksensor van de meter geeft een (geschatte) waarde aan. Ik zou het orginele lampje ook niet afkoppelen, die meters zijn af en toe maar zo zo. Er zijn adapters te krijgen die je tussen het oliefilter kan plaatsen en ook kun je bij de drukschakelaar van het blok een soort verdeler erop zetten zodat je de twee andere sensoren erbij kwijt kan.
20 januari 2011 om 19:53 #17801903De tempsensor heb ik in de loze grote moer van de oliepomp gemaakt.
Mn druksensor in het onderblok met een adapter. Er zitten overal inbusjes in het blok. Dat is oliekanaal
Die oliefilteradapters zijn ruk…..lekken te snel.
20 januari 2011 om 19:54 #17801904AnoniemLid sinds:
1 January 1970maar, een digidash heeft toch 4 digitale blokken voor oliedruk?
niet alleen een lampje?
20 januari 2011 om 19:54 #17801905@ Fearless
Jah klopt, en met een beetje pech moet je een speciaal oliefilter monteren omdat hij dan teveel uitsteekt.
@ Big sexy, sorry niet gelezen dat het om een digidash ging.
20 januari 2011 om 19:56 #17801906AnoniemLid sinds:
1 January 1970daar begin ik zowiezo niet aan… een plugje ok, maar een oliefiltertussenstuk gaat me te ver.
overigens gaat dat ook niet, dan past het niet meer volgens mij.
20 januari 2011 om 20:24 #17801907Ik had een VDO oliedrukmeter, die ik met de standaard Kadett oliedruksensor niet aan de gang kreeg. Ik heb er toen eens een vraag over gesteld op het forum, of de weerstandswaarden van de VDO oliedrukmeter anders zijn dan die van de Kadett digidash weerstandswaarden.. Maar daar wist toen niemand een antwoord op.
20 januari 2011 om 21:07 #17801908AnoniemLid sinds:
1 January 1970tja daar was ik al bang voor.
tempsensor kan evt ook in carterplug gemaakt worden/draad getapt
druk hopelijk met de originele sensor maar dat zoek ik nog wel even uit. anders T stukjes tussen zetten her en der.20 januari 2011 om 21:13 #17801909Zo heb ik het gedaan.
Blauw/geel is van de druksensor meter
Blauw/groen is van het waarschuwings lampje.
21 januari 2011 om 19:21 #17801910AnoniemLid sinds:
1 January 1970dus op het potje zitten zowel de druksensormeter als het druklampje gemonteerd
met de dikke blauwe kabel zit je olietemp sensor bevestigd dus?
zelf erin gezet of is hier een paskoppeling voor?21 januari 2011 om 19:27 #17801911Ik heb Freek nageaapt met die sensor.
Gewoon draad tappen in die loze moer. Ruimte genoeg, ik heb er teflontape over gedaan voor het lekken. Werkt perfect.
Dat drukpotje is zon dubbel werkende, is een schakelaar en drukmeter in 1. Normaal heb je alleen de schakelaar in de pomp.
22 januari 2011 om 19:00 #17801912AnoniemLid sinds:
1 January 1970hm, zal morgen eens kijken wat ik heb en wellicht even fotos maken….
thx voor de info alvast
22 januari 2011 om 20:47 #17801913Je kan ook gewoon een verloop kopen waar je je sensor indraait en vervolgens op die plek van de oliepompbout draaien. Zo heb ik het opgelost met de oliedruksensor, olietemp. met verloop ergens op de achterkant van het blok gedaan.
Let er wel op dat een standaard oliedruksensor anders kan zijn dan degene die je bij je meters hebt.
Origineel is meestal tot 6 bar en die bijgeleverden tot de waarden van de meter (meestal 5 of 10 bar).Ga je dit onderling wisselen, dan zal je extra meter verkeerde waardes aangeven.
22 januari 2011 om 20:51 #17801914AnoniemLid sinds:
1 January 1970dit is dan evt weer op te lossen met weerstanden aan te brengen, maar dat terzijde.
wat jij hebt gedaan is dus een T stuk op de grote blinde moer gezet, en daar 2 sensors opgezet?
hm, even kijken waar ik zoiets kan bestellen en wat voor maten dat dient te hebben.
thx voor je reactie!
25 januari 2011 om 21:48 #17801915AnoniemLid sinds:
1 January 1970Weet iemand of de loze moer in meer blokken zit dan alleen de c20ne? Tevens of een verloop van grote blinde moer naar sensormaat. en waar deze t stukken of verlopen te koop zijn? Autostyle of zo? @corsa gsi: heppie toevallig Foto’s voor me?
26 januari 2011 om 14:26 #17801916http://www.mijnalbum.nl/Foto-DJ7MUS48.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6LX4E6FP.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TMO3VPOD.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JCWEVHZQ.jpg
IK heb op de oliepompbout alleen de druksensor zitten.
En achter op het blok op de loze bout de temp.sensor.
Beide met een verloopje.Er is ergens een topic in het C20XE deel dacht ik, daar staan ook de maten.
Als je het goed maakt en de ruimte hebt, dan kan je met een verloop beide sensoren plaatsen op de oliepompbout.
Verloop komen bij Autostyle vandaan.27 januari 2011 om 13:00 #17801917AnoniemLid sinds:
1 January 1970ik heb zojuist even mij rechtervoorwiel eraf gehaald, dit is wat ik zie.
ik wil de originele druksensor en druklampje blijven behouden.toen ik de imbusbout eruit draaide, zag ik dat er olie uitliep. ik neem aan dat dit dus een oliekanaal is.
deze imbusbout wil ik eruit laten en hierin een T adapter maken met zowel de extra druksensor als de olietemp sensor erin.
de maten zijn van M14x1.5 naar 1/8 NTP of 1/4 NTP
kan dit?
27 januari 2011 om 13:46 #17801918Ik heb geen idee of het een goed idee is, maar ik zou de huidige sensor er uit draaien en daar dat Y stuk in draaien om dan twee sensoren bij elkaar te hebben zitten.
Van Freek z’n Corsa heb ik gezien dattie de dikke bout die je rechts op de foto hebt, kan uitboren, draad er in tappen en daar een temperatuursensor (standaard KVS temp sensor) in kan monteren.
Staat ook weergegeven op het plaatje hier ergens boven.27 januari 2011 om 14:42 #17801919AnoniemLid sinds:
1 January 1970ja, maar….
ik wil de originele druksensor en druklampje behouden (digidash en controle lampje)
daarbij, waarom zou ik een bout uitboren en optappen terwijl ik in een bestaand tapeinde een kant en klare oplossing heb (waarbij ze ook allebei bij elkaar zitten gemonteerd)?ik denk dat dit een betere oplossing is.
iemand een suggestie of de nieuwe pluggen afgetaped moeten worden of afgekit met vloeibare pakking/teflontape?
niemand had zon y adapter (M14x15->NTP 1/8) in de buurt, diverse winkels afgeweest. besteld, en komt volgende week pas binnen :(
27 januari 2011 om 16:34 #17801920Jah als je niet wilt tappen is dit een goeie oplossing.
Als ik dit soort dingen ergens in moet draaien doe ik er wel een stukje teflontape (zo heet dat toch??) overheen om lekken te voorkomen.
Ik had maar 1 verloopje nodig voor een druksensor, die hadden ze gewoon op voorraad. Mischien hebben ze daar dat y-stukje ook wel. Maar weet je precies welke maten je nodig hebt? qua sensoren en dergelijke.
Ik heb mijn adapter van de Ferweda @ zwolle, kan je wel eens heen bellen als het moet.27 januari 2011 om 17:30 #17801921AnoniemLid sinds:
1 January 1970heb er een besteld, over een weekje is die binnen.
maten staan hierboven beschreven…27 januari 2011 om 17:32 #17801922Hoop wel dat je tempsensor niet te lang is. Anders heb je nog niks.
27 januari 2011 om 17:35 #17801923De temperatuur sensor moet wel een beetje in de stroming zitten om een juiste waarde te geven. Daarom heb ik het zo gedaan.
De extra druk sensor kan dan wel in het gat van die inbus plug.
27 januari 2011 om 17:54 #17801924AnoniemLid sinds:
1 January 1970dat kleine y stukje zal toch wel geen 10 graden verlies geven op de temperatuur, wel?
ik kan zelf helaas niet tappen, en waarschijnlijk is het nog speciale engelse fijne draad ook nog.
27 januari 2011 om 18:00 #17801925De sensor die ik erin heb gezet is M10x1
Het originele draad in de motor is niet engels denk ik. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.